Factuur Planet Internet
9 februari 2008 - 14:06    reactie #25
geplaatst door: MacBookie
Dus niet eens zo heel kort door de bocht is het de schuld van Microsoft :mad:
Factuur Planet Internet
9 februari 2008 - 14:20    reactie #26
geplaatst door: Espresso
Nou nee, vooral de schuld van al die bedrijven (Planet) en consumenten die voor Microsoft's 'oplossingen' blijven kiezen.

The best things in life aren't things
Factuur Planet Internet
9 februari 2008 - 21:04    reactie #27
geplaatst door: Gottfried Julius

Citaat
Espresso om 10:03, 9-02-2008
Als je Office gebruikt: Entourage laat de factuur ook leesbaar zien.

(Ik gebruik zelf Mail, en dankzij Planet 1x in de maand Entourage...)  :sad:

ik heb nu ook maar even Entourage geinstalleerd, maar hoe heb jij je pref's dan staan?  Standaard ?

Zal ik volgende maand eens kijken....

Juul

http://www.norderney.nl
Mac gebruiker sinds 1986 alweer
Factuur Planet Internet
9 februari 2008 - 22:45    reactie #28
geplaatst door: Panico
Het zou kunnen liggen aan de verschillen in HTML-weergave van Mail etc.
Als het een attachment was kon je het ook in een ander programma proberen.
Nu gebruik ik Gmail, altijd leesbaar...
http://www.pauldj.nl/  ("Interesting reaction! But what does it mean?")
Factuur Planet Internet
10 februari 2008 - 12:55    reactie #29
geplaatst door: Ire Andrea
Inmiddels hebben we de afschrijving gestorneerd en dus kregen we vandaag dit antwoord:
"De facturering loopt ondanks een eventueel klachtentraject door. Dit houdt dan ook in dat het abonnement automatisch geblokkeerd word wanneer de betaling niet voldaan wordt. Wanneer er al een klachtenprocedure loopt zal de eventueel toegekende coulance verrekend worden met de openstaande bedragen."

De gemiddelde tweedehands-autoverkoper heeft over het algemeen meer fatsoen, dus, dan meneer Scheepbouwer en zijn medewwerkers.

Always look on the bright side of life
iPad Pro + iPhone SE
Factuur Planet Internet
10 februari 2008 - 14:32    reactie #30
geplaatst door: MacBigfoot
Mijn ervaring met Planet tot op heden is ongeveer hetzelfde:

Meer dan ruim tevoren heb ik aangegeven het abonnement te willen stoppen;
Ik krijg per mail en post bericht dat dit geaccepteerd is, met de definitieve einddatum;
Na de einddatum krijg ik doodleuk een nieuwe factuur voor de volgende maand;
De helptekst op hun site zegt dat ik hun bevestiging terug moet sturen;
Ik heb een kopie (!) teruggestuurd;
Alle post gaat overigens aangetekend met ontvangstbevestiging;
De termijn wordt van mijn rekening afgeboekt;
Ik laat de bank de overboeking ongedaan maken;
Ik krijg nu iedere maand nog steeds een aanmaning een of andere factuur die per mail verzonden is aan het planet-adres (waar ik inmiddels geen toegang meer toe heb);
Ik krijg waarschuwingen dat mijn account gesloten gaat worden (fijn, ik had toch al het abonnement opgezegd);

Maar luisteren of corrigeren doen ze het nog steeds niet.

(Bewerkt door MacBigfoot om 20:34, 10-02-2008)

Factuur Planet Internet
10 februari 2008 - 14:49    reactie #31
geplaatst door: Ire Andrea
Zouden ze bij het overmaken van zijn bonussen aan Scheepbouwer ook dergelijke enormiteiten begaan? :devil:
Always look on the bright side of life
iPad Pro + iPhone SE
Factuur Planet Internet
10 februari 2008 - 18:04    reactie #32
geplaatst door: mneerhout
Opzeggen bij planet MOET je per aangetekende brief doen en LET OP, ruim een maand van tevoren einddatum, liefst een half jaar. En hun facturen werken inderdaad wel goed met entourage. Ben blij dat ik van ze verlost ben.
Ze spelen daar duidelijk een vooraf afgesproken spelletje die ze pas begrijpen als de termijn verlopen is, zodat je er weer een jaar aan vastzit. Alles van KPN moet je zowiezo lozen, ik heb ook mijn vaste lijn geloost, omdat ik te ver van de centrale zit voor een beetje snelheid. Nu wel een goede snelheid bij een kabelnetwerk en binnenkort bijna 30Mb snel en bellen via voipbuster lach ik me rot.
Factuur Planet Internet
8 maart 2008 - 17:46    reactie #33
geplaatst door: Merlin
Vandaag bij familie geweest die pas kort op het internet zitten, maar dan wel met een Mac.
Tegen mijn advies in was er een abonnement bij Het Net afgesloten, maar daar had ik verder
geen controle over. In ieder geval was er al een factuur via de mail binnengekomen, en ja
die was dus niet goed te lezen zoals hier al eerder werd getoond. Zelf heb ik in het verleden
ook met Het Net te maken gehad en toen was het ook al zo dat voor niet ms gebruikers het
geen pretje was om van de "diensten" gebruik te maken (ik gebruikte toen Netscape onder
w95). Het aandragen van kleine eenvoudige aanpassingen (en dan praat ik over html/css)
om het voor niet ms gebruikers een stuk prettiger te maken werden over het algemeen
genegeerd.

Wat het factuur betreft, een eenvoudige aanpassing van de gebruikte CSS (de span tag
een breedte van bijv. 500px geven) resulteerd in een leesbare factuur. Het Net (en Planet)
zou het factuur dus makkelijk leesbaar moeten kunnen maken voor niet ms gebruikers,
maar dat willen ze gewoon niet ...

Grt. Merlin
Factuur Planet Internet
8 maart 2008 - 17:53    reactie #34
geplaatst door: Aad Metz
Mijn facturen gaan ook goed.

Maar effe:
Planet verdwijnt?
Hoe kom je daarbij?

Factuur Planet Internet
8 maart 2008 - 18:57    reactie #35
geplaatst door: Gottfried Julius
Inmiddels bekijk ik m'n "hetnet" rekening met  MS Entourage en dat gaat goed. Ik gebruik Entourage alleen voor die rekening. Belachelijk dat het zo moet , maar ja..........


Juul

http://www.norderney.nl
Mac gebruiker sinds 1986 alweer
Factuur Planet Internet
8 maart 2008 - 21:02    reactie #36
geplaatst door: Espresso

Citaat
Merlin om 17:46, 8-03-2008
Wat het factuur betreft, een eenvoudige aanpassing van de gebruikte CSS (de span tag
een breedte van bijv. 500px geven) resulteert in een leesbare factuur.

Niet te geloven! Met die minimale toevoeging (bij een span-breedte van 700px) werkt het inderdaad ineens prima. Rare (arrogante) lui bij Planet...  :angry:

Ik rol ook iedere keer van m'n stoel van verbazing als hun helpdesk weer eens tot 'de beste' is verkozen.  :wacko:

The best things in life aren't things
Factuur Planet Internet
9 maart 2008 - 01:06    reactie #37
geplaatst door: DennisvdH
Ach... Casema is ook niet alles. Toen ik hulp nodig had voor de configuratie van mijn internet op m'n mbp kon die man mij niet eens helpen. Hij kon alleen met windows werken, dat "werkt net iets prettiger". Nou je weet niet wat je mist..

En dan van die mooie praatjes dat ze pas weggaan of gesprek beeindigen als je internet werkt. Yeah  :thumbs-down: