Dat is nogal een brede vraag, om te beginnen heeft Brabomac niet helemaal gelijk (sorry) bij de ip's van deze wereld kunnen ze je slechts vertellen wat het kost om de commercials te plaatsen, zij doen immers niet meer dan de mediainkoop en mediastrategie. De commercials zelf komen van een reclameburo. Ik ben zelf werkzaam bij een top-3 buro en heb in mijn leven veel radiocommercials gemaakt (automerk, overheidsinstellingen etc etc) het zal je niet verbazen dat de prijzen varieren van 3000 tot 12.000 euro het verschil zit hem in de hoeveelheid uren die er nodig zijn voor creatie en begeleiding, ook maakt het verschil wat voor een stem (stemmen) er worden gebruikt (bekende stem of niet), worden er geluidsfragmenten gebruikt, voor hoe lang zijn eventuele stem-rechten afgekocht, hoeveel uitzendcopien moeten er worden gemaakt etc etc. De productie word altijd gedaan in een studio en de kosten daarvan zijn zo'n 50% van de totale prijs. Een uurtje proffesionele studio incl soundeditor kost zo'n 300 euro