ik heb nu voor de 3e keer een mac besteld via de online store, en telkens klopt de levertijd niet met wat vooraf wordt aangegeven als indicatie. Ik zal wel de opties aanklikken die het een maatproduct maken, maar er wordt nu bijvoorbeeld 1-3 werkdagen voor verzending aangegeven, terwijl er in werkelijkheid 5 werkdagen over wordt gedaan. Vervolgens krijg ik een email met leverdatum 10/11/2014, echter via UPS trackingcode zie ik 7/11/2014. Ik kan me herinneren dat dit met mijn vorige bestellingen van maatproducten ook zo ging. Best wel verwonderlijk voor een club als Apple anno 2014, waarin vermelde levertijden online toch echt wel moeten kloppen. Wat is jullie ervaring?
Op 16 oktober toen de nieuwe Mac Mini aangekondigd werd gelijk besteld, toen was de mededeling dat die in de week van 27-31 oktober geleverd zou worden (niet-standaard opties duren altijd wat langer dan de default configuratie).Vervolgens kwam er een bericht dat hij op vrijdag 24 oktober geleverd zou worden, maar uiteindelijk stond hij op 23 oktober al hier thuis.
Maar ik heb in het verleden ook wel meegemaakt dat het langer duurde. Als je echt haast hebt kun je nog altijd het beste naar een winkel gaan waar ze het fysieke apparaat op voorraad hebben en je het zo mee kunt nemen. Dat is lekker voorspelbaar qua levertijd
Wellicht kunnen we nog een keer samen een taalcursus volgen, want we zitten wel vaker niet op 1 lijn
Maar serieus: volgens mij bedoelen we dit maal juist hetzelfde, klaar voor verzending is letterlijk dat, de machine staat binnen die tijd (1 - 3 dagen) klaar om verzonden te worden. Alleen zit daarbij nog steeds niet inbegrepen de fysieke transporttijd van UPS/DHL/TNT/GLS vanuit Shanghai of de VS tot aan je voordeur.
Vroeger was het nog erger, toen stond er niet "verzendklaar" maar "levertijd" en die is helemaal breed op te vatten.
Maar inderdaad heeft de Apple store niet zo'n strak verzendbeleid als bijvoorbeeld bol.com.
(Bewerkt door mikes om 21:14, 5-11-2014)
Taalcursus op technisch gebied kan dan misschien geen kwaad, ik doelde echter meer op het gegeven argument (het niet op 1 lijn zitten).
Vandaag een iPhone 6 64Gig Grey in bestelling gezet bij een Apple dealer in Roeselare.Toestel niet op voorraad, leverdatum onbekend.
Even gepiept op website van MM en VdBorre: niet op voorraad, levertermijn > 3 weken.
Dus zo beschikbaar zijn ze nu ook weer niet vrees ik ?
Enfin, mijn 4 doet het nog prima, dus even wachten kan geen kwaad, maar hier loopt iemand ongeduldig in huis op de erfenis van mijn 4 te wachten .
Xavier
Zojuist mail ontvangen van Apple:Ivm met een onverwacht grote vraag is het niet mogelijk de bestelling op de opgegeven verzenddatum toe te sturen.
Volgens mij schort er iets niet bij Apple. Eerst hebben ze moeite aan de vraag van iPhone te voldoen en nu dus minimaal 4 weken wachten op de nieuwe iMac.
(Bewerkt door Jan Trops om 19:39, 17-11-2014)
Op verschillende Amerikaanse websites zie ik dat er al leverdata na de feestdagen genoemd worden...
Dus mag je je handen dichtknijpen
Enne Tim Cook stond er onder Steve Jobs al om bekend dat hij de voorraden zeer strak hield, liever klanten later hun product leveren dan dat Apple meer kosten heeft aan het aanhouden van voorraden...
Wel heel gemakkelijk om te zeggen dat er steeds niet verwacht was dat er zoveel vraag zou zijn...
De iPhone 5 viel qua vraag wat dat aangaat tegen en is zo'n beetje het enige product wat Apple 'te veel' in voorraad had bij aankondiging hiervan...
Ik weet dat Cook bekend staat om zijn strakke voorraadbeheer, maar dat betekent nog niet dat ze zo'n verkeerde inschatting hoeven te maken. Twee weken vooruit kijken is blijkbaar onmogelijk qua voorraadbeheer.
JackMac om 16:24, 18-11-2014Ik woon in Antwerpen maar bestel altijd bij de Nederlandse apple store. Altijd correct en binnen de 48 uren geleverd.
Volgende keer bestel ik wel via jou