iPad en vodafone: geen uitgaande e-mail mogelijk?
16 augustus 2010 - 22:50    reactie #25
geplaatst door: fred44nl

Citaat
hans1111 om 22:40, 16-08-2010
Volgende vraag dient zich aan: verstuurt mijn vrouw nu alle mail via die te dure Vodafone kaart? Dan zit je zo aan de datalimiet! Dat kan niet de bedoeling zijn...

dat kun je eenvoudig testen:
de 3G verbinding uitschakelen en wifi inschakalen.
dan een emailtje versturen via de smtp van vodafone.
zou moeten kunnen werken, ik doe dat ook.
zonder dat m'n vodafone-usb-modem is aangesloten.

 MacBook Air (2020) - 13" - i7 - 256 GB SSD -  Catalina
iPad en vodafone: geen uitgaande e-mail mogelijk?
16 augustus 2010 - 23:11    reactie #26
geplaatst door: hans1111
ga ik nog een keer doen, nu eerst een wijntje om dit te vieren...
alles wat mooi is, is waard om gezien te worden (vrij naar Shaw)
iPad en vodafone: geen uitgaande e-mail mogelijk?
16 augustus 2010 - 23:17    reactie #27
geplaatst door: fred44nl
gelijk heb je :)
 MacBook Air (2020) - 13" - i7 - 256 GB SSD -  Catalina
iPad en vodafone: geen uitgaande e-mail mogelijk?
17 augustus 2010 - 10:13    reactie #28
geplaatst door: PeterS
Op de apple site staat bij het niet kunnen versturen van de email middels een andere Smtp server het volgende:

Oplossing
Als de iPad geen e-mails kan versturen
Schakel bij Instellingen andere SMTP-servers in

  1. Tik op Instellingen > Mail, Contacten, Agenda en tik onder Accounts op de account waarmee u e-mails probeert te versturen:
     Tik op account
  2. Scrol omlaag naar de server voor uitgaande post en tik op het vak SMTP:
     Tik op SMTP
  3. Schakel alle andere SMTP-servers in.
     Schakel SMTP-servers in

Configureer uw e-mailaccount op de iPad in plaats van uw e-mailinstellingen te synchroniseren vanaf van uw computer

  1. In iTunes selecteert u iPad in de bronlijst aan de linkerkant, onder Apparaten.
  2. Klik op het tabblad Info.
  3. Maak de selectie van Synchroniseer Mail-accounts ongedaan indien deze optie is geselecteerd.
  4. Klik op Pas toe.
  5. Koppel de iPad los zodra de synchronisatie is voltooid. Op de iPad tikt u op Instellingen > Mail, Contacten, Agenda en onder Accounts tikt u op Voeg account toe.
     Tik op Voeg account toe
  6. Volg de instructies. Wanneer u uw e-mailadres invoert, zoekt iPad de instellingen van uw internetprovider voor u. Als iPad de instellingen van uw internetprovider niet kan vinden, kunt u die rechtstreeks invoeren.

Schakel de iPad uit en opnieuw in

Houd de knop voor de sluimerstand ingedrukt totdat het Apple-logo verschijnt en verschuif de schuifbalk om de iPad uit te schakelen. Houd vervolgens de knop voor de sluimerstand opnieuw ingedrukt totdat het Apple-logo verschijnt.


Het laatste moet ik steeds op de iPad toepassen onder Wifi in tegenstelling tot mijn iPhone; zeer omslachtig, dus ik vermoed dat het ergens in de software voor de iPad nog niet goed geregeld is

Peter

iPad en vodafone: geen uitgaande e-mail mogelijk?
17 augustus 2010 - 10:29    reactie #29
geplaatst door: fred44nl
hier zit toch een addertje onder het gras :)
er staat nml. "Als de hoofdserver niet bruikbaar is, probeert Mail achtereenvogens de andere SMTP-servers."

"niet bruikbaar" kan veel betekenen.
als er internet verbinding is en de iPad probeert eerst de xs4all-server, dan gaat dat emailtje in 1e instantie wèl weg. maar komt meteen retour als foutmelding.

was de hoofdserver in de ogen van Mail wèl of niet bruikbaar ???

 MacBook Air (2020) - 13" - i7 - 256 GB SSD -  Catalina
iPad en vodafone: geen uitgaande e-mail mogelijk?
17 augustus 2010 - 11:23    reactie #30
geplaatst door: PeterS

Citaat
fred44nl om 10:29, 17-08-2010
hier zit toch een addertje onder het gras :)
er staat nml. "Als de hoofdserver niet bruikbaar is, probeert Mail achtereenvogens de andere SMTP-servers."

"niet bruikbaar" kan veel betekenen.
als er internet verbinding is en de iPad probeert eerst de xs4all-server, dan gaat dat emailtje in 1e instantie wèl weg. maar komt meteen retour als foutmelding.

was de hoofdserver in de ogen van Mail wèl of niet bruikbaar ???

op de iPad is Ziggo de hoofdserver, de tweede server is van xs4all; ik krijg geen foutmelding; de mail gaat slechts weg na uit- en inschakelen en dan al voordat je mail hebt opgestart, dus hij staat ergens in een wachtrij; gewoon vreemd, op de iPhone heb ik dit niet; ik vind het ook vreemd dat Apple dit zelf bij de support van de iPad vermeld heeft!!

iPad en vodafone: geen uitgaande e-mail mogelijk?
17 augustus 2010 - 12:16    reactie #31
geplaatst door: Roy776
De uitgaande mailserver van Vodafone is:

authsmtp.vodafone.nl
User: mail(je 06) bijv mail06123456789
Wachtwoord: van je my vodafone account.