We hebben een Ipod Photo 30gb aangeschaft op 15 mei. 2 weken later is het LCD scherm stuk gegaan; een inktpatroon is gesprongen. De Ipod is niet gevallen en is ook niet in een ongeluk geweest. We hebben geen idee wat er gebeurd is. De Ipod zat in een tasje van een fototoestel en dat zat weer in een tas. Het is een freaky iets. Apple stuurt de Ipod terug met een printje dat ze dit niet zullen repareren want volgens Apple is het: Ongeval, misbruik, onjuist gebruik of verkeerde toepassing. Ze melden verder in hun 'briefje' zonder contactgegevens overigens (iets dat bij wet verboden is) dat vanwege de hoge repartiekosten het mogelijk beter is een nieuwe Ipod aan te schaffen....
Ik zit met mijn handen in mijn haar. Het was al geen goedkope aanschaf en is nu pas 4 weken oud en heeft het 2 weken gedaan. Heeft iemand deze ervaring ook gehad? Heeft iemand een oplossing? Heeft iemand advies?
Ik hoop er erg op!
Dank alvast voor de reactie(s)!
(Bewerkt door Borka om 9:30, 15-06-2005)
Ik ben toen naar itpro gegaan en daar hebben ze hem gemaakt. Ik moest wel 30 euro betalen omdat ik hem ergens anders (apple-store) had gekocht.
PS: een tijdje geleden een mixer in de aldi gekocht. na een maand of 2 kapot, gebelt en ze kwamen me een nieuw geven en de oude ophalen, zonder boe of ba. Als de aldi t kan waarom Apple niet?
Ja, dat is ook lekker. En de rest maar steeds meer premie betalen.
(PS Zou de verzekeringstip dan uiteindelijk de enige mogelijkheid zijn?? Dat mag de verzekering dan van mij verhalen op Apple!)
nilswolf om 10:07, 15-06-2005Tja, ik heb juist alleen maar goede ervaringen met de Apple service. Het lcd scherm van mijn PhotoPod viel uit nadat ik de iPod een keer had laten vallen en ze hebben die gewoon vervangen, ik geef toe, ik had er niet bij gezegd dat ie gevallen was. En verder heb ik niemand aan de telefoon gehad, ging allemaal via het net. Wel een vreemd verhaal dat een nieuwe iPod niet gerepareerd wordt door Apple, zaten er beschadigingen op of zo?
Dit is ongelooflijk. Het enige dat ik van Apple verneem is het standaard printje dat bij de retourzending zat!! En bij jou wordt het scherm wel gerepareerd?! Geen beschadiging of wat dan ook op die van ons. Helemaal niets. Zelfs geen krasje op het scherm!Jouw voorval geeft me wel wat hoop. Ik 'mag' nu van Apple call center naar de Apple store voor een 2nd opinion....
(Bewerkt door Borka om 10:15, 15-06-2005)
Netherlands (31) 0900 7777 703 www.apple.com/nl/support
Dat is het nummer van de Nederlandse Applecare. Bellen, hoge poten, enzovoorts. Beetje dreigen, beetje eisen.
MacFanGuy om 10:51, 15-06-2005Tip:Netherlands(31) 0900 7777 703www.apple.com/nl/supportDat is het nummer van de Nederlandse Applecare. Bellen, hoge poten, enzovoorts. Beetje dreigen, beetje eisen.
Netherlands(31) 0900 7777 703www.apple.com/nl/support
Thanks! Ik heb contact met ze gehad. De enige reactie die we kregen is de retourzending. Ik vind het een grof schandaal. Ik zal er werk van moeten maken. Alleen al de brief zonder adres gegevens is onwettig. Een kopie van mijn brief aan de verschillende instanties (Consumentenbond, Kassa, Radar) zullen ze danwel ontvangen. Maar ik ga er toch nog steeds vanuit dat Apple inziet dat een Ipod van 2 weken oud gewoon gemaakt zou moeten worden. Het lijkt me toch meer een kwestie van loyaliteit naar je klanten toe. Dat verdienen de klanten en ik daarmee ook.
(Bewerkt door Borka om 11:11, 15-06-2005)
- heb je hem toevallig met credit card betaald? Zit daar niet een aankoopverzekering bij? (vaak wel!)- heb je al geïnformeerd bij je rechtsbijstand (als je daar lid van bent)?- heb je al geïnformeerd bij de consumentenbond (als je daar lid van bent)?
Onder druk zetten met één van bovenstaande instaties kan misschien helpen. Bluf is toegestaan. Oplichting niet. Correspondeer zoveel mogelijk op schrift, dan heb je altijd iets om op terug te vallen.
Ik denk dat zij moeten bewijzen dat het door jouw onvoorzichtigheid komt. Vraag maar eens waaruit zij dat concluderen. Ik heb dat eens met een GSM gehad. Meteen werd de schuld bij mij gelegd. Ik heb daarop gereageerd met: toon dàt maar eens aan. 'Spontaan' werd e.e.a. gerepareerd. Op dit forum wordt niet echt positief gereageerd op de consumentenbond, maar ze hebben naast beroerde tests wél goeie tips en ondersteuning met dit soort zaken. Mijn abonnement heb ik er al voor een aantal jaar uit.
Ik wil je ervoor waarschuwen, omdat ik dit soort dingen vaker heb gehoord en je zelfs bij consumentenorganisaties, noch geschillencommissies bij een schermbreuk geen poot hebt om op te staan.
Tenslotte, het feit dat een scherm niet onder de garantie valt, is m.i. hetzelfde als een produkt afleveren met een zwakke plek en die dan meteen uit de garantie halen. 'Ja het stuur van de auto kan loslaten, maar ja die valt dan ook niet onder de garantie....U kunt maar beter een aantal auto's tegelijkertijd bestellen...'. Maar dat is een andere discussie, dit was een produkt met een fout en is uiteindelijk gewoon vervangen.
hitchhiker om 23:28, 10-07-2005Je toon kan wel iets gematigder Borka. In principe zal geen enkele fabrikant misbruik etc. van hun apparaat onder garantie repareren of vervangen. Daar moeten dan wel aanwijzingen voor zijn, aanwijzingen die jij weer moet kunnen weerleggen als je er anders over denkt dan die fabrikant. Het heeft geen enkel nut om op hoge toon vervanging te eisen alleen maar omdat je iPod pas 2 weken oud is. In 2 weken tijd kan ie nl heel erg vaak vallen of bekneld raken waardoor het LCD-scherm kapot gaat.Wat is er trouwens met dat scherm aan de hand, want er zitten geen inktpatronen in een LCD scherm en die kunnen dus ook niet kapot gaan.
Hitchhiker, bedankt voor je reactie. Dankjewel dat jij mij even op mijn toon wijst! Verder, gelukkig ken jij alle ins&outs van dit specifieke geval! Goed ook dat jij kan stellen dat ik iets op hoge toon geeist zou hebben. Goed ook dat jij nog even uitlegt dat misbruik niet vervangen hoeft te worden door de fabrikant (Een punt waar ik het overigens geheel mee eens ben! Hopelijk wil je dat dan wel horen, want wellicht wil jij alleen maar discussiëren over wat jij allemaal kan stellen in je wijsheid). Tenslotte, inktpatroon of niet zullen we het er maar op houden dat ik moeilijk kan uitleggen wat het (kwaliteits)probleem was op een forum en ik het aldus omschreven heb als een gesprongen inktpatroon?
Nogmaals dank voor je reactie! Dit specifieke (en tevens bizarre) geval is naar tevredenheid van iedereen opgelost. Wat mij betreft mag er een slot op dit onderwerp.
(Bewerkt door Borka om 14:38, 11-07-2005)