Op de apple site staat bij het niet kunnen versturen van de email middels een andere Smtp server het volgende:
Oplossing
Als de iPad geen e-mails kan versturen
Schakel bij Instellingen andere SMTP-servers in
1. Tik op Instellingen > Mail, Contacten, Agenda en tik onder Accounts op de account waarmee u e-mails probeert te versturen:
Tik op account
2. Scrol omlaag naar de server voor uitgaande post en tik op het vak SMTP:
Tik op SMTP
3. Schakel alle andere SMTP-servers in.
Schakel SMTP-servers in
Configureer uw e-mailaccount op de iPad in plaats van uw e-mailinstellingen te synchroniseren vanaf van uw computer
1. In iTunes selecteert u iPad in de bronlijst aan de linkerkant, onder Apparaten.
2. Klik op het tabblad Info.
3. Maak de selectie van Synchroniseer Mail-accounts ongedaan indien deze optie is geselecteerd.
4. Klik op Pas toe.
5. Koppel de iPad los zodra de synchronisatie is voltooid. Op de iPad tikt u op Instellingen > Mail, Contacten, Agenda en onder Accounts tikt u op Voeg account toe.
Tik op Voeg account toe
6. Volg de instructies. Wanneer u uw e-mailadres invoert, zoekt iPad de instellingen van uw internetprovider voor u. Als iPad de instellingen van uw internetprovider niet kan vinden, kunt u die rechtstreeks invoeren.
Schakel de iPad uit en opnieuw in
Houd de knop voor de sluimerstand ingedrukt totdat het Apple-logo verschijnt en verschuif de schuifbalk om de iPad uit te schakelen. Houd vervolgens de knop voor de sluimerstand opnieuw ingedrukt totdat het Apple-logo verschijnt.
Het laatste moet ik steeds op de iPad toepassen onder Wifi in tegenstelling tot mijn iPhone; zeer omslachtig, dus ik vermoed dat het ergens in de software voor de iPad nog niet goed geregeld is
Peter