Garantie Koptelefoon
13 maart 2006 - 21:44   
geplaatst door: JEhan Hoekstra
Een paar weken geleden kreeg ik problemen met mijn (bij de iPod geleverde) oortelefoons. Ruis en volumedaling. Nadat ik op de site heb opgezocht wat ik moest doen, heb ik nieuwe oortelefoons aangevraagd en keurig 3 dagen daarna (gratis) ontvangen. In het bijgeleverde boekje stond, dat bij garantie geen kabels en/of andere accesoires retour hoefden worden gestuurd. Doordat er toch een envelop en retoursticker bijgeleverd werd, begon ik al wat te twijfelen. 2 dagen na ontvangst gebeurde mij hetzelfde weer, de rechterkant is bijna niet meer hoorbaar. Nu heb ik geprobeert wéér nieuwe oortelefoons te bestellen, maar dit is niet mogelijk omdat er al ''iets gaande'' zou zijn. Althans, die melding kreeg ik bij de Apple-site. Nu vraag ik mij af waar dit aan ligt... Had ik mijn oortelefoons retour moeten sturen? De tijd die je normaal krijgt om een kapot onderdeel terug te sturen is nog niet verstreken. Wat te doen? Bij voorbaat dank voor uw hulp.

M.v.g JEhan Hoekstra

Garantie Koptelefoon
13 maart 2006 - 21:56    reactie #1
geplaatst door: Davidjm
het lijkt me wel het meest logisch dat je ze gewoon op moet sturen...
anders kan iedereen die een iPod besteld heeft gratis een 2e setje krijgen...
Garantie Koptelefoon
13 maart 2006 - 21:58    reactie #2
geplaatst door: JEhan Hoekstra
Maar behoren oortelefoons niet tot kabels en accesoires?

JEhan Hoekstra

Garantie Koptelefoon
13 maart 2006 - 22:00    reactie #3
geplaatst door: Davidjm
ik denk dat ze die bedoelen als je de iPod zelf op zou sturen voor reparatie...
Garantie Koptelefoon
13 maart 2006 - 22:09    reactie #4
geplaatst door: JEhan Hoekstra
"Stuur geen acessoires, kabels, handleidingen of cd's terug, tenzij u hiervoor specifieke instructies hebt gekregen van een medewerker van Apple"  Aldus het bijgeleverde boekje.

JEhan Hoekstra

Garantie Koptelefoon
13 maart 2006 - 23:03    reactie #5
geplaatst door: hitchhiker
Ik heb ergens gelezen dat Apple vanaf eind januari ook oortelefoons terug wil hebben. Apple is normaliter glashelder in wat je wel en niet moet doen. Ik ben dus bang dat je er overheen gelezen hebt. Je hebt een doos of envelop met retoursticker gekregen. Je mag één keer raden wat de bedoeling is. :withstupid:
Garantie Koptelefoon
13 maart 2006 - 23:34    reactie #6
geplaatst door: Kameleon
Correct. Apple wil ook oordopjes weer terug hebben.
There are 10 kinds of people; those who understand binary and those who don't
Garantie Koptelefoon
13 maart 2006 - 23:43    reactie #7
geplaatst door: AlexdePalex
Even opletten inderdaad. Ik had enkele weken geleden ook problemen met m'n oortelefoontjes. Op de support site had ik nieuwe besteld, maar ik moest wel m'n CC nummer opgeven. Toen ik ze binnen kreeg, zat er in een brief bij dat ik ze niet terug hoefde te sturen. Vorige week is er echter 15 euro afgeschreven van m'n CC. Vervolgens heb ik Apple gebeld en die geloofde in eerste instantie niet dat die brief erbij zat. Deze heb ik toen gefaxd, waarna mij werd verteld dat er inderdaad een foutje was gemaakt en dat er 'honderden' soortgelijke gevallen waren. Als het goed is krijg ik m'n centjes terug. Laten we het hopen :)

(Bewerkt door AlexdePalex om 23:43, 13-03-2006)

Garantie Koptelefoon
14 maart 2006 - 13:01    reactie #8
geplaatst door: JEhan Hoekstra
Ok bedankt! Ik zal de oordopjes opsturen en het beste er maar van hopen.

JEhan Hoekstra