Service Apple voor vervanging iPhone X
geplaatst: 13 april 2019 - 12:32
Hoi,

Ik heb een iPhone X waar de batterij is 'opgeblazen' en heeft zo het scherm naar buiten geduwd. De iPhone staat open (je kan erin kijken) Gelukkig is de iPhone nog onder garantie en Apple zal deze laten ophalen voor herstelling / vervanging.

Nu, dit was vorige woensdag 10/04

Ik heb dus netjes thuiswacht gehouden op donderdag .. vrijdag .... en niemand gezien van UPS om mijn iPhone op te halen. Dus vandaag eventjes gebeld naar Apple en de dienst die de 'ophalingen' plant is in het weekend niet bereikbaar.

Ik heb vroeger nog eens een herstelling gehad en toen kreeg ik de volgende dag een nieuw toestel aangeboden. Ik kon dan rustig het defecte toestel inpakken en een gratis ophaling regelen.

Blijkbaar is de service bij Apple sterk achteruit gegaan. Het kan toch niet dat je +3 dagen thuis moet zitten wachten tot ze zin hebben om langs te komen? Oja, nog eventjes .. de dichtsbijzijnde Apple store is voor mij 150 km enkele rit. Dus dat is ook geen optie.

Jammer, maar ik kan niet anders doen dan maandag terug contact opnemen met Apple in de hoop dat er een regeling uit de bus komt ...

 :thumbs-down:
geplaatst door: Will-i-Am
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb
antw: Service Apple voor vervanging iPhone X
reactie #1 geplaatst: 13 april 2019 - 15:13
Woon je in Nederland?
geplaatst door: MacFrankie
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
antw: Service Apple voor vervanging iPhone X
reactie #2 geplaatst: 13 april 2019 - 16:30
@MacFrankie
Nee, zie zijn profiel.
geplaatst door: PS-MacGek
MacBook Pro Retina 15" (Late 2013), Mac Mini (2012), Mac Pro (2008), iPhone 5s
Avatar made by Dale Humphries
antw: Service Apple voor vervanging iPhone X
reactie #3 geplaatst: 13 april 2019 - 16:33
@ Will-i-Am: als ik het goed zie zit er een Switch bij jou op de Kapellestraat 7.

Kan je het daar niet regelen op de garantie van Apple?
geplaatst door: GeorgeM
antw: Service Apple voor vervanging iPhone X
reactie #4 geplaatst: 13 april 2019 - 16:53
Mijn ervaring is dat wanneer je het naar een retailer (in NL) brengt dat je je toestel dan sowieso twee weken kwijt bent. De enige manier om het vlot te regelen is een afspraak in de Apple Store, met een beetje mazzel loop je direct met een nieuw toestel de deur uit.
geplaatst door: Brinky
 
antw: Service Apple voor vervanging iPhone X
reactie #5 geplaatst: 14 april 2019 - 10:41
Ik hoor morgenvroeg nog eens bij Apple anders zit er niets anders op dan 'treinen' naar Brussel - Apple Store.

Het risico is natuurlijk dat ze hem daar in ontvangst nemen en ook opsturen en ik met lege handen terug naar huis moet ... Ik weet niet hoe soepel ze zijn om onmiddellijk een nieuw toestel mee te geven ...
geplaatst door: Will-i-Am
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb
antw: Service Apple voor vervanging iPhone X
reactie #6 geplaatst: 14 april 2019 - 10:47
@ Will-i-Am: bel eerst even met die Switch bij jou in de buurt, leg uit wat er aan de hand is en vraag hoe zij daarmee omgaan.

Als dat niet werkt vraag dan hetzelfde aan Apple, zo maak je de kans dat je voor niets ergens heengaat al een heel stuk kleiner.
geplaatst door: GeorgeM
antw: Service Apple voor vervanging iPhone X
reactie #7 geplaatst: 14 april 2019 - 10:59
De titel van dit draadje is aangepast (was “Service Apple”), zodat het duidelijker is waar het om gaat en het ook makkelijker gevonden kan worden.
geplaatst door: ModeratorTeam
met vriendelijke groet, het ModeratorTeam
antw: Service Apple voor vervanging iPhone X
reactie #8 geplaatst: 15 april 2019 - 12:48
Update:

Ondertussen is de iPhone vandaag opgehaald door UPS

De fout lag bij de verzenddienst. De chauffeur had de opdracht niet gekregen en toen hij de volgende dag (vrijdag) de opdracht wel binnen kreeg had hij de juiste verpakking niet bij. 2x had hij opgegeven dat ik niet thuis was (wat niet correct was)

Nu, de iPhone is vertrokken naar Apple's hersteldienst in Tsjechië hopelijk vlug weer terug.
geplaatst door: Will-i-Am
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb
antw: Service Apple voor vervanging iPhone X
reactie #9 geplaatst: 16 april 2019 - 15:33
Toestel deze morgen ontvangen door Apple en reeds is de service / herstel gedaan.

Mijn iPhone X zal vervangen worden en, wie weet, vandaag nog mijn richting uit komen ... komt dus allemaal goed. Had UPS geen fouten gemaakt dan was dit veel eerder opgelost.
geplaatst door: Will-i-Am
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb
antw: Service Apple voor vervanging iPhone X
reactie #10 geplaatst: 16 april 2019 - 16:59
... nieuw toestel is reeds onderweg ... met een beetje geluk is deze er morgen :-)
geplaatst door: Will-i-Am
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb
antw: Service Apple voor vervanging iPhone X
reactie #11 geplaatst: 16 april 2019 - 17:03
Zo zie je maar dat je opmerking:

"Blijkbaar is de service bij Apple sterk achteruit gegaan."

nogal voorbarig was ;-)
geplaatst door: macqintosh
iPhone 6+ 64GB / Apple TV 4 64GB / iMac 27" 5K (2017) / MacBook Pro 13" Retina (early 2015)
antw: Service Apple voor vervanging iPhone X
reactie #12 geplaatst: 16 april 2019 - 17:25
Inderdaad maar de communicatie kan beter ... had ik onmiddellijk een UPS code gekregen dan kon er ingegrepen worden zodra het verkeerd ging.

Afwachten tot het vervangtoestel er is ....
geplaatst door: Will-i-Am
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb