@GeorgeM
Het is simpel, ik gebruik al zo lang als ik mij kan herinneren Apple producten.
En ook de laatste jaren heb ik vaak iets geüpdatet of nieuw aangeschaft.
Maar, de tijd dat ik echt super blij en vooral verrast was na een aankoop is echt heel erg lang geleden.
Daarnaast trek ik Tim Cook gewoon erg slecht. Het zal zoiets simpels als een botsing van karakters zijn.
Ik identificeerde mij velen malen makkelijker met Steve, Steve en Johnny.
Bij Tim heb ik zoals geschreven altijd het gevoel dat hij er niet voor mij (ons als consument) is, dat zie ik terug in de producten de manier van communiceren en de vervreemding van het merk (ik dus van Apple).
Kan uiteraard ook zijn dat Apple meer marketing is geworden in mijn beleving dan dat het een techbedrijf is wat innoveert en verrast.
Dus ik leg het ook zeer zeker bij mijzelf, wieweet ben ik gewoon de enige die steeds teleurgesteld is in Apple en niet meer blij verrast etc door haar producten.
Ik zie mijzelf niet zomaar weggaan (en wil dit ook niet) bij Apple, maar het zijn bittere pillen iedere keer.
Mijn laatste joepie was bij de iPad Air (niet deze maar de vorige). Ik had toen niet alleen het gevoel dat ik veel voor weinig kreeg, maar ook het design en de inhoud echt bang voor mijn Buck waren.
De iMacs, iPhones, Apple Watches, HomePods etc (OS-en) allemaal gekocht (en ergens blij omdat het gewoon allemaal zo lekker werkt) maar je (ik) voelt je gewoon bekocht. Het lijkt meer van hetzelfde voor een hogere prijs en in een design wat mij niet aanstaat.
Als laatste krimp ik steeds in elkaar van de politieke correctheid en wokeshizzle waar Apple aan meedoet.
Ik ken genoeg mensen bij Apple (heb er lang gewerkt) en weet dat dit allemaal marketing is en niet echt gemeend. Maar het hoeft er van mij niet zo dik bovenop te liggen.
En ja, 9 van de 10 managers bij Apple richt zich op de belegger linksom of rechtsom en dat is niet echt anders geweest. Maar er waren altijd wel oliemannetjes die dan opstonden om ook de gebruiker daar van te laten profiteren. Iets moest geld opleveren, nieuwe klanten trekken en oude behouden. En elk van deze pijlers kreeg zijn eigen (Apple weet als geen ander wat die groep graag wil) blabla. Dit laatste is onder Tim helemaal weggevallen. Hij richt zich op het makkelijker gedeelte de nieuwe gebruiker en daarmee de belegger om vooral het laaghangend fruit te oogsten. Allemaal verpakt in een deugsausje die vooral beleggers en jongeren aanspreken.
Dus ja, daarom dus. Misschien snap je mij nu iets beter (los van wat je er van vind).