Nog een wat latere reactie. Heb een 1e fotoboek gemaakt waarbij ik problemen had doordat er een softwareupdate van het programma myphotobook automatisch werd geinstalleerd. De helpdesk was heel behulpzaam, maar uiteindelijk betekende het een aantal pagina's verwijderen en helemaal opnieuw tussenvoegen en de foto's opnieuw er op zetten. Het uploaden via internet ging ook niet. Had toen nog mn oude iMac G4 800, maar wel een redelijk snelle kabelverbinding. Het hele bestand toen maar op een cdtje gezet (wat ook enkele uren duurde, althans het overzetten van het fotoboekbestand naar een "te branden"-bestand) maar na een klein weekje stond het op de site en kon ik mn fotoalbum bestellen (96 pagina's!). Na ongeveer opnieuw een week had ik het terug thuis, waarbij ik de kleuren vond tegenvallen. rood was te rood en blauw te blauw, dat soort dingen. Contact gezocht met de supportafdeling en die vroegen me het fotoboek terug te sturen zodat ze eea konden bekijken. Een deel van de portokosten kreeg ik netjes vergoed. Helaas was er aan de kleuren niets te doen omdat er "geen kleurbeheer" wordt toegepast.
Sinds ruim een maand heb ik een nieuwe iMac. De afgelopen maand heb een 2e album gemaakt(heel veel vakantiefoto's, dus 2 identieke delen). Doordat ik nu een veel snellere computer heb en al beter thuis was in het programma ging dat redelijk vlot. Opnieuw een boek van 96 pagina's. Het uploaden via internet lukte ook nu niet. Dus wilde ik het bestand maar op cd-rom zetten. Maar op de een of andere manier krijg ik dat maar niet voor elkaar. Steeds stopt het programma. Een pagina wissen, nieuwe pagina invoegen met originele foto's, het heeft allemaal geen effect. Natuurlijk heb ik ook nu contact gehad met de support-afdeling. Uiteindelijk hebben me die gevraagd het fotoalbum bestand met originele foto's op een schijf (dvd, want het is ruim 1 Gb) te branden en per post toe te sturen zodat zij gaan proberen mn album te uploaden waarna ik het alsnog kan bestellen. Of dat lukt moet ik nog afwachten. Dvdtje gaat morgen op de post maar ik heb in ieder geval niets te klagen over de helpdesk.
Van het programma zelf werd ik dus niet bepaald blij meer, want ondanks dat alles nu best wel vlot ging v.w.b. het samenstellen van het album is het overzetten naar een cdrom-bestand een echte ramp waar ik al met al zeker een week mee bezig ben gewest (je kunt niet zeggen dat ik geen geduld heb!). Ben eigenlijk wel benieuwd of er ook anderen wel eens deze ervaring hebben gehad en of iemand het probleem herkent en soms een oplossing weet.