Heb er maar even een reaktie op gegeven bij het Radar forum. http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=44887
grtz, MM
MacMiep om 22:15, 30-10-2006Heb er maar even een reaktie op gegeven bij het Radar forum.
[ Ger ][/news]
Pako om 22:18, 30-10-2006Je mag van een gebruiker van een computer-related-product toch wel verwachten dat ze internet gebruiken?Ze gebruiken toch ook iTunes? Dan ben je er toch redelijk snel achter dat er een bug-fix is inmiddels?
Nee, daar mag je NIET van uitgaan! Hoe kom je daar nu bij??Vertaal je uitspraak eens naar het gebruik van de auto, een magnetron, een muziekinstrument.Als een apparaat het niet meer doet kan het niet zo zijn dat je het internet of wat dan ook moet afstruinen om daar de 'oplossing' te zoeken! Dat zou toch al te zot zijn.Jij doet dat wel eens, en ik ook, maar de consument niet.De [doorsnee-] consument is een andere dan jij en ik.
iTom om 20:12, 30-10-2006Men heeft het op een oude iPod op nieuwe software. Dat is toch normaal dat er problemen kunnen optreden. En met alles stopt toch ooit de ondersteuning van oudere toestellen....OK, het leeftijdsverschil tussen de iPod shuffle en iTunes 7 is niet zo groot, maar deze wereld evolueert nu eenmaal snel.
Hoe oud ben je zelf eigenlijk?
Ger Nijkamp om 22:04, 30-10-2006[news]De belangrijkste reden is waarschijnlijk dat het van Cupertino niet mag.[ Ger ][/news]
Duidelijk Ger, allemaal begrijpelijk, maar er zijn allerlei manieren en methodes om daar mee om te gaan of er iets aan te doen: richtlijnen, cursussen, communicatie over en weer ('hoe zullen we hierop reageren, of doen jullie het zelf Cupertino?'). Bij de nationale organisaties zitten toch geen kleuters of domme jongens? Wat is er nou mis mee om (eventueel telefonisch) te reageren in de uitzending en iets te zeggen in de trant van 'we gaan dit onderzoeken en we komen hierop terug' .... 'zo nodig nemen we maatregelen' , zelfs 'als een iPod binnen 14 maanden niet meer te gebruiken is buiten de schuld van de koper, dan is dat niet normaal ...' (stel je voor dat het wél normaal was... haha). Potverdikkie, ik ben geen PR-man, maar er moet toch een goede en veilige formulering te bedenken zijn? Per slot van rekening hebben die gedupeerden wel de Nederlandse wetgever achter zich staan hoor (en onze alom hier verguisde CB)!We balen er allemaal van, en het slechtste wat je kan doen is Radar (de CB, GP etc.) de schuld geven.Veel te makkelijk, kinderachtig en bovendien niet goed voor het imago van ons knuffelbeertje.
Ik vind dat elke op deze wijze tot zwijgen gebrachte iPod geheel en al gratis wederom tot leven moet worden gewekt!
Groet!
Niek
Apple maakt geweldige producten; Mijn nieuwe 20" imac vind ik helemaal de bom, maar de service is af en toe op of over het randje van het behoorlijke.
maar die komt maar niet binnen
ik denk dat het een truuk Apple is om te proberen de vraag wat af te remmen
Dit plaatst het naar mijn idee toch weer in een ander daglicht: het kan best zijn dat 1 redacteur een probleem met zijn Shuffle had en dacht "daar gaan we eens een onderzoek aan wagen". Vervolgens mailen ze hun complete bestand, waar tienduizenden mensen in zitten. Daaruit komen dan 80 meldingen van mensen die wel eens iets met hun Shuffle hebben gehad, waarvan het meerendeel misschien al lang weer is opgelost. En dat communiceren ze dan als "wij hebben 80 klachten ontvangen".
Elk product heeft wel een probleem. Ik vind het daarom bij Radar wel vaker lijken op "probleem-zoek-journalistiek". Als je alle Nissan-rijders ondervraagt kom je ook op problemen die mensen hebben. Toch is het juist een van de meest betrouwbare merken. (Ik noem hier slechts een voorbeeld, dus vul gerust een ander automerk in als je dat wilt).
Ik geloof daarom niet meer zo in dat Radar gedoe. Ze zoeken te vaak problemen waar ze niet zijn, of waar ze al opgelost zijn.
Het is natuurlijk vrij slecht van Apple dat ze niet helder(der) communiceren over problemen maar als die consumenten geen internet hebben, de shuffle in de la hebben gegooid en niet actief op zoek gaan, hoe moet Apple dan het probleem aan hen communiceren?? Een abricampagne opstarten ofzo?
Daarnaast is er de iPod Shuffle en de iPod. Door Radar ook door elkaar gebruikt want ze spreken alleen over 'de iPod' ipv iPod shuffle.
mvdg om 9:12, 31-10-2006Dit plaatst het naar mijn idee toch weer in een ander daglicht: het kan best zijn dat 1 redacteur een probleem met zijn Shuffle had en dacht "daar gaan we eens een onderzoek aan wagen". Vervolgens mailen ze hun complete bestand, waar tienduizenden mensen in zitten. Daaruit komen dan 80 meldingen van mensen die wel eens iets met hun Shuffle hebben gehad, waarvan het meerendeel misschien al lang weer is opgelost. En dat communiceren ze dan als "wij hebben 80 klachten ontvangen".
PeterCornelis om 21:27, 31-10-2006Veronderstellingen, veronderstellingen, veronderstellingen! mvdg, wat hebben we daar nu aan? Je vult blijkbaar gewoon wat jezelf te binnen schiet. Dat vind ik nou pure stemmingmakerij...Hou je toch aan wat je weet en niet aan wat je wilt horen.
Alleen het stukje van die redacteur die een probleem had, is in mijn ogen een veronderstelling. Voor de rest klopt het hoor. Hun bestand bestaat inderdaad uit tienduizenden mensen. En ze doen altijd dit soort onderzoeken voorafgaand aan hun programma. Op zich niets mis mee, maar het is bij mijn weten nog nooit voorgekomen, dat ze onderzoeken of mensen ergens een probleem mee hebben, en dat vervolgens niet in het programma gebruiken. Met andere woorden, die onderzoeken gebruiken ze om aan hogere getallen te komen die ze vervolgens kunnen noemen. De 80 klachten zijn dus echt geen 80 "spontane" klachten naar Radar, maar zijn 80 mensen die aangeven wel eens een probleem te hebben gehad, nadat ze daar door Radar naar zijn gevraagd.
Het is anders wel heel lang vanavond...
Als Apple gewoon op een normale manier zijn service verleent aan gedupeerden dan hoeft er ook niemand een tv-programma aan te besteden. Eigen schuld van Apple dus. Dat er beweerd wordt door sommigen dat ze bij Radar hebben gezocht naar gedupeerden is natuurlijk onzin. Lees de diverse fora over de iPod er maar op na en dan zie je hoeveel mensen problemen hebben/hadden met die shuffle!
Ook ik draag de Apple producten een warm hart toe, maar dat betekent niet dat je niet kritisch hoeft te zijn t.o.v. Apple's soms ondoorgrondelijke wegen. Ugghhh...
(Bewerkt door Rubinho om 12:48, 1-11-2006)
http://www.macfreak.nl/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=18&topic=2212&start=13
JJ
Hoe kun je eigenlijk direct naar 1 specifiek MacFreak bericht linken?