Verdrietig, triest, boos, woedend, ziedend ...
28 juli 2017 - 08:19    reactie #25
geplaatst door: PS-MacGek
@marco72

@mac.com = @me.com = @icloud.com.
Allemaal e-mailadressen van Apple (o.a. van voorlopers van iCloud).
Die worden door Apple nog steeds door elkaar gebruikt.
Als je bij je bij Beheer je Apple ID inlogt, dan zul je zien dat alle 3 die e-mailadressen daar vermeld staan.
Je huidige @icloud.com wachtwoord werkt dus ook gewoon op je @me.com gebruikersnaam.

(Bewerkt door Paul Sondervan om 8:22, 28-07-2017)

MacBook Pro Retina 16" M3 Pro (2024), MacBook Pro Retina 16" Intel (2019), Mac mini (2018), Mac mini (2012), iPad Pro 11" M1, iPhone 11.
Avatar made by Dale Humphries
Verdrietig, triest, boos, woedend, ziedend ...
28 juli 2017 - 08:54    reactie #26
geplaatst door: pjottervmr

Citaat
Paul Sondervan om 8:19, 28-07-2017
@marco72

@mac.com = @me.com = @icloud.com.
Allemaal e-mailadressen van Apple (o.a. van voorlopers van iCloud).
Die worden door Apple nog steeds door elkaar gebruikt.
Als je bij je bij Beheer je Apple ID inlogt, dan zul je zien dat alle 3 die e-mailadressen daar vermeld staan.
Je huidige @icloud.com wachtwoord werkt dus ook gewoon op je @me.com gebruikersnaam.

(Bewerkt door Paul Sondervan om 8:22, 28-07-2017)


Dit zal dan alleen voor deze 3 gelden denk ik want mijn oude email adres dat niet meer bestaat maar wel telkens tevoorschijn komt als ik een update wil doen voor dan programma die komt niet bij mijn apple ID voor. Daarom kan ik dat programma ook niet updaten.
Verdrietig, triest, boos, woedend, ziedend ...
28 juli 2017 - 09:51    reactie #27
geplaatst door: Flix

Citaat
Paul Sondervan om 8:19, 28-07-2017

@mac.com = @me.com = @icloud.com.
Allemaal e-mailadressen van Apple (o.a. van voorlopers van iCloud).
Die worden door Apple nog steeds door elkaar gebruikt. Als je bij je bij Beheer je Apple ID inlogt, dan zul je zien dat alle 3 die e-mailadressen daar vermeld staan. Je huidige @icloud.com wachtwoord werkt dus ook gewoon op je @me.com gebruikersnaam.

Zit toch anders.
Het @mac.com is nooit automatisch veranderd is @me.com, noch in @iCloud.
Het kan zijn dat jij dezelfde naam voor het @ symbool hebt gebruikt, waardoor het lijkt alsof deze mailadressen in elkaar overgingen, maar je hebt @me.com zelf moeten aanmaken, toen .Mac veranderde in MobileMe (voor .Mac was er nog het gratis iTools zonder mailadres). En dat iCloud adres moet je aanmaken zodra je een Apple ID aanmaakt.
De mailadressen van @mac.com en @me.com werken niet meer als mail, maar zijn nog wel geldige iCloud gebruikersnamen. Deze kun je dan ook niet veranderen, itt alle ander voor iCloud gebruikte inlog mailadressen.

Maar het is allemaal zeker niet hetzelfde en in elkaar geschoven zoals jij stelt.

(Bewerkt door Flix om 10:53, 28-07-2017)

Verdrietig, triest, boos, woedend, ziedend ...
28 juli 2017 - 17:00    reactie #28
geplaatst door: marco72
Mijn Apple id is een Gmail adres, al een hele tijd.

Ik heb een me adres gehad in het begin en gebruikte dat als Apple id. Dat adres komt ook ook niet voor in die lijst waar Paul het over heeft. Maar komt wel tevoorschijn als ik een nieuw Apple apparaat koopl.

Dat snap ik dus niet. Maar goed het is nu eenmaal zo.

In die lijst komt wel mijn huidige iCloud adres voor (die gebruik ik voor privé email).

Beetje verwarrend ook allemaal. Vind zelf ook dat Apple in dit soort zaken niet bepaald uitblinkt.

Apple TV iPhone 12 pro MacBook Pro 13" 2019 AirPort Extreme iPhone 4s MacBook Pro 13" 2010 iMac 27" 2010 iPad 2020 iPhone 6s
Verdrietig, triest, boos, woedend, ziedend ...
28 juli 2017 - 18:55    reactie #29
geplaatst door: PS-MacGek
Je krijgt de @mac.com, @me.com en @icloud.com e-mailadressen in eerste instantie alleen te zien als je Apple ID ook een van die e-mailadressen is.
Je kunt aan een Apple ID ook andere e-mailadressen toevoegen, maar dan moeten die e-mailadressen wel actief zijn. Je ontvangt namelijk een e-mail op dat e-mailadres met een link ter bevestiging.
MacBook Pro Retina 16" M3 Pro (2024), MacBook Pro Retina 16" Intel (2019), Mac mini (2018), Mac mini (2012), iPad Pro 11" M1, iPhone 11.
Avatar made by Dale Humphries
Verdrietig, triest, boos, woedend, ziedend ...
28 juli 2017 - 19:14    reactie #30
geplaatst door: marco72
Ok dat wist ik niet. Ga me dit weekend eens verdiepen hierin. Naar mijn idee heb ik nooit mijn iCloud adres gekoppeld aan mijn Apple id (Gmail). Wel dat mijn eerste Apple id een me.com adres was.

Apple TV iPhone 12 pro MacBook Pro 13" 2019 AirPort Extreme iPhone 4s MacBook Pro 13" 2010 iMac 27" 2010 iPad 2020 iPhone 6s
Verdrietig, triest, boos, woedend, ziedend ...
28 juli 2017 - 21:44    reactie #31
geplaatst door: Flix
Een Apple ID is tevens een iCloud account, v.v. Er zit geen onderscheid tussen die twee.
Verdrietig, triest, boos, woedend, ziedend ...
28 juli 2017 - 22:05    reactie #32
geplaatst door: cyrano
Ik heb meer dan één Apple ID en geen daarvan heeft toegang tot een icloud account...

Eén heb ik geprobeerd, uit nieuwsgierigheid. Je wordt meteen begroet door extra voorwaarden, die ik niet heb aanvaard.

I'd tell you a UDP joke but you might not get it.
Verdrietig, triest, boos, woedend, ziedend ...
29 juli 2017 - 00:14    reactie #33
geplaatst door: Flix
Als je een Apple ID hebt, heb je daarmee ook toegang tot de bijbehorende iCloud account. Zal best dat als je niet inlogt op die iCloud, of reject, jij vind dat je geen iCloud account hebt.
Maar het is allemaal één pot nat.
Verdrietig, triest, boos, woedend, ziedend ...
29 juli 2017 - 01:25    reactie #34
geplaatst door: MacMiep
Dit is toch echt niet "des Apple's" ... wat altijd de kracht van de eenvoud zou moeten zijn... (al vermoed ik ook dat hun handen gebonden zijn door al die verschillende auteurswetten enzo)...

:mad:

Dus.. in deze tijd van Clouds moet je toch om zeker te zijn alles wat je download gewoon backuppen op een HD... dan blijf je baas in eigen buik.. eeh Mac!

Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
Verdrietig, triest, boos, woedend, ziedend ...
29 juli 2017 - 16:48    reactie #35
geplaatst door: Doctor Apple
Goed, vandaag eindelijk een reply gekregen van Apple. Vooropgesteld dat ik teleurgesteld ben in de snelheid en de algehele onderteuning van Apple (veel wachten, t-r-a-a-g en in sommige gevallen tegen het infantiele aan) ... Is het antwoord duidelijk:

Het is onmogelijk om van winkel te wisselen op een eenvoudige wijze. Het is niet zozeer onmogelijk omwille de rechthebbenden, maar ook omdat er sprake is van losstaande financiële entiteiten ... Enig - niet wetenschappelijk onderzoek - laat een samenspel zien waarbij de winsten over meerdere landen worden uitgesmeerd, waarbij de winst rond wordt gepompt wat de nodige "positieve consequenties" heeft ten aanzien van de af te dragen fiscaliteiten ...

Ik moet eerst weer family sharing uitzetten, de zielen weer elders onderbrengen, het account weer naar Nederland (terug) migreren en met meerdere store accounts gaan werken ... Modern? Neuh, klantvriendelijk? nog minder! Transparant? Mijn vermoeden is dat het de hele industrie - evenals de bancaire wereld - helemaal niet gelegen is aan transparantie.

Vanuit technisch oogpunt is het immers hartstikke makkelijk te bewerkstelligen: een migratie van land naar land. Juridisch gezien iets comlexer, maar er zijn modellen mogelijk waarbij de oude content onverminderd toegankelijk blijft (waarbij je nieuwe aankopen enkel kunt doen in het nieuwe land en content die expliciet NIET toegankelijk is voor het land waar je je momenteel in bevind, gewoon niet zichtbaar is in de store).

En daarbij even nog een belangrijk misverstand - wat meermaals hier als tip is gegeven: gebruik van een VPN.

Een VPN opbouwen is me niet vreemd, ik kijk geregeld Amerikaanse TV series, Britse TV Shows, Nederlandse TV (ook de gebolkkeerde inhoud) in het buitenland ... Ik ken de mechanismen van de verschillende VPN-verbindingen, de mechaniek van het gebruik van andere DNS'en, geolocatie op OS en Netwerk niveau, etc ...

Een iTunes winkel uit een ander land is gewoon toegankelijk. Daarvoor heb je GEEN VPN voor nodig. Ik kan gewoon naar de Zwitserse iTunes winkel, de Noorse of de Amerikaanse. Daarvoor is geen VPN voor nodig.

Als ik een Amerikaanse store account heb met gekoppelde Credit Card (of Store Credit) dan kan ik ZONDER VPN de content gewoon ophalen (en aanschaffen) vanuit Nederland (of België) ...

Het probleem ontstaat pas als je aankopen wilt doen. Immers, het adres van de uitgegeven Credit Card is leidend - immers, dat wordt gezien als "factuur/lever adres". Een VPN verbinding veranderdt aan deze aanpak h-e-l-e-m-a-a-l ... niets ...

:dozingoff: Vermoeiende beleving ... Ergerlijk en heeft ook de nodige emotie teweeg gebracht ... In de opwelling alle Apple TV's verkocht en sinds vandaag definitief over op Intel M3 Compute Sticks ... Met Windows, met toegang tot Amazon, Microsoft, Google Play en ... via iTunes naar de reeds gekochte items ... Maar nieuwe items komen niet meer bij ...

https://www.intel.com/content/www/us/en/compute-stick/intel-compute-stick-core.html

En veiligheid? ach, ik zit in juist dit domein en roep reeds 30 maanden dat er iets grondig mis is in de netwerk en communicatie-chips van diverse leveranciers, waarbij Broadcom in het bijzonder. Nog te zwijgen van FireWire, EFI en nog een aantal zaken ...

https://arstechnica.com/information-technology/2017/07/broadcom-chip-bug-opened-1-billion-phones-to-a-wi-fi-hopping-worm-attack/

De maat is (nu even) vol ...

Waar het allemaal namelijk mee begon was niet de muziek, ook niet de TV series, maar om het terugzetten van Mac Store aankopen na een VERPLICHTE herinstallatie van een Mac, waarbij het ging om - op dat moment belangrijke toepassingen als Final Cut Pro en nog wat media tools ...

Uiteindelijk het project noodgedwongen op een GELEENDE PC afgerond op Windows 10 en Adobe Premiere ... Omdat ik mijn aankopen niet kon terugzetten. Dus, Apple, bedankt ... Mocht verplicht mijn Video kennis bijspijkeren, kon mijn eigen software niet gebruiken en eigenlijk ...

Mijn vertrouwen is weg. Ik zou willen dat het anders was, emotioneel nog immer een moeilijke beslissing, maar rationeel de enige mogelijk optie: als een leverancier het meermaals - op verschillende terreinen - laat afweten, dan is het afgelopen.

Mercedes-Benz leverde ons een dramatische S-klasse rond het millenium, waarbij de auto binnen enkel jaren onder ons achterwerk wegroestte, dag Mercedes, totdat je weer je leven betert ... Recent een C-klasse geprobeerd en ironisch genoeg (veel goedkoper segment), een (voor MB-termen) nagenoeg probleemloze auto.

Nokia bleek in het verleden niet mee te gaan met de tijd, werd arrogant (maar leverde wel kwalitatief sterke toestellen), toen kwam BlackBerry, dag Nokia, hoi BlackBerry, BlackBerry bleef hangen in zijn superieuriteitsgevoel, dag BlackBerry, hallo Apple ...

Dat geld voor meerdere merken ...

Kortom: ik kan terugswitchen, waarbij de inhoud weer opnieuw moet verschijnen in m'n aankopen, maar nieuwe aankopen lukt niet meer. Ook een bankrekening aanhouden in Nederland lukt, omwille de aangescherpte wetgeving, niet meer ... Ik woon niet meer in Nederland en ben ook niet meer voornemens om terug te keren ...

En zoals gezegd, Prepaid credit cards aan te houden om Apple's fiscale winst-optimalisatie te pleasen? Bedankt, dan wordt ik elders klant ... Zijn die Roomser of meer doorspect met Ethiek? Neen, maar gek genoeg zijn ze flexibeler als het gaat om wisselen van land ... Wie weet keer ik weer eens terug naar het Apple eco-systeem, maar de afbouw is definitief begonnen.

Een niet zo gezellig einde  :sad: ... Mogelijk - met het nodige inlevingsvermogen - wel door (sommige) MacFreaks te begrijpen ...

Voor het archief: land wisselen? Doe het niet! Maak een nieuwe (zoveelste) Apple ID aan of ... zoek een andere oplossing (te weten: andere content leverancier/distributeur) indien mogelijk.

Mvg,

Doctor :apple:

Durf te denken!
Verdrietig, triest, boos, woedend, ziedend ...
29 juli 2017 - 18:18    reactie #36
geplaatst door: MacMiep
Nou inderdaad... ik zou ook de neiging krijgen om alle Apple-zooi met een grote boog het raam uit te flikkeren!

:shakehands:

Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
Verdrietig, triest, boos, woedend, ziedend ...
29 juli 2017 - 18:25    reactie #37
geplaatst door: boiing
Ja, zeker, MacMiep en ik snap de emoties van Doctor Apple. Maar dit hele verhaal valt ook in een paar zinnen samen te vatten. En er is een (logische) oplossing waardoor niet alle aankopen zijn verdwenen of 'gestolen'. Dat Apple beter kan doen in zo'n geval: helmaal mee eens. Maar het is niet het eind van de wereld.
Verdrietig, triest, boos, woedend, ziedend ...
29 juli 2017 - 19:05    reactie #38
geplaatst door: Doctor Apple
@boiing: einde van de wereld zeker niet ... Maar zie het zo: op momenten DAT JE DE MACHINE (Mac) HET HARDST nodig hebt ivm een deadline, kom je erachter dat je conversie van land al je aankopen doet verdwijnen, niet enkel in de iTunes Store, maar ook in de Mac store ... In tegenstelling tot de melding van de support medewerker zijn apps die in beide landen worden verkocht niet beschikbaar in het nieuwe land, ook al heb je die in het vorige land gekochte ...

De klok tikt ivm de deadline, de stress neemt toe ... Intussen wordt de AppleTV opgestart om de Trolls, Vianna of een andere aangekochte kinderfilm op te zetten ... Niets verschijnt in de Apple TV ...

Natuurlijk is alles te fixen, dus er wordt telefonisch contact opgenomen met Apple: kastje, muur, twee uur verder uiteindelijk de melding dat ik maar via de website een request moet indienen, bijna drie dagen later (niet de beloofde twee dagen) krijg ik een melding: u kunt weer terugswitchen ...

Ivm Family Sharing weer een hels karwei want ik heb geen Nederlands rekeningnummer meer, geen CC en andere zaken ...

Overkomenlijk, ja ... Maar frustrerend is het zeker: want er is een mac app store in het leven geroepen waarbij al je aankopen in de cloud zitten ... In mijn geval dus ook, in dat geval kun je met een restore niets meer, (provisioning/activeren gaat immers niet meer), herinstalleren ook niet meer, en dus heb je een computer met OS welk in dat geval qua functionaliteit gelijk staat aan een paperweight ...

Ik verwacht(te) meer van Apple ... Vandaar de frustratie ... Alles is overkomenlijk, maar datzelfde kan natuurlijk ook omgedraaid worden, immers als ik steeds moet 'fixen', ben ik (ironisch genoeg) na al die jaren verworden tot wat ik (uit het diepst van mijn ziel) haatte: supportmedewerker/systeembeheerder op het thuisdomein ...

Dat was niet de reden dat ik voor het Apple Ecosysteem koos. Sinds de Mac SE/30 en ongeveer elk denkbare Mac, op de 20th Ann. Mac en de laatste iteratie Mac Pro's en MacBooks heb ik zo ongeveer elk denkbare Mac gehad, inclusief de Newtons, MessagePads, iPods, iPhones, iPads (sinds versie 1), MacOS 6, 7, 8, 9, Rhaspody, Apple Unix, MacOS X Public Beta 60 -> macOS High Sierra Beta ...

Maar, het is een beetje over ... Ik heb meerdere systemen en platformen, inclusief Linux (OpenSUSE), Windows 10, macOS, Android, iOS en nog een paar exoten ... Maar, om wat te noemen: Windows 10 heeft nog immer problemen, maar macOS heeft er eigenlijk niet veel minder ... Daarmee zijn de verschillen gewoon klein geworden.

En als bij platform Z je beleving laatste periode beter is dan met Platform Y ... Dan is het wel een heel erg grote uitdaging om je hart te blijven volgen en voor Platform Y te gaan ... Rationeel is dat namelijk niet ...

Mogelijk moet het allemaal weer wat bezinken, maar ik blijf me over dergelijke ongein verbazen. Nogmaals, we zitten - zeker in Europa - met een economische vrije handelszone, hebben we net de Roaming-tarieven een eerste schop gegeven (een tweede volgt binnen twee jaar) en het is sinds enige tijd ook zo dat er geen onderscheid zou moeten zijn in media aanbod tussen de landen ...

Ook dit is (of wordt) aan banden gelegd ... Wat een heel eenvoudig systeem bleek te zijn, namelijk online kopen van content, blijkt nu een behoorlijk domper te zijn ...

Zoals gezegd: een goed biertje pakken en morgen nog alles overdenken, maar het humeur is momenteel enigszins "geladen"  :angry: ... Maar goed, nah et weekeinde kan dit al wat beter zijn  :boring: ... Of gewoon goed ...  :cool: ...

Wie weet, krijg ik een digitale excuus brief van Apple  :wink:

Groet,

Doctor :apple:

Durf te denken!
Verdrietig, triest, boos, woedend, ziedend ...
29 juli 2017 - 19:38    reactie #39
geplaatst door: boiing

Citaat
Doctor Apple om 19:05, 29-07-2017
Maar zie het zo: op momenten DAT JE DE MACHINE (Mac) HET HARDST nodig hebt ivm een deadline, kom je erachter dat je conversie van land al je aankopen doet verdwijnen, niet enkel in de iTunes Store, maar ook in de Mac store ... etc

Dat begrijp ik helemaal Doctor Apple. Een hele ongelukkige samenloop van omstandigheden, en een erg starre policy van Apple in dit soort situaties. Maar wellicht is er na je biertje weer licht aan het eind van de tunnel. Ik denk dat het Apple ecosysteem, mét z'n eigenaardigheden, in vele opzichten nog steeds beter is dan de concurrentie. Fijn weekend!

:wink:

Verdrietig, triest, boos, woedend, ziedend ...
29 juli 2017 - 21:43    reactie #40
geplaatst door: Heintje
Ik snap je gevoelens erbij.
Hoewel ik mijn iMac een warm hart toedraag, wijk ik voor sommige problemen/werkzaamheden ook nog wel eens uit naar mijn Windows10 machines.
Een kwestie van slim omgaan met je kennis, ervaring, (on)mogelijkheden en stemmingen.....
Verdrietig, triest, boos, woedend, ziedend ...
31 juli 2017 - 12:00    reactie #41
geplaatst door: Alvinus
Ik lees mee vanaf de zijlijn en voel mee wat al deze rompslomp teweeg brengt.

Het hele drama geeft vooral ook aan hoezeer we met z'n allen, en de Doctor bovendien beroepsmatig, verknoopt zijn geraakt met onze computers en iOS-apparaten. Waar mogelijk (bijvoorbeeld in het onderwijs) zouden we de uiterste terughoudendheid moeten betrachten als het gaat om die afhankelijkheid. Behalve de technische ellende van de Doctor is er dus ook nog een filosofische component aan de switch naar een digitaal bestaan. Bijvoorbeeld de gigantische dataverzamelingsprocessen, gecontroleerd door Facebook, Amazon,Microsoft, Google en -ja ook- Apple, die de mens dreigen te reduceren tot een algoritme. Het verlies aan controle over onze computers, waar veel oudere Applegebruikers over klagen, maakt deel uit van die processen. Want dat wij steeds minder controle hebben komt doordat Apple die controle steeds meer naar zich toe trekt.

Pas op uw zielen, MacFreaks. :cool:

Verdrietig, triest, boos, woedend, ziedend ...
31 juli 2017 - 13:10    reactie #42
geplaatst door: ouwemac
@Alvinus
Je woorden zijn me uit het 'oude' hart gegrepen.
Wat betreft de mens als algoritme en de datahonger die steeds meer om zich heen grijpt, al een flinke tijd, heb ik een leestip: "Homo Deus" van Yuval  Noah Harari gaat daar o. a. over

Verkrijgbaar als iBook :woot:

Optimistisch maar zonder hoop. (Tommy Wieringa)
Verdrietig, triest, boos, woedend, ziedend ...
31 juli 2017 - 13:18    reactie #43
geplaatst door: Flix

Citaat
Alvinus om 12:00, 31-07-2017
Het verlies aan controle over onze computers, waar veel oudere Applegebruikers over klagen, maakt deel uit van die processen.

Ach, zolang -oude- mensen 'controle hebben over' definiëren als foto's en muziek in eigengemaakte mapjes gooien ipv een iPhoto of iTunes database, is die 'controle' volledig oninteressant.
:happy:

En ja, verandering, dus niet per sé: vooruitgang, gaat met horten en stoten.

Verdrietig, triest, boos, woedend, ziedend ...
31 juli 2017 - 14:38    reactie #44
geplaatst door: Alvinus

Citaat
ouwemac om 13:10, 31-07-2017
@Alvinus
Je woorden zijn me uit het 'oude' hart gegrepen.
Wat betreft de mens als algoritme en de datahonger die steeds meer om zich heen grijpt, al een flinke tijd, heb ik een leestip: "Homo Deus" van Yuval  Noah Harari gaat daar o. a. over

Verkrijgbaar als iBook :woot:

Dank voor de tip - ik ga er eens naar kijken.

Verdrietig, triest, boos, woedend, ziedend ...
31 juli 2017 - 14:50    reactie #45
geplaatst door: Alvinus

Citaat
Flix om 13:18, 31-07-2017

Citaat
Alvinus om 12:00, 31-07-2017
Het verlies aan controle over onze computers, waar veel oudere Applegebruikers over klagen, maakt deel uit van die processen.

Ach, zolang -oude- mensen 'controle hebben over' definiëren als foto's en muziek in eigengemaakte mapjes gooien ipv een iPhoto of iTunes database, is die 'controle' volledig oninteressant.
:happy:

En ja, verandering, dus niet per sé: vooruitgang, gaat met horten en stoten.

Ik weet niet zeker of ik je begrijp, Flix, maar heb het gevoel dat we het over verschillende dingen hebben. Het gaat mij in ieder geval niet om foto's en muziek, dus het beheer van je eigen files op je eigen computer, maar om de 'digitale handelingen' die zich afspelen in de diverse clouds en in de interactie met die clouds. Doctor Apples gedonder is een voorbeeld van zo'n interactie en de problemen die daarbij kunnen optreden, zonder dat je daar zelf als gebruiker voldoende controle over hebt. En dan ook nog het idee dat er zoveel over ons verzameld wordt, waar geen Little Snitch wat aan kan doen.

Verdrietig, triest, boos, woedend, ziedend ...
31 juli 2017 - 20:33    reactie #46
geplaatst door: mayo
gelukkig heeft appel minder moeite met grenzen als het om z'n eigen belasting voordeel gaat.

Wat dus als vooruitgang en makkelijk wordt verkocht blijkt nu dus voor iemand een grote miskleun te zijn met grote gevolgen.

Begrijp niet dat er nog mensen zijn die ook dit weer bagatelliseren.

Rest mij te zeggen:

vuilnisman kunnen deze zakken ook mee!

It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
Verdrietig, triest, boos, woedend, ziedend ...
31 juli 2017 - 22:33    reactie #47
geplaatst door: cyrano
Ik begrijp de doctor volkomen. Hoe meer ik ontdek van Apple's stores, hoe minder ik er van hoef.

Hoe zit dat trouwens met vrij verkeer van mensen en goederen binnen de EU?

I'd tell you a UDP joke but you might not get it.
Verdrietig, triest, boos, woedend, ziedend ...
1 augustus 2017 - 10:50    reactie #48
geplaatst door: Flix

Citaat
mayo om 20:33, 31-07-2017
Begrijp niet dat er nog mensen zijn die ook dit weer bagatelliseren.

Geloof niet dat iemand in dit draadje de door Doctor Apple beschreven ellende bagatelliseert.
Verdrietig, triest, boos, woedend, ziedend ...
1 augustus 2017 - 11:40    reactie #49
geplaatst door: MacMiep
@Cyrano: "Hoe zit dat trouwens met vrij verkeer van mensen en goederen binnen de EU?"

Spijker. Kop.

Echter, is het niet zo dat je de software/muziek/films niet zelf koopt, maar het *recht* om ze te mogen gebruiken?

Jurist hier?

Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!