Outrageous
2 februari 2005 - 19:20   
geplaatst door: Borgmonster
Ik kreeg vandaag een folder van MyCom in de bus. Daarin wordt een Creative audiospeler aangeboden met de kreet: "Apple iPod killer"  :thumbs-down:

Dat gaat wel heel erg ver! Dat mag zelfs niet, volgens mij. In een advertentie mogen geen concurrenten genoemd worden, als ik het goed heb! :confused:  

Ik zal eens kijken of ik er een plaatje van kan maken. Op de site van MyCom staat de oude folder ("download de actie folder") nog.

iMac 21.5" | 3.06 GHz | 1 TB | 4 GB| Magic Mouse - iPod nano 16Gb 5e gen. Quidquid latine dictum sit, altum viditur -  MacBook Pro 17" SSD - MacBook Pro 13" - iPhone 6S - iPhone 11 Pro
Outrageous
2 februari 2005 - 22:55    reactie #1
geplaatst door: oogappel
dat van, In een advertentie mogen geen concurrenten genoemd worden, is volgens mij een paar jaar geleden afgeschaft, mits er een gefundeert verhaal achterna komt. Wat staat er verder nog in?
Outrageous
2 februari 2005 - 23:22    reactie #2
geplaatst door: mcmurk
Ik dacht dat dat enkel mag wanneer het gaat om prijsvergelijkingen. In zo'n geval mag je de concurrentie bij naam noemen in de advertentie en vertellen hoe de prijzen t.o.v. elkaar liggen.
Of deze slogan er écht òver is weet ik niet, zal kantje-boordje zijn denk ik...
Outrageous
3 februari 2005 - 00:20    reactie #3
geplaatst door: oogappel
Volgens mij mag je ook product vergelijkingen doen. Bijv. "....Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat Dreft beter afwast dan Huismerk AH..... koop dus Dreft...." Of zoiets.

Hier in Canada (en de USA) is het einde helemaal zoek en wordt je letterlijk doodgegooid met zwartmakerij.. :wacko:

(Bewerkt door oogappel om 0:20, 3-02-2005)

Outrageous
3 februari 2005 - 06:56    reactie #4
geplaatst door: Franky2002
Volgens mij mag je hier best zeggen dat jouw apparaat dé iPod-killer is.
Dat ie het daarna niet doet is verder alleen maar zielig. :devil:
Outrageous
4 februari 2005 - 13:47    reactie #5
geplaatst door: Borgmonster
Het enige wat met betrekking tot de iPod in de advertentie staat is, zoals ik al zei, dat het de Apple iPod killer is. Meer niet, behalve natuurlijk wat eigenschappen van de Creative.
Een vergelijking geven ze niet. En dus ook geen gefundeerde reden waarom het de iPod killer zou zijn. Laat staan dat het een wetenschappelijk onderzoek zou zijn.... :happy:

Vreemd blijft het wel, vind ik.

iMac 21.5" | 3.06 GHz | 1 TB | 4 GB| Magic Mouse - iPod nano 16Gb 5e gen. Quidquid latine dictum sit, altum viditur -  MacBook Pro 17" SSD - MacBook Pro 13" - iPhone 6S - iPhone 11 Pro
Outrageous
4 februari 2005 - 13:54    reactie #6
geplaatst door: fabio
kijk eens naar de nieuwe burger king reclames  :thumbs-up:

in amerika zag je inderdaad jaren geleden al  advertenties van merk a waarin een grafsteen stond met merk b erop vermeld  :happy:

Outrageous
4 februari 2005 - 13:59    reactie #7
geplaatst door: MACHINEHEAD
De tekst is ook erg grappig!

Met nog geen 2 centimeter dikte, kunt u de Zen Micro van Creative
in vrijwel elke zak kwijt[/table]  :happy:

(Bewerkt door MACHINEHEAD om 14:09, 4-02-2005)

And when the machine breaks down, we break down. And I ain't gonna allow that... in any of you. Not one. (Captain Barnes - Platoon)
Outrageous
4 februari 2005 - 14:11    reactie #8
geplaatst door: fabio
één beeld zegt meer dan 1.000 woorden...

:music:

Outrageous
4 februari 2005 - 15:47    reactie #9
geplaatst door: Toco
@ fabio, mooie foto  :happy:  :happy:  :happy:

daarnaast zij de burgerking reclames inderdaad fabeltastisch, maar inmiddels niet meer toegestaan door de reclame code commissie i.v.m. een klacht van de grote M.

1 NAS wil ik niet, ik wil op NAS-1.
Outrageous
4 februari 2005 - 15:49    reactie #10
geplaatst door: fabio
echt waar?! da's jammer... ik vond m wel zo leuk (misschien ben ik wel een klein beetje bevooroordeeld  :music: )