geplaatst door: Rene Schuite
Wie weet raad?
Sinds een aantal weken ziet mijn topdesk mac (Sanoma 14.1.2) mijn BluOS niet meer in het netwerk.
De BluOS controller al diverse malen opnieuw gedownload, wordt dan wel gezien maar niet met de content.
Ik denk zelf dat het niet de BluOS is omdat via mijn ipad en iPhone wel te zien zijn.
Wie kan mij dit adviseren op te lossen?
Dan ben ik jullie heel dankbaar.

Groet Rene
Desktop Mac ziet mijn BluOS niet meer in het netwerk
7 december 2023 - 16:06    reactie #1
geplaatst door: nnsa
En wat is er veranderd in je netwerk, sinds je het device niet meer ziet ?

- Firewall ?
- IP-adres / range ?
- WiFi (zender);

Mac soms op Ethernet én WiFi (kan problemen geven).

Ziet een IP-scanner het device wel ?
Desktop Mac ziet mijn BluOS niet meer in het netwerk
7 december 2023 - 16:40    reactie #2
geplaatst door: Rene Schuite
Beste,

Wat ik weet is er een Update geweest zowel voor de Mac en BluOS.
Aan het Ip adres en de wifi is niets veranderd.
Mijn mac is bekabeld aangesloten.

Alvast super dank voor uw reactie!

gr Rene
Desktop Mac ziet mijn BluOS niet meer in het netwerk
7 december 2023 - 16:52    reactie #3
geplaatst door: Ziegler
Mijn iMac ziet de powernode ook niet meer. De powernode/BluOs hadden onlangs een update + MacOs heeft er één gehad. Ik vermoed dat één van die update deze functionaliteit uitgeschakeld heeft. Ik zal straks nog even op mijn laptop kijken, maar verwacht daar hetzelfde aan te treffen.

Het aanzetten van de powernode helpt natuurlijk wel. Hij ziet hem als vanouds.
Desktop Mac ziet mijn BluOS niet meer in het netwerk
7 december 2023 - 18:25    reactie #4
geplaatst door: Heintje
Ik denk dat de BluOS update hier roet in het eten gooit: daarin is nogal wat veranderd.
Ik update mijn Node2 een maand geleden zelf (naar V4.0 als ik mij niet vergis) en ik kende de interface nauwelijks terug.

Maar waarom wend je je niet tot het Bluesound forum?
Dat is hartstikke levendig en daar staan soortelijke problemen na een maand echt wel op als het aan de BluOS update ligt en zo niet, dan stel je daar toch gewoon die vraag?

En voordat je dat doet: download de BlueOS app eens op je telefoon/tablet, vul je account info in en kijk of je telefoon of tablet wél werkt: dan heb je meteen het antwoord!
Desktop Mac ziet mijn BluOS niet meer in het netwerk
7 december 2023 - 19:01    reactie #5
geplaatst door: nnsa
En voordat je dat doet: download de BlueOS app eens op je telefoon/tablet, vul je account info in en kijk of je telefoon of tablet wél werkt: dan heb je meteen het antwoord!
In de openingspost van de TS lijkt te staan dat het op iDevices wel werkt…?

Als dat zo is, misschien de router opnieuw opstarten.
Desktop Mac ziet mijn BluOS niet meer in het netwerk
8 december 2023 - 19:39    reactie #6
geplaatst door: Rene Schuite
Beste Heintje,

Heb ook al met BluOS gemaild maar nog niet het juiste antwoord gevonden/gekregen.

Gr Rene
Desktop Mac ziet mijn BluOS niet meer in het netwerk
9 december 2023 - 09:08    reactie #7
geplaatst door: Ziegler
Ik heb ook issues. Als ik de BluOs app gebruik is er niets aan de hand, maar via de tidal app kan ik mijn Powernode alleen nog maar benaderen via airplay en niet direct als BluOs speler.
Ik heb de stekker even uit de Powernode getrokken en er weer in gedaan. Probleem opgelost.
Desktop Mac ziet mijn BluOS niet meer in het netwerk
9 december 2023 - 12:49    reactie #8
geplaatst door: anraadts
Sinds een aantal weken ziet mijn topdesk mac
Ik heb niks zinnige aan dit draadje bij te dragen, maar deze creatieve omdraaiing van het woord desktop trok wel mijn aandacht.  :)