Postbus Mail opnieuw opbouwen... maar dan...
6 september 2018 - 15:36   
geplaatst door: paulusch
Goedemiddag, ik heb (weer) een probleem met mail. Eerder was het omdat de zoekfunctie binnen mail niet goed werkte (alleen recente mail werd gevonden). Via spotlight uit- en aanzetten en herstart werkte het weer naar behoren... tot aan van de week.
Wederom met zoeken een probleem. Spotlight aan en uit en herstarten. En ook de postbus van een van mijn accounts opnieuw opgebouwd. En dat gaat niet lekker.
In mijn postbus van die account is alle inkomende mail weg, foetsie, nada. Uitgaand staat nog steeds vol.
De andere accounts functioneren naar behoren (incl. zoeken).
Nu zag ik in de Bibliotheek > Mail > V3 > POP.... [account] > INBOX > ##### (heelveel nummers) > drie mapjes staan: respectievelijk Data (42,72 GB) een map Data_Rebuild (212.04 GB, datum van gistermorgen erbij) en een map Data_Rebuild-1 (8,68 GB, datum van gistermorgen erbij, maar dan een minuut eerder). Zo te zien heb ik de postbus 2x gerebuild...

Mijn grote vermoeden is dat die grote map al mijn mail bevat die ik nu niet zie in mijn mailprogramma.
Simpelweg die map Data verplaatsen, de map Data-rebuild hernoemen en herstarten werkt niet.

Welke stappen kan ik nu nemen om die Inbox van die ene account weer zichtbaar te krijgen?
Ik heb een TimeMachine backup trouwens.

Als iemand het weet, dan hoor ik dat graag.
Bewerkt: 6 september 2018 - 21:47 door paulusch