geplaatst door: PatGel
Wordt je bedreigt of erger,werk dan traag,heeeeel traag.
Mac Studio Apple M1 Max 32 GB Geheugen.1 TB opslag.iPhone 15 Pro Max.iPad Pro 12,9-inch (5e generatie)Apple AirPods Max,AirPods Pro.
geplaatst door: Ziegler
Dat personeel is er steeds minder, maar ze hebben de spullen wel staan, zodat je kunt kijken (en voelen en testen) voor het kopen.

Je bedoelt ‘voordat je dat product online bestelt’?
Bewerkt: 24 december 2023 - 18:26 door Ziegler
geplaatst door: orange
Ja, dat kijken doen we in de winkel nog wel eens.
En het kopen online bij de goedkoopste.

Dat gebeurt er als je als winkel niets meer toevoegt behalve het 'kijken'.
Sinds 12-01-1963.
Hobby > Music in Motion: www.drumcorpsinprogress.nl
geplaatst door: ouwemac
Dat vraag ik me af.
De FNV wil zich misschien opwerpen als "de grote winkelmedewerkervriend".
Wat een rare formulering. Belangenbehartiging is hun core business.

De fabrieks- en magazijnmedewerkers hebben al een goede CAO, daar verdwijnen de leden, dus moeten ze laten zien dat ze nog relevant zijn.
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, van die goeie cao, jij bent vast beter op de hoogte over de beweegredenen van magazijn en winkelmedewerkers en waarom ze weglopen maar het zal eerder zijn dat ze denken zonder lid te zijn ook de voordelen te krijgen.
Of ze vinden het lidmaatschap van de bond te duur naast alle andere kosten die ze hebben.
Optimistisch maar zonder hoop. (Tommy Wieringa)
geplaatst door: THX-1138
Amac. Winkels zien er goed uit, Het personeel dat er loopt heeft kennelijk een soort basistraining gehad en basiskennis van MacOS, iOS etc. Maar bij een beetje doorvragen merk je dat het jongelui zijn die nog maar weinig vlieguren hebben met gehad de OS'en van Apple. Ik gebruik de winkels om de producten even in het echt te zien en te voelen en koop het daarna online voor een lagere prijs.
geplaatst door: Jurriaan
Je personeel bedreigen ten tijde van de huidige arbeidsmarkt..
Ik neem aan dat er een stroom van contractopzeggingen op gang komt, komende weken.

Oké, kan je je vaste contract kosten. Maar ook dat kun je uit onderhandelen bij een nieuwe werkgever. En hoeveel waarde heeft een vast contract?
MBA '20 M1| SE1 & 2 iOS 15/17 | Mini6 iPadOS 17 | ATV 4K MKI  TVOS17|
geplaatst door: nnsa
Toch maar eieren voor het geld ?

https://nos.nl/r/471608

Reputatieschade zou wel eens groter kunnen zijn dan de zondag-toeslag.
geplaatst door: ouwemac
In het gelinkte artikel van nnsa hierboven doet Bindels geen enkele toezegging, integendeel de medewerkers, (die hij een warm hart toedraagt, sic) mogen komen praten over het afschaffen van de toeslag.
Een regel verder zegt hij volgens het artikel dat het opnieuw invoeren onhaalbaar is.
En de vakbond is niet uitgenodigd. Weinig imagoschade beperking hier.
De medewerkers mogen wellicht een toezegging verwachten dat misschien ooit, mogelijkerwijs als de bomen tot in de hemel groeien ietsiepietsie extraatjes verwachten.
Die laatste zin is mijn inschatting.
Optimistisch maar zonder hoop. (Tommy Wieringa)
geplaatst door: Mathy
Bij de Amac in Heerlen werd mij ooit gevraagd of ik voor de public beta versie die op m'n iPhone stond had betaald.  Vijf minuten overigens nadat mij bij de Vodafonewinkel werd verteld dat diezelfde iPhone te oud was om iOS 13 te draaien.  Daar liep op dat moment de public beta versie van iOS 14 al op.  Bij de Vodafonewinkel kom ik nog wel eens, "Apple" is niet hun core business en veel beter is er qua kennis in vergelijkbare winkels niet te vinden.  Maar als Apple Premium Reseller verwacht ik dat je weet dat Apple een public beta programma heeft en dat je daarvoor niet hoeft te betalen.  Apparaten waar een public beta versie op draait zouden ze trouwens sowieso niet repareren...

Volgens mij was dat de laatste keer dat ik bij Amac ben geweest.  En dat zal ook wel de laatste keer blijven.  Jammer, want ze zitten hier zo'n 3 km verderop.

groetjes

Mathy
geplaatst door: Mac OS X
was in 2022 daar voor een Macbook Pro 16ich 2021 was daar datum 12-04  te kopen mooi korting  opeens geld de korting niet meer toen ik  wou betalen :mad: Mij zien ze daar nooit meer terwel in 2018 bij mijn IMac wel nog wel ging raar  :music:

PS toen 16-04 Macbook Pro 16ich 2021 bij Coolblue gaan halen
mvg Mac OS X, Mac gebruiker vanaf 2014 / 2x iBook G4 (2004) OS X Tiger 1x iBook G3 (2002) OS 9.22 RIP 1x iPod  Shuffle (2005) 1x iMac 27 5K (2017) 1x iPhone 14 128GB 2022 en MacBook Pro 16inch 2021. Old Apple computers never die
geplaatst door: Macteach
Wordt je bedreigt of erger,werk dan traag,heeeeel traag.

Hoeveel dt-fouten kun je maken in één zin 😆
geplaatst door: Night (Moderator)
van het ModeratorTeam Niet iedereen is de Nederlandse taal even machtig. Dat is jammer, maar nog geen reden om dit te benadrukken.
geplaatst door: nnsa
...geen reden om dit te benadrukken.
:thumbs-up:
geplaatst door: Jurriaan
Aan de andere kant, in de 24 uurs economie die NL is, in hoeverre is de zondagstoeslag überhaupt niet achterhaalt? Ik bedoel, veel winkels zijn standaard open op zondag. Omdat dat ‘moet’/ de contact wil/ het geld in het laatje brengt.
MBA '20 M1| SE1 & 2 iOS 15/17 | Mini6 iPadOS 17 | ATV 4K MKI  TVOS17|
geplaatst door: nnsa
Dit is geen eenvoudig probleem, gezien de standpunten en voor/tegen reacties.
Ook zullen we alle in - en outs niet weten en kennen. Is er een CAO ?, wat is er in het arbeidscontract afgesproken ? En mag je zo’n bestaande regeling dan zo maar terugdraaien ? En is dit zo als het hoort behandeld door de Ondernemingsraad ? etc.

Gezien het feit dat het probleem de publiciteit heeft gehaald, blijkt dat het half bakken is geregeld door het management van AMAC.

En wie er meer over wil weten:

https://www.verenigingvoorarbeidsrecht.nl/files/6916/0397/7738/Eenzijdige_wijziging_van_de_arbeidsovereenkomst.pdf

[en dan weet je nog niets…]

https://www.ondernemenmetpersoneel.nl/mijn-branche/horeca/wat-zijn-de-regels-voor-werken-op-zondag
geplaatst door: werner
Als ze 50 vestigingen en een webshop draaiende weten te houden met dit winstresultaat zijn er in ieder geval veel te weinig mensen die vinden dat ze iets toevoegen.

Het winstpercentage per vestiging (er vanuit gaande dat de webshop ook substantieel oplevert) is op het randje van 'stop er maar mee'.

Wat hebben we allemaal gehad: iCentre, iAM Store, Switch, en nog een paar. Allemaal verdwenen en/of overgenomen door Amac. Ik zou lekker 45 van die winkels dichtgooien, een paar omvormen tot 'kijkshop', en de rest fijn online gaan doen.
De 50 winkels van Amac zijn denk ik de reden waarom we geen Apple Store hebben in Maastricht, Eindhoven, Groningen en Nijmegen.
geplaatst door: JPZ
Aan de andere kant, in de 24 uurs economie die NL is, in hoeverre is de zondagstoeslag überhaupt niet achterhaalt? Ik bedoel, veel winkels zijn standaard open op zondag. Omdat dat ‘moet’/ de contact wil/ het geld in het laatje brengt.

Ik ben iemand die de helft van de feestdagen, en de helft van de weekends (met plezier) werkt. Zodra ze de toeslagen daarvoor afschaffen is het einde oefening en ga ik lekker 38 uur in de week ergens anders werken…En dan zonder weekends of feestdagen daarbij.
300+ New Features! 50 or so might not be intended but they're still new!
geplaatst door: Sypie
Wordt je bedreigt of erger,werk dan traag,heeeeel traag.
Nee, vooral doen wat je altijd deed. Je moet ze geen stok geven om mee te slaan. Als jouw werkhouding een reden is om een dossier aan te leggen om je de deur uit te werken dan zal men (welk bedrijf dan ook) dat zeker niet laten.
geplaatst door: HarrieNak
Als medewerker van Amac, meng ik mij eigenlijk nooit in openbare discussie over dit bedrijf. In dit geval laat ik graag een nieuw geluid horen van binnenuit.

Elke dag maak ik direct mee hoe moeilijk het is om een bedrijf als Amac rendabel te houden. Er gebeurt achter de schermen echt enorm veel om onze klanten optimaal te helpen bij het kiezen / servicen van producten van Apple. Dit geldt voor al onze kanalen: de winkels, de webshop, Pro afdeling en Repair afdeling. Door het hele bedrijf zijn collega's super gepassioneerd. Niet slechts de teams in de winkels, maar ook alle backoffice afdelingen zoals bijvoorbeeld Marcom, Logistiek, Customer Care, Finance, IT,  Facilitair, ons interne trainingsteam HRD en de super lieve schoonmaakfamilie bij op ons HQ.

De sfeer die de FNV neerzet in de media is in mijn beleving oprecht niet representatief. Recent zijn nieuwe arbeidsvoorwaarden ingevoerd, die over de volle breedte van het bedrijf hebben geleid tot een loonsverhoging van tussen 5% en 16%. Medewerkers met lager dan gemiddeld salaris, gaan er verhoudingsgewijs het meeste op vooruit. Tevens is het aantal vakantiedagen verhoogd en ziekteregeling verbeterd.

Gegeven de financiële randvoorwaarden, is het voor de directie een enorme puzzel geweest om een en ander te realiseren. Aangezien alles uit de lengte of breedte moet komen, zijn er besparingen ingevoerd, waaruit de verbeteringen worden bekostigd. Het vervallen van de zondagstoeslag is daarvan een voorbeeld. Maar ook worden bijvoorbeeld de openingstijden van winkels aangepast, zodat de kosten over onrendabele uren worden gereduceerd.

Gezien de sfeer en openheid binnen Amac, kan ik mij helemaal niets voorstellen bij de bewering dat medewerkers geïntimideerd zouden zijn. Ik ken alle directieleden, afdelingsmanagers en storemanagers. Allemaal, stuk voor stuk. Ik kan dit alleen maar zien als sfeermakerij.

Als FNV de belangen van werknemers echt voor ogen had gehad, dan had deze organisatie eerst het huiswerk gedaan. Namelijk: in gesprek gaan met directie van Amac, OR en bedrijfsomstandigheden onderzoeken. De stemmingmakerij die FNV is gestart, is voor niemand goed: niet voor Amac, niet voor de FNV en zeker niet voor de betrokken Amac medewerkers. Die zijn naar mijn mening door FNV gebruikt voor een heel eigen agenda.

Voor de volledigheid: het bovenstaande is mijn persoonlijke mening. Dit vertegenwoordigt op geen enkele wijze een formeel standpunt van Amac / A-Mac B.V.
Bewerkt: 5 januari 2024 - 22:47 door HarrieNak
geplaatst door: puk1980
@HarrieNak: Dank voor jouw bijdrage aan de discussie!
"The number of people that predict the end of Moore's law doubles every two years."
geplaatst door: nnsa
@HarrieNak: ook namens mij bedankt voor je bijdrage. Toch is dit een beetje de omgekeerde wereld: dit goede verhaal had het management in de media moeten ventileren. Dan hadden er veel meer lezers / consumenten het kunnen lezen en waar nodig hun mening kunnen bijstellen…
geplaatst door: Paradijs
dit goede verhaal had het management in de media moeten ventileren.
Dat is ook wel gebeurd, meen ik me te herinneren Interview december 2023.
Vreemde in het geheel blijf ik vinden, dat FNV nogal hoog van de toren blaast en dit schijnbaar op de werkvloer geen weerklank heeft. Alsof de FNV bestuurder privé als klant een slechte ervaring heeft met het bedrijf en een eigen strijd aan het strijden is.
Loquendi Libertatem Custodiamus
geplaatst door: nnsa
Dat is ook wel gebeurd…
Klopt, maar het artikel van HarrieNak heeft veel meer inhoud. En RTV Utecht is ook maar een klein deel van NL.
geplaatst door: bacon
ICT Consultant "Dat personeel is er steeds minder, maar ze hebben de spullen wel staan, zodat je kunt kijken (en voelen en testen) voor het kopen."
Dat is nou juist één van de redenen waarom het sommige winkels tegenwoordig slecht gaat, volgens de traditie "wel kijken, niet kopen", en dan bestellen bij een  ander op het internet.
"De wereld gaat aan vlijt ten onder" 1956 (!!) Boektitel Max Dendermonde
geplaatst door: GeorgeM
@HarrieNak: maar waarom is er niet gekozen voor iets minder hoge loonsverhogingen terwijl de toeslagen wel in stand werden gehouden.

Lijkt mij dat dat ook mogelijk moet zijn binnen dezelfde bedrijfsvoering.