geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/AppleSupportApp-icoon.jpg
Binnenkort geen ondersteuning meer van Apple via het web (Upd.)
Eén van de opties om ondersteuning van Apple te krijgen in de afgelopen jaren was via Twitter, YouTube en de eigen Apple Support Community. Maar volgens meerdere bronnen zou Apple voor het eind van dit jaar met deze opties willen stoppen, support zal voortaan weer via de telefoon gebeuren.

Apple biedt alle medewerkers die tot nu toe voor de support via het web zorgen de optie om dit voortaan via de telefoon te doen.

https://www.macfreak.nl/modules/news/images/zArt.AppleSupportApp5.1ProvidersInRegio.jpg
Binnenkort geen ondersteuning meer van Apple via het web (Upd.)

klik of tap voor een grotere versie

Maar niet iedereen zou dat willen (of kunnen). Hoe dan ook, vanaf 1 oktober zullen er geen support-medewerkers meer achter het X-account @AppleSupport meer zitten om vragen te beantwoorden, en voor de commentaren op YouTube geldt hetzelfde. Wat er precies met de Apple Support Community gaat gebeuren is onduidelijk, maar de betaalde Community Specialists verdwijnen ook.

Mogelijk dat de recente update voor de Support-app van Apple zelf hier ook mee te maken had. Daarin zijn nu alle kanalen waarbij je ondersteuning kan krijgen bij elkaar te vinden, inclusief bijvoorbeeld de links naar de websites, de locatie en de openingstijden.

Daarnaast vind je natuurlijk alle opties van Apple op deze pagina. Maar trouwe bezoekers aan MacFreak weten dat als je daar geen antwoord krijgt, je altijd hier terecht kan, en dat de ondersteuning hier vaak beter is dan die van Apple zelf.


Update: inmiddels is het zover, het @AppleSupport account op X verstuurt nog wel tips, maar er wordt niet meer door mensen gereageerd op vragen. De opties voor ondersteuning zijn vanaf nu de eigen Apple Support-app, de website en de contact-opties op deze pagina zijn nu de overgebleven mogelijkheden.



 #AppleSupport
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
geplaatst door: iSan
Wat erg! Ik gebruikte dus Chatfuntie op Apple Support pagina op Safari (Mac) wanneer dat mogelijk was. Ze waren altijd zo aardig en hulpvaardig. Bellen kan niet iedereen, inderdaad.

En GVD... we wonen niet allemaal in de buurt van de Apple dealers. Voor een probleempje die per chat relatief snel verholpen kon worden, moet men soms met OV / auto erheen. Hartstikke omslachtig. (Ik praat over problemen die hier op forum òok niet verholpen kan worden)

Worden hun producten daarna dan goedkoper, zodra support afdeling ingekrompen is???
geplaatst door: orange
Nog nooit contact met Apple gehad in de ruim veertig jaar dat ik er mee werk.

Maar als ik ergens een pesthekel aan heb, dan is het wel telefoneren.
Waar je zo lekker langs elkaar heen kan kletsen, en ik na vijf minuten al niet meer weet waar het in de eerste minuut over ging. ;)
Sinds 12-01-1963.
Hobby > Music in Motion: www.drumcorpsinprogress.nl
geplaatst door: de Redactie
Er is een update bij dit nieuwsbericht gezet.