IPOD Photo LCD scherm
15 juni 2005 - 09:29   
geplaatst door: Borka
Dag allemaal,

We hebben een Ipod Photo 30gb aangeschaft op 15 mei. 2 weken later is het LCD scherm stuk gegaan; een inktpatroon is gesprongen. De Ipod is niet gevallen en is ook niet in een ongeluk geweest. We hebben geen idee wat er gebeurd is. De Ipod zat in een tasje van een fototoestel en dat zat weer in een tas. Het is een freaky iets. Apple stuurt de Ipod terug met een printje dat ze dit niet zullen repareren want volgens Apple is het: Ongeval, misbruik, onjuist gebruik of verkeerde toepassing. Ze melden verder in hun 'briefje' zonder contactgegevens overigens (iets dat bij wet verboden is) dat vanwege de hoge repartiekosten het mogelijk beter is een nieuwe Ipod aan te schaffen....

Ik zit met mijn handen in mijn haar. Het was al geen goedkope aanschaf en is nu pas 4 weken oud en heeft het 2 weken gedaan.
Heeft iemand deze ervaring ook gehad? Heeft iemand een oplossing? Heeft iemand advies?

Ik hoop er erg op!

Dank alvast voor de reactie(s)!

(Bewerkt door Borka om 9:30, 15-06-2005)

IPOD Photo LCD scherm
15 juni 2005 - 09:55    reactie #1
geplaatst door: BMAN
Ik ken de situatie, mijn ipod was een tijdje geleden ook kapot. De apple-service vind ik alles behalve goed. Zeer zwak zelfs. Ik moest bellen van hier naar daar en ik kreeg de melding (!uitdrukkelijk! en met een destructieve toon) dat als t mijn fout was (ongeval,...) ik de kosten moest betalen. Ik vind dit gedrag behoorlijk ondermaats. tis inderdaad een grote som wat je betaalt en dan verwacht je wat terug...

Ik ben toen naar itpro gegaan en daar hebben ze hem gemaakt. Ik moest wel 30 euro betalen omdat ik hem ergens anders (apple-store) had gekocht.

PS: een tijdje geleden een mixer in de aldi gekocht. na een maand of 2 kapot, gebelt en ze kwamen me een nieuw geven en de oude ophalen, zonder boe of ba. Als de aldi t kan waarom Apple niet?

GRAPHIC DESIGN & MULTIMEDIA
http://www.b-studio.be
http://www.b-man.be
IPOD Photo LCD scherm
15 juni 2005 - 09:59    reactie #2
geplaatst door: KarelWillem
Een inktpatroon??? Waar maken ze die lcd's tegenwoordig van?
Zet eens een tentje op.
---
iMac G5 1.8 20" - Powerbook G3/400 - Color Classic - Classic - iPod Photo 30Gb - http://www.etak.tk
IPOD Photo LCD scherm
15 juni 2005 - 10:01    reactie #3
geplaatst door: Pako
Bij de eerste de beste vakantie -met reisverzekering- je iPod maar verliezen dus…
IPOD Photo LCD scherm
15 juni 2005 - 10:07    reactie #4
geplaatst door: nilswolf
Tja, ik heb juist alleen maar goede ervaringen met de Apple service. Het lcd scherm van mijn PhotoPod viel uit nadat ik de iPod een keer had laten vallen en ze hebben die gewoon vervangen, ik geef toe, ik had er niet bij gezegd dat ie gevallen was. En verder heb ik niemand aan de telefoon gehad, ging allemaal via het net.
Wel een vreemd verhaal dat een nieuwe iPod niet gerepareerd wordt door Apple, zaten er beschadigingen op of zo?
IPOD Photo LCD scherm
15 juni 2005 - 10:11    reactie #5
geplaatst door: nilswolf
"]Bij de eerste de beste vakantie -met reisverzekering- je iPod maar verliezen dus…"

Ja, dat is ook lekker. En de rest maar steeds meer premie betalen.

IPOD Photo LCD scherm
15 juni 2005 - 10:11    reactie #6
geplaatst door: Borka
Ik vind het zelf een grof schandaal hoe Apple met mij omgaat als klant. Ik neem toch aan dat ze kunnen begrijpen dat ik een Ipod aanschaf om plezier van te hebben en dan ook langer dan 2 (!!) weken. Het is geen ongeval of verkeerd gebruik. Ik weet niet wat ik moet doen.

(PS Zou de verzekeringstip dan uiteindelijk de enige mogelijkheid zijn?? Dat mag de verzekering dan van mij verhalen op Apple!)

IPOD Photo LCD scherm
15 juni 2005 - 10:14    reactie #7
geplaatst door: Borka

Citaat
nilswolf om 10:07, 15-06-2005
Tja, ik heb juist alleen maar goede ervaringen met de Apple service. Het lcd scherm van mijn PhotoPod viel uit nadat ik de iPod een keer had laten vallen en ze hebben die gewoon vervangen, ik geef toe, ik had er niet bij gezegd dat ie gevallen was. En verder heb ik niemand aan de telefoon gehad, ging allemaal via het net.
Wel een vreemd verhaal dat een nieuwe iPod niet gerepareerd wordt door Apple, zaten er beschadigingen op of zo?

Dit is ongelooflijk. Het enige dat ik van Apple verneem is het standaard printje dat bij de retourzending zat!! En bij jou wordt het scherm wel gerepareerd?! Geen beschadiging of wat dan ook op die van ons. Helemaal niets. Zelfs geen krasje op het scherm!
Jouw voorval geeft me wel wat hoop. Ik 'mag' nu van Apple call center naar de Apple store voor een 2nd opinion....

(Bewerkt door Borka om 10:15, 15-06-2005)

IPOD Photo LCD scherm
15 juni 2005 - 10:51    reactie #8
geplaatst door: MacFanGuy
Tip:

Netherlands   (31) 0900 7777 703   www.apple.com/nl/support

Dat is het nummer van de Nederlandse Applecare. Bellen, hoge poten, enzovoorts. Beetje dreigen, beetje eisen. ;)

Huh? Wat is dat, een PixelFreak?
IPOD Photo LCD scherm
15 juni 2005 - 11:10    reactie #9
geplaatst door: Borka

Citaat
MacFanGuy om 10:51, 15-06-2005
Tip:

Netherlands(31) 0900 7777 703www.apple.com/nl/support

Dat is het nummer van de Nederlandse Applecare. Bellen, hoge poten, enzovoorts. Beetje dreigen, beetje eisen. ;)

Thanks! Ik heb contact met ze gehad. De enige reactie die we kregen is de retourzending. Ik vind het een grof schandaal. Ik zal er werk van moeten maken. Alleen al de brief zonder adres gegevens is onwettig. Een kopie van mijn brief aan de verschillende instanties (Consumentenbond, Kassa, Radar) zullen ze danwel ontvangen.
Maar ik ga er toch nog steeds vanuit dat Apple inziet dat een Ipod van 2 weken oud gewoon gemaakt zou moeten worden. Het lijkt me toch meer een kwestie van loyaliteit naar je klanten toe. Dat verdienen de klanten en ik daarmee ook.

(Bewerkt door Borka om 11:11, 15-06-2005)

IPOD Photo LCD scherm
4 juli 2005 - 10:26    reactie #10
geplaatst door: rrrichie
Je kan je iPod ook online aanmelden. Vaak geeft dat een beter resultaat.  Een kourier komt je iPod ophalen en weer terugbrengen.  Kijk op http://depot.info.apple.com/ipod onderin het scherm kan je kiezen voor nederlands.  Tevens moet je een Apple ID aanmaken, wat gewoon betekend dat je even moet registreren.
IPOD Photo LCD scherm
4 juli 2005 - 10:41    reactie #11
geplaatst door: AppleCase
Voordat je de (reis)verzekering gaat oplichten (errug slechte tip trouwens  :thumbs-down: ):

- heb je hem toevallig met credit card betaald? Zit daar niet een aankoopverzekering bij? (vaak wel!)
- heb je al geïnformeerd bij je rechtsbijstand (als je daar lid van bent)?
- heb je al geïnformeerd bij de consumentenbond (als je daar lid van bent)?

Onder druk zetten met één van bovenstaande instaties kan misschien helpen. Bluf is toegestaan. Oplichting niet. Correspondeer zoveel mogelijk op schrift, dan heb je altijd iets om op terug te vallen.

Ik denk dat zij moeten bewijzen dat het door jouw onvoorzichtigheid komt. Vraag maar eens waaruit zij dat concluderen. Ik heb dat eens met een GSM gehad. Meteen werd de schuld bij mij gelegd. Ik heb daarop gereageerd met: toon dàt maar eens aan. 'Spontaan' werd e.e.a. gerepareerd. Op dit forum wordt niet echt positief gereageerd op de consumentenbond, maar ze hebben naast beroerde tests wél goeie tips en ondersteuning met dit soort zaken. Mijn abonnement heb ik er al voor een aantal jaar uit.

            All people are made of stars -  Moby
IPOD Photo LCD scherm
4 juli 2005 - 14:50    reactie #12
geplaatst door: Martinuz
Effe een klein vraagje; Je zegt inktpatroon gesprongen.  :blink:  Bedoel je dat het scherm gebroken is? Als dat zo is heb je gewoon domme pech, dat is een van de weinige dingen in alle mogelijke elektrische apparatuur die niet door garantie gedekt worden. Met nadruk, schermbreuk. LCD-schermen hebben namelijk de eigenschap NIET uit zichzelf te breken, alleen onder druk. Dus is het vrijwel altijd een externe factor en heb je geen garantie.

Ik wil je ervoor waarschuwen, omdat ik dit soort dingen vaker heb gehoord en je zelfs bij consumentenorganisaties, noch geschillencommissies bij een schermbreuk geen poot hebt om op te staan.

Er had hier een heel intelligente tekst kunnen staan
IPOD Photo LCD scherm
10 juli 2005 - 21:26    reactie #13
geplaatst door: Borka
Hallo,
Bedankt voor de reacties!
Inmiddels is het probleem verholpen omdat Apple toch ook wel inzag dat dit niet een externe factor is en kon zijn. (Scherm was niet gebroken noch bekrast danwel beschadigd). Het was duidelijk een ipod die niet aan de kwaliteitseisen voldeed. Het was voor mij niet een kwestie van garantie, maar het laatste: het produkt voldeed niet aan de kwaliteitseisen vanaf de aanschaf (binnen 2 weken is het inktpatroon gesprongen).
Hoewel Apple er  te gemakkelijk mee omging, heeft het Apple House /  verkooppunt wel een service instelling en geven zij wel om customer care.

Tenslotte, het feit dat een scherm niet onder de garantie valt, is m.i. hetzelfde als een produkt afleveren met een zwakke plek en die dan meteen uit de garantie halen. 'Ja het stuur van de auto kan loslaten, maar ja die valt dan ook niet onder de garantie....U kunt maar beter een aantal auto's tegelijkertijd bestellen...'. Maar dat is een andere discussie, dit was een produkt met een fout en is uiteindelijk gewoon vervangen.

IPOD Photo LCD scherm
10 juli 2005 - 23:28    reactie #14
geplaatst door: hitchhiker
Je toon kan wel iets gematigder Borka. In principe zal geen enkele fabrikant misbruik etc. van hun apparaat onder garantie repareren of vervangen. Daar moeten dan wel aanwijzingen voor zijn, aanwijzingen die jij weer moet kunnen weerleggen als je er anders over denkt dan die fabrikant. Het heeft geen enkel nut om op hoge toon vervanging te eisen alleen maar omdat je iPod pas 2 weken oud is. In 2 weken tijd kan ie nl heel erg vaak vallen of bekneld raken waardoor het LCD-scherm kapot gaat.
Wat is er trouwens met dat scherm aan de hand, want er zitten geen inktpatronen in een LCD scherm en die kunnen dus ook niet kapot gaan. :withstupid:
IPOD Photo LCD scherm
11 juli 2005 - 08:54    reactie #15
geplaatst door: Borka

Citaat
hitchhiker om 23:28, 10-07-2005
Je toon kan wel iets gematigder Borka. In principe zal geen enkele fabrikant misbruik etc. van hun apparaat onder garantie repareren of vervangen. Daar moeten dan wel aanwijzingen voor zijn, aanwijzingen die jij weer moet kunnen weerleggen als je er anders over denkt dan die fabrikant. Het heeft geen enkel nut om op hoge toon vervanging te eisen alleen maar omdat je iPod pas 2 weken oud is. In 2 weken tijd kan ie nl heel erg vaak vallen of bekneld raken waardoor het LCD-scherm kapot gaat.
Wat is er trouwens met dat scherm aan de hand, want er zitten geen inktpatronen in een LCD scherm en die kunnen dus ook niet kapot gaan. :withstupid:

Hitchhiker, bedankt voor je reactie. Dankjewel dat jij mij even op mijn toon wijst! Verder, gelukkig ken jij alle ins&outs van dit specifieke geval! Goed ook dat jij kan stellen dat ik iets op hoge toon geeist zou hebben. Goed ook dat jij nog even uitlegt dat misbruik niet vervangen hoeft te worden door de fabrikant (Een punt waar ik het overigens geheel mee eens ben! Hopelijk wil je dat dan wel horen, want wellicht wil jij alleen maar discussiëren over wat jij allemaal kan stellen in je wijsheid). Tenslotte, inktpatroon of niet zullen we het er maar op houden dat ik moeilijk kan uitleggen wat het (kwaliteits)probleem was op een forum en ik het aldus omschreven heb als een gesprongen inktpatroon?

Nogmaals dank voor je reactie! Dit specifieke (en tevens bizarre) geval is naar tevredenheid van iedereen opgelost. Wat mij betreft mag er een slot op dit onderwerp.


(Bewerkt door Borka om 14:38, 11-07-2005)