Ervaring met terugsturen?
9 april 2006 - 14:17   
geplaatst door: Krisveldhuizen
Zou iemand mij misschien kunnen helpen met het volgende?

Ik heb een iShuffle die het eigenlijk vanaf het begin gewoon niet doet. Hij is absoluut dood en reageert nergens op. Laadt niet eens op.

Ik heb eens op de Apple site gekeken maar ze doen erg moeilijk over de regels van het product terugsturen naar ze; het moet in een speciale verpakking, als het niet binnen 10 dagen aankomt dien ik 140 dollar (de prijs van mijn iShuffle!) te betalen...schrikt allemaal zwaar af!

Heeft iemand hier ervaring met een product terugsturen, en zou diegene mij dan alsjeblieft misschien kunnen vertellen precies wat ik dien te doen? Dat zou heel erg gewaardeerd zijn. Ik heb mijn iSfuffle in Toronto in een hardware store (dus geen Apple store) gekocht en heb het bonnetje nog wel.

Alvast erg bedankt!

Kris

Ervaring met terugsturen?
9 april 2006 - 14:19    reactie #1
geplaatst door: Boramor
Ten eerste, de 'iShuffle' bestaat niet.
Het is een iPod Shuffle.

Ten tweede, wat betreft dat versturen, waarom ga je niet langs bij een Apple Centre?
Je levert hem in, hij wordt gerepareerd als het onder de garantie valt en je bent klaar.

Ervaring met terugsturen?
9 april 2006 - 14:45    reactie #2
geplaatst door: Krisveldhuizen
I stand corrected wat betreft de iPod Shuffle.

Wat betreft je tweede punt; dat lijkt mij inderdaad de oplossing, maar ik woon in Amsterdam en het volgende is het geval; Er zijn hier 3 Apple zaken en ik ben bij alle drie langsgeweest; allen zeggen ze dat ze 'alleen maar' Apple zaken zijn, en zelfs onder elkaar concurreren; zij zijn niet Apple *zelf*. En dus, aldus deze drie zaken, kunnen zij niks voor reparatie onder de garantie innemen.

En dus zou ik het in moeten sturen....of een echte Apple leverancier in Nederland vinden (ik zou er *graag* heen gaan, maar *is* er wel een?). Heeft iemand suggesties?

Bedankt voor je antwoord, Boramor!


Kris

Ervaring met terugsturen?
9 april 2006 - 14:52    reactie #3
geplaatst door: RaZziq
Waanzin, ze moeten die reparaties gewoon aannemen. Het klopt wel dat ze niet Apple zelf zijn, maar ze zijn wel Apple Centres en een aantal zelfs sertified service centre. Gewoon nog eens langsgaan en ter reparatie aanbieden. Sommige dealers rekenen wel wat extra kosten als de iPod niet bij hun gekocht is, maar dat is in het algemeen wel te overzien.

Pieter

Pieter in het gewone leven
Ervaring met terugsturen?
9 april 2006 - 15:16    reactie #4
geplaatst door: Erwin Hensing
Hallo Kris,
bel gewoon eens met apple zelf
ik heb te maken gehad met een defect aan een G4 die na telefonisch overleg opgehaald is, en 7 dagen stond de nieuwe thuis..

succes

Erwin

de kracht van communiceren is de reactie die je krijgt
Ervaring met terugsturen?
9 april 2006 - 15:18    reactie #5
geplaatst door: Akira
Als je garantie hebt dan moeten ze hem gewoon reparen, eigelijk mogen ze dan niet extra geld vragen.
Ik zou als ik jou was dan Apple Centre MacHouse proberen aan de Raadhuisstraat, daar is mijn PowerBook al meerdere malen gerepareerd (in en buiten garantie) terwijl ik hem via de Apple Store online heb gekocht.
MacBook Pro 15" 2,33Ghz - PowerBook 15" 1,33GHz +Superdrive - Powermac G4 AGP 350MHz - iPod 5g 60 GB
Ervaring met terugsturen?
9 april 2006 - 20:23    reactie #6
geplaatst door: Yurgen
Ik heb mijn ipod mini destijds bij de it's gekocht en deze was een aantal maand geleden ook defect.
Heb toen met Apple gebeld, kreeg een leeg pakketje thuis, heb mijn ipod daarin gedaan en met de koerier gebeld.
ipod werd dezelfde middag nog opgehaald en 3 dagen later had ik een nieuwe ipod mini in mijn bezit.

Wat mij betreft alleen maar hulde voor de service van Apple.


I'm not completely worthless, I can be used as a bad example..
Ervaring met terugsturen?
9 april 2006 - 20:49    reactie #7
geplaatst door: Soundmac
Ik heb ongeveer 'n jaar gleden 'n iPod mini gekocht (via de apple store overigens) waarvan na een maand of twee het clickwheel kapot ging.
Via de website gemeld, kreeg een verpakking thuidgestuurd en de iPod werd door TNT ofzo opgehaald, binnen een week had ik een nieuwe iPod mini.
Afgelopen  maand via de apple store een scanner gekocht,  en die was DOA. Gebeld met de service lijn, binnen twee dagen was de kapotte scanner opgehaald en stond er een nieuwe.
conclusie: was iedereen maar zo goed met z'n after-sales service als Apple.

en voor een pittig stukje muziek.... http://www.paintedblack.nl
Ervaring met terugsturen?
9 april 2006 - 23:03    reactie #8
geplaatst door: Boramor

Citaat
Krisveldhuizen om 14:45, 9-04-2006
I stand corrected wat betreft de iPod Shuffle.

Wat betreft je tweede punt; dat lijkt mij inderdaad de oplossing, maar ik woon in Amsterdam en het volgende is het geval; Er zijn hier 3 Apple zaken en ik ben bij alle drie langsgeweest; allen zeggen ze dat ze 'alleen maar' Apple zaken zijn, en zelfs onder elkaar concurreren; zij zijn niet Apple *zelf*. En dus, aldus deze drie zaken, kunnen zij niks voor reparatie onder de garantie innemen.

En dus zou ik het in moeten sturen....of een echte Apple leverancier in Nederland vinden (ik zou er *graag* heen gaan, maar *is* er wel een?). Heeft iemand suggesties?

Bedankt voor je antwoord, Boramor!


Kris

Dit is belachelijk! Elk Apple Centre (en dan hebben we het over de Service Centres) moet die iPod innemen. Ik werk zelf in een Apple Centre in Utrecht (HTR aan de Bakkerstraat 23) en wij nemen in principe elke iPod binnen de garantie aan voor reparatie. Eén nadeel is dat men soms wel kosten kan rekenen, bijvoorbeeld verzendkosten o.i.d.

Overigens, ik heb mijn iPod 20GB ook ooit laten vervangen door Apple, precies zoals hieronder is beschreven. Kreeg een pakketje, daar stop je hem in, bel TNT en ze komen hem halen. Week later had ik een nieuwe! :)

Ervaring met terugsturen?
9 april 2006 - 23:13    reactie #9
geplaatst door: DTPRonald
Apple bellen, en je (web)bestelnr. doorgeven, zij sturen je dan direct een nieuwe iPod toe, jij doet de oude in de doos en die wordt de andere dag opgehaald. Klaar.

Zo ging het ook met mijn kapotte Mighty Mouse, ik had een dag later een nieuwe in huis en de oude werd opgehaald. Apple lost dit soort dingen perfect op.