antw: In-app aankopen terugvorderen
31 mei 2018 - 19:26    reactie #25
geplaatst door: boiing
Flauw inderdaad en volgens de voorwaarden, maar dat betekent niet dat je het zomaar moet opgeven.. Er zijn rechtszaken gevoerd in de USA en ook in NL over aankopen door minderjarigen en daar heeft Apple regelmatig moeten schikken. Ik heb als experiment een app aankoop buiten de 14 dagen termijn gerapporteerd met de hierboven genoemde 'Didn't mean to purchase this item' optie en in de omschrijving 'Unauthorized purchase made by a minor' ingevuld. Tot mijn verbazing krijg ik meteen een 'Refund Issued' email. Geen garantie voor @ravaoo (dit gaat over een app aankoop) maar ik ben toch benieuwd wat het resultaat is als hij dit probeert.

Screen Shot 2018-05-31 at 18.06.16.pngIn-app aankopen terugvorderen
antw: In-app aankopen terugvorderen
1 juni 2018 - 08:36    reactie #26
geplaatst door: ravaoo
@ravaoo: ik begrijp dat je het probleem hebt gemeld via een support ticket. Je kunt het ook nog eens op deze manier proberen, zo heb ik ooit een app-aankoop vergoed gekregen.

Log in met je AppleID waarmee de aankopen zijn gedaan op de website https://reportaproblem.apple.com/. Je ziet hier alle aankopen, als het goed is dus ook de in-app purchases waar het om gaat. Kies bij elke aankoop die je terug wil krijgen de 2e optie 'Didn't mean to purchase this item' en zet in de omschrijving 'Unauthorized purchase made by a minor'. Het valt te proberen..

Bij de aankopen die je ziet, laatste 90 dagen, zitten net niet meer de grote aankopen. Nog wel één van 20 euro en een paar van 5 euro.

Wanneer ik in vul dat "ik wilde dit artikel niet kopen"en in de omschrijving zet dat het om "Unauthorized purchase made by a minor" gaat krijg ik in het scherm direct de melding:
"Deze aankoop komt niet in aanmerking voor terugbetaling."
Het lijkt er op dat ze hier hebben ingebouwd dat aankopen maar 14 dagen oud mogen zijn.

Ik heb ook nog geprobeerd om "Ik heb deze aankoop niet geautoriseerd" . Daar krijg ik het volgende op terug en kan de probleem melding niet eens verzenden!
"Wij nemen accountveiligheid heel serieus.
Als jou iets in rekening is gebracht zonder je toestemming, dan willen wij je graag zo spoedig mogelijk helpen. Ga naar iTunes Store support om te bekijken op welke manier je contact met ons kunt opnemen en onmiddellijk assistentie kunt krijgen."

Leven is Communiceren.
antw: In-app aankopen terugvorderen
1 juni 2018 - 08:44    reactie #27
geplaatst door: ravaoo
Update:
Rechtsbijstand geeft aan dat Apple voorwaarden heeft waaraan ze voldoen. Daar is niet makkelijk een spelt tussen te krijgen.
Of het handig is om via kassa of radar proberen verder te komen is volgens de rechtsbijstand een zaak van ons zelf. Wel vertelden ze daar bij dat Apple waarschijnlijk dan reageert met een of ander statement. Daar worden wij niet beter van. Behalve dat het aandacht krijgt en andere potentiële "in trappers" voorkomt. Het is chiquer om Apple rechtstreeks te vragen om hier duidelijker op te wijzen of de instelling app-aankopen standaard uit te zetten. Ze noemt dat een "opt-aan" instelling.

Ik roep iedereen op om dat laatste te vragen aan Apple.
Leven is Communiceren.
antw: In-app aankopen terugvorderen
1 juni 2018 - 08:47    reactie #28
geplaatst door: boiing
Dat is balen @ravaoo.. Meer aandacht hiervoor is altijd goed al zal het jou niet meer helpen.  :confused:
antw: In-app aankopen terugvorderen
1 juni 2018 - 09:56    reactie #29
geplaatst door: anraadts
@ ravaoo: al een mailtje naar Tim Cook gestuurd (natuurlijk vriendelijk en met een duidelijke uitleg).

Wil nog wel eens wonderen doen...