Hallo allemaal,
Ik wil even graag mijn ei kwijt want ik heb toch een rotervaring met Apple achter de rug. Misschien kan iemand mij misschien ook wat wijzer maken en toch een optie onthullen door wat advies...maar eerst wat er is gebeurd;
Op 5 mei 2005 heb ik bij Polectro Plaza in Amsterdam een splinternieuwe Ipod Photo van 60 GB gekocht nadat mijn 40 GB 3e Generatie iPod er na ongeveer anderhalf jaar al was opgehouden. Bleek vorige week opeens deze iPod Photo het niet meer te doen...
Ik ben naar de Apple store in de stad geweest waar mij was verteld dat ik hem gewoon in kon leveren waarna ze in principe voor 69 Euro mij een nieuwe iPod van hetzelfde model zouden geven. Toen ben ik de volgende dag met de iPod teruggegaan en nadat de jongen achter de balie hem even had bekeken, constanteerde hij dat de harddisc gecrasht was en dat ze hem dan niet omruilen.
Het enige wat hij voor mij kon doen, omdat de iPod 7 maanden buiten de garantie viel, was mij het nummer van het hoofdkantoor geven en "misschien dat ze een uitzondering willen maken omdat het zo een lullig geval is". Ik denk dat die jongen wel wist wat het antwoord zou zijn en het een makkelijke manier was om mij af te schepen, want na een half uur aan de telefoon gehangen te hebben met iemand van het hoofdkantoor, kreeg ik een klinkklare 'nee' te horen; er zal geen uitzondering gemaakt worden en ik kon de iPod net zo goed weggooien, daar een reparatie net zoveel dan wel meer zou kosten als een nieuwe iPod.
Nu staan ze waarschijnlijk helemaal in hun recht. Garantie op, pech gehad. Maar ik ben toch wel heel erg teleurgesteld. Ik ben altijd super zuinig op mijn iPod geweest, en toch was bij mijn eerste 40 GB (die me meer dan 400 Euro heeft gekost) de harddisc gecrasht...pech, zou je denken, maar vervolgens gebeurt hetzelfde met de 60 GB die ik vorig jaar 5 mei heb gekocht....voor 459 Euro.
Ik heb ook een 1 GB shuffle, heb een iBook, een zwarte MacBook...dus best een goede klant. Heb ik allemaal ook verteld, en ook uitgelegd dat het toch wel zuur is dat tot 2 x toe de harddisc crasht...dat is toch echt slechte kwaliteit of op z'n minst heel veel pech. En dan krijg ik als reactie "sorry, had U toch de iCare moeten nemen"
Inderdaad, maar ik had al lang gespaard voor die dingen en je verwacht toch dat zoiets het wel blijft doen...
En nu kan ik weer mijn iPod weggooien. Ik durf nu zeker niet nog eens een paar honderd Euro voor een nieuw neer te tellen, bovendien zou dat ook niet moeten. Die dingen moeten toch IETS langer dan *net* na de 1 jaar garantie te gaan...
Zucht. Erg frustrerend, en ook teleurstellend, dat je zo wordt afgescheept.
Nog een laatste strohalm; een vriend van mij zei dat je volgens de EU verplicht 2 jaar garantie moet hebben. Is dit waar? Want in dat geval kan ik alsnog terug en zijn ze verplicht het op z'n minst te repareren...
Sorry voor de lange post maar ik moest echt even mijn frustratie kwijt....
Kris