Betere plekken voor Apple zijn: Amersfoort, Apeldoorn, Arnhem, Den Bosch of gewoon in de buurt van Utrecht blijven. Wat is er eigenlijk mis met Bunnik??? Niet sjiek genoeg?
@kebdarge... euhm... ik denk niet dat je NYC met A'dam kunt vergelijken.NYC heeft een supersnelle metro die je bijna overal brengt. Amsterdam moet het doen met krappe trams die door het overige verkeer nog eens verschrikkelijk traag zijn. Daar staat tegenover dat je met de auto in NYC weer extra mag dokken vanwege tolwegen, dat heeft A'dam (nog) niet. Verder is het voor wat betreft de auto hetzelfde: betaald parkeren is om de hoek, zodra je je door het asociaal drukke verkeer hebt kunnen wringen.Als extra vergelijking... de Apple Store in London is per auto helemaal niet te doen. Je moet tol betalen om het centrum in te mogen, en dan kun je je wagen vrijwel nooit in de buurt parkeren. De Underground is echt de enige praktische optie.
jackybe67 om 14:18, 20-08-2009het zijn er ongeveer 40
40? Volgens mij is Apple nederland maar 1 meneer die echt hier in Nederland nog werkt.
KJ om 23:53, 20-08-200940? Volgens mij is Apple nederland maar 1 meneer die echt hier in Nederland nog werkt.
En die meneer heet Steve Jobs..? [/news]
Er werken geen 40, maar zo'n 75 mensen bij Apple in Bunnik. (Bron)Dat maakt het al een stuk moeilijker om al die mensen in hetzelfdegebouw te passen, daarnaast maakt het het gerucht natuurlijk eenstukje minder geloofwaardig, omdat delen ervan gewoon niet kloppen.
Verdere aannames:
Het lijkt me niet dat ze er in ruimte en vrijheid op vooruit gaan.Logistiek gaan ze er ook niet echt op vooruit en de ruimte zal ookduurder zijn. Gezien Apple een groeiend merk is, ook in Nederland,lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat ze nu op een punt gaan zittenwaar uitbreiding bijna onmogelijk is.
Even fact checken.Er werken geen 40, maar zo'n 75 mensen bij Apple in Bunnik. (Bron)
Goed lezen: die advertentie zegt alleen dat ze een sales-team van 75 mensen hebben, NIET dat die ook allemaal in Bunnik zitten. Apple Benelux heeft blijkbaar in Brussel ook nog steeds kantoorruimte, nl. aan de Miramarlaan 1 (vroeger heette dat de Heizel-Esplanade, geloof ik). Ze zitten daar al minstens 20 jaar, als ik me niet vergis.
En ja, ook in Brussel is er een vacature (maar helaas, daar staat niet bij vermeld hoeveel mensen er daar werken).
Apple groeit, jazeker ! Maar die groei zit voornamelijkin de dealerschappen en gebruikers. Ondersteuning voordeze groei wordt niet uitgebreid door Apple NL zelf vanuithun kantoor gedaan, maar door allerlei andere partijen.Het is dus in feite een kleine, krachtige kern die al velejaren met vaste en wisselende medewerkers opereert.
Als Apple NL inderdaad 't wellicht zeer kostenvriendelijkedoch smakeloze kantoor in Bunnik verlaat, in ruil voor detoplocatie aan het Leidseplein, dan zal de exploitatie vaneen Apple Store daar geheid een goeie reden voor zijn.Apple NL heeft zelden veel geld besteed aan eigen status,dus deze keuze zal meer behelzen dan een kantoortje...
Apple EU zit overigens ook midden in 't Parijse centrum,dus angst voor een wat lastigere bereikbaarheid per autoleeft niet in de Apple-gelederen.
Peter Villevoye om 22:46, 21-08-2009Apple EU zit overigens ook midden in 't Parijse centrum, dus angst voor een wat lastigere bereikbaarheid per auto leeft niet in de Apple-gelederen.
Verder hebben ze in Parijs natuurlijk een superieure metro, iets waar ze in Amsterdam alleen maar nachtmerries van hebben.
Combinatie Apple store en kantoor is ook niet logisch. De 2 hebben hoegenaamd niets met elkaar te maken. Misschien dat er eens een keer gebeld wordt, maar of je dat naar een verdieping hoger doet of 50 km verderop merkt ook niemand.
Een combi van een Dutch Flagship Store en een BNL-HQ in het Hirsch-pand lijkt me niet onlogisch, itt hitchhiker: direct contact met de klanten is iets wat nodig is.
bertvanderveen om 23:23, 21-08-2009direct contact met de klanten is iets wat nodig is.
Alle 'gewone' gebruikers zoals jij en ik zijn klant van de dealers.
Robert om 10:14, 23-08-2009Ik denk dat Bert bedoelde dat het juist voor mensen op het hoofdkantoor heel gezond is om ook contact te houden met de 'gewone' klant. En daar ben ik het eigenlijk wel mee eens...
JH om 9:33, 22-08-2009Een ander voordeel van de locatie aan het Leidseplein : een zeer klantvriendelijke taxistandplaats recht voor de deur
De regionale hoofdkantoren (en ook de grotere regiokantoren zoals Apple Europa) hebben het strenge beleid om alles van hogerhand tamelijk ongewijzigd door te voeren en uit te voeren. Ze moeten Apple Inc. hooguit behoeden voor lokale uitglijers of inlichten over afwijkende zaken. Denk daarbij aan het feit dat we een bijzonder omroepbestel hebben en dat we in de Lage Landen vanaf eind november een ouwe bisschop verwelkomen...
Verder weten de hoofdkantoren net zoveel (dus eigenlijk weinig) over nieuwe producten en belangrijke ontwikkelingen als de doorsnee dealer. Als je de lokale magazijnvoorraad en bestellijsten van Apple NL een beetje bijhoudt, dan weet je dus ietsje meer maar ook niet alles. Je weet dan dat een product er waarschijnlijk uit gaat en dat er soms nieuwe artikelnummers verschijnen, maar dat laatste gebeurt ook slechts zelden op voorhand en dan ook op een "need to know" basis.
Tuurlijk weten de oudgedienden bij Apple NL heus wel wat de uiteindelijke gebruikers van de Apple-producten vinden en wensen. Het zijn immers mensen van vlees en bloed, geen argeloze werkmieren. Er werken daar zelfs mensen die meer dienstjaren bij Apple hebben dan Jobs himself. Maar hun werk bestaat uit het faciliteren van wat Apple Inc. wil en wenst, en het exploiteren van de lokale verkoopkanalen. Dat doen ze heel kundig en nauwkeurig, en daar hebben ze hun handen vol aan.
Ik stel het misschien wat zwart-wit, maar hopen dat Apple NL intensiever contact gaat houden met klanten, is vergeefs (uitzonderingen daargelaten). Stuur je feedback naar Apple Inc. of "neem contact met uw dealer" zoals dat heet - daar heb je meer aan !http://www.apple.com/feedback/ [/news]
(Bewerkt door Peter Villevoye om 11:55, 23-08-2009)
werner om 11:44, 23-08-2009CitaatJH om 9:33, 22-08-2009Een ander voordeel van de locatie aan het Leidseplein : een zeer klantvriendelijke taxistandplaats recht voor de deur Klantvriendelijke taxistandplaats in Amsterdam?
Vandaar mijn knipoog. Met gevaar voor eigen leven kan je met je kakelverse Mac Pro vanuit de winkel in een taxi stappen, als ze je tenminste willen meenemen...En o ja, een iPhone met navigatiesoftware is dan ook handig voor als je thuis wilt komen
kebdarge om 1:37, 6-09-2009zo! de jongens en meisjes van OMT hadden dus gelijk!
Yep, en dat gunnen we ze van harte![/news]