geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/iPhone6-en-6Plus-icoon.jpg
Zelf iPhone bouwen uit onderdelen voor minder dan 285 euro
Apple's iPhone is nog steeds ongelofelijk populair, de aantallen die daarvan per jaar over de toonbank gaan zijn duizelingwekkend. Dat betekent ook dat er ongelofelijk veel onderdelen te vinden zijn, iets wat Scotty Allen inspireerde tot een origineel project.

Scotty Allen is iemand die vooral programmeert en niet zozeer met hardware bezig is. Hij reist veel, en tijdens zijn reizen door China begon hij zich af te vragen of je met alle onderdelen die daar voor de iPhone te koop zijn misschien ook een complete iPhone zou kunnen bouwen.

Zijn schatting was dat het hem een kleine 240 dollar aan onderdelen zou kosten, het lukt hem uiteindelijk om een iPhone 6s uit onderdelen te maken voor een totaal van ongeveer 300 dollar (ongeveer 283 euro). Maar op dat moment had zijn project hem al wel meer dan 1.000 euro in onderdelen gekost, en dan hebben we het natuurlijk nog niet gehad over de tijd die dit hele project kostte.

Hij wilde trouwens in eerste instantie het logic board helemaal zelf in elkaar zetten en solderen, gelukkig zag hij daar uiteindelijk toch maar van af.



Zelfs de Touch ID op zijn zelf in elkaar gezette iPhone werkte, dat lukte omdat hij een combinatie van een logic board met bijbehorende Touch ID sensor vond. Als dat niet het geval was geweest dan had die sensor niet gewerkt, want het koppelen van een logic board met een Touch ID sensor kan alleen gebeuren door iemand met toegang tot het apparaat die Apple hiervoor gebruikt.

De openstaande vraag lijkt waarom de Chinese imitatie-industrie zich hier niet allang op gestort heeft. Juist met de prijs die voor een iPhone betaald moet worden lijkt dat een vruchtbare markt.


Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Zelf iPhone bouwen uit onderdelen voor minder dan 285 euro
13 april 2017 - 20:09    reactie #1
geplaatst door: mayo
Auto liefhebbers weten al jaren dat je een Ford F40 zelf in elkaar kunt knutselen en dat  tweederde van alle onderdelen van de auto uitwisselbaar zijn met onderdelen van de originele GT40. Onder de motorkap vind je een V8-blok van (hoe kan het ook anders) Ford, met een vermogen van 436 pk. Zo knal je ook in je GT40-replica binnen vier seconden naar de 100 kilometer per uur.

De duurste, klassieke GT40 maakte onlangs een liefhebber een paar miljoen euro lichter. Ook de Superformance-versie is niet goedkoop, maar met zijn verkoopprijs van 93.000 euro al een stuk beter te behappen. Voor dat bedrag is-ie ook nog eens leverbaar in alle originele kleurstellingen, waaronder de iconische Gulf-livery.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain