een serieus iPhoto-order probleem?
19 augustus 2005 - 09:11   
geplaatst door: Mark Lenaerts
enige tijd geleden had mijn vriendin een aantal foto's die ze wou laten afdrukken voor een fotozoektocht op het komende kamp met de jeugdvereniging, wij zijn woonachtig in het platteland dus ik vertel mijn vriendin dat ze al die moeite om naar de naburige stad te rijden NIET hoeft te doen omdat ze van op haar iBook ze makkelijk kan bestellen en ze enkele dagen later wel in de bus vallen. :thumbs-up:

Zo gezegd, zo gedaan, maar na 10 dagen had ze één mailjte met een bevestiging van bestelling gehad maar nog geen verzendingsnota of geen foto's... het kamp kwam nu wel erg dichtbij en op de Applesite raad men aan om na 10 dagen even contact op te nemen, wat ik dan ook gedaan heb via een email-formulier op de iphoto support site. Toen ik hier geen antwoord op kreeg ben ik beginnen telefoneren, Apple Belgie, Apple support in Nederland,... ze wisten me overal te vertellen dat de iphoto-order-support in de UK was gevestigd en lieten me nog maals een email-formulier invullen waar ik opnieuw geen antwoord heb ontvangen.  :confused:

Binnen drie dagen vertrok mijn vriendin op kamp en waren nog steeds geen foto's voor de geplande fotozoektocht. Ik ben dan maar naar de naburige stad getrokken om deze in een fotowinkel te laten afdrukken wat me in het totaal een 4 euro meer koste dan het bij apple gekost zou hebben.  :sad:

Ondertussen is mijn vriendin terug van haar kamp met een geslaagde fotozoektocht maar als ik de status van bestelling na kijk op de apple site staat deze nog steeds als "word verwerkt". Ik kan deze blijkbaar ook op geen enkele manier anuleren en dan moet ik nog nakijken of ze al betaalt zijn of niet, ik heb echt geen idee waar ik met mijn probleem naar toe moet? :mad:

De foto's zouden uiteraard volledig nutteloos zijn als ik ze nu nog toe gestuurd krijg, heeft iemand een idee hoe ik deze lastige situatie kan oplossen? De iphoto-support site lijd me steeds naar het formulier waar ik nooit een reply op krijg zelfs niet als het volledig in het engels is ingevuld. Ik moet zeggen dat ze me voor het eerst bij Apple zwaar telleur stellen  :thumbs-down:

http://www.jeti.be
iMac 20" 2,16 GHz Intel Core 2 Duo
een serieus iPhoto-order probleem?
19 augustus 2005 - 12:42    reactie #1
geplaatst door: TFC
Dit scenario klinkt mij bekend in de oren. Ik heb intussen al zo'n 3 foto-albums gekocht via iPhoto, en telkens was de wachttijd (van bestelling tot levering) ongeveer 15 dagen. Eenmaal was de wachttijd zelfs zo lang (+20 dagen) dat ze bij Apple er vanuit gingen dat de album zoek zou zijn geraakt tijdens de levering. Dit werd wel voorbeeldig opgelost door Apple door mij een nieuw (gratis) exemplaar op te sturen die na zo'n 15 dagen in de bus lag. Een hele tijd kwam echter ook het vermiste exemplaar opdagen in de brievenbus zodat ik nu 2 albums heb voor de prijs van 1  :thumbs-up:

Mijn klachten werden allemaal behandeld door email naar volgens adres: iphotobenl@euro.apple.com

Wel wil ik nog opmerken dat bij 2 van de drie albums die ik bestelde ook nog een "vreemde" douanekost van 10 euro extra betaald moest worden bij de levering (deze bleken uit de USA te komen) :wacko:  . Indien je dit ook moest voor hebben kan je ook best contact opnemen op bovenstaan e-mail adres. Je krijgt dan een issuenummer en een faxnummer waarnaar je het betaalbewijs moet door faxen, en dan krijg je dit terugbetaald.

Als slotsom, de bestelling vanuit Europa lopen nog redelijk vierkant, maar persoonlijk vind ik het resultaat wel de moeite!

(Bewerkt door TFC om 12:43, 19-08-2005)

een serieus iPhoto-order probleem?
19 augustus 2005 - 12:55    reactie #2
geplaatst door: AppleCase
Bestelling bij binnenkomst direct retour afzender doen (ook niet tekenen voor ontvangt o.i.d.) en bij creditcardmaatschappij de betaling laten annuleren wegens niet leveren van gevraagde diensten of via je bank regelen als je met giro o.i.d. hebt betaald. Wat je niet krijgt of niet wil hebben hoef je ook niet te betalen. Wel netjes de spullen terugsturen, ook al hebben zij er ook niks aan.

Succes & hopelijk volgende keer beter!

            All people are made of stars -  Moby
een serieus iPhoto-order probleem?
19 augustus 2005 - 16:33    reactie #3
geplaatst door: Mark Lenaerts

Citaat
TFC om 12:42, 19-08-2005
Mijn klachten werden allemaal behandeld door email naar volgens adres: iphotobenl@euro.apple.com

om jullie op de hoogte te houden: de volgende email is vertrokken met hopelijk een snelle reactie na het weekend.

"Beste,

ik bestelde op 19 juli 2005 een 64 prints met iphoto die wij nodig hadden voor een fotozoektocht, ik heb een bevestigings-email van bestelling ontvangen hiervoor. Het ordernummer is 40630527. Het betaaladres verschilt van het afleveradres wat volgens mij toch niet voor problemen mag zorgen.

Na 12 dagen was de status "word verwerkt" en heb ik het email formulier ingevuld dat ik op de support-site van iphoto kon vinden, ik kon namelijk ergens lezen dat wanneer na 10 dagen de prints niet zijn aangekomen je best contact kan opnemen. Ik heb hierop een reply gekregen dat die email is aangekomen, maar heb hierop nog steeds geen menselijk antwoord ontvangen.

Ik heb heel wat telefoontjes gedaan, support België en Nederland, maar iedereeen wist me te vertellen dat de iphoto-order support in de UK is gevestigd en enkel te bereiken is via het formulier op <http://www.apple.com/support/iphoto>, waarop ik dus geen antwoord krijg na tot twee maal toe mijn probleem in het engels te hebben verklaart.

We zijn ondertussen één volledige maand verder en de fotozoektocht waarvoor de foto's nodig waren is al lang voorbij, de status is ondertussen nog steeds "word verwerkt" maar de foto's zijn nu dus totaal nutteloos en ik wens deze ook niet meer te ontvangen en er niet voor te betalen...

Graag ontvang ik van U zo spoedig mogelijk een antwoord dat een oplossing kan bieden voor deze lastige situatie en meer uitleg over de oorzaak hiervan aangezien ik hiervoor wel volledig tevreden was van deze dienst en hoop deze in de toekomst nog te kunnen gebruiken...

met vriendelijke groeten,
Mark Lenaerts"

http://www.jeti.be
iMac 20" 2,16 GHz Intel Core 2 Duo
een serieus iPhoto-order probleem?
22 augustus 2005 - 14:00    reactie #4
geplaatst door: Mark Lenaerts
ik heb vandaag de volgende email ontvangen als reply:

Dear Customer,
Thank you for your email to the Apple Store.
This email service currently supports emails written in English.  If you wish to
re submit your query in English we would be happy to answer your questions.
Sincere apologies for any inconvenience caused.

:crazy:  Ik heb nu een poging gedaan om deze te vertalen naar het engels waar ik zeker niet de sterkste in ben en heb nog een klein beetje hoop dat ze me nu eindelijk gaan helpen...?

http://www.jeti.be
iMac 20" 2,16 GHz Intel Core 2 Duo
een serieus iPhoto-order probleem?
26 augustus 2005 - 09:04    reactie #5
geplaatst door: Mark Lenaerts
Na enkele mails heen en terug met de iphoto support in de UK is eindelijk mijn order geannuleerd. Ze vertelde me dat er een probleem was geweest met de upload en dat de order daarom niet verwerkt kon worden.

Waarom geeft iphoto dan een melding dat de upload geslaagd is?
Waarom krijg ik een bevestigingsemail om te laten weten dat alles geslaagd is?
Waarom krijg ik niets te horen wanneer mijn order niet gelukt is en moet ik dit zelf te weten komen wanneer het te laat is?

Allemaal vragen die niet zullen opgelost worden en die er voor zorgen dat ik in de nabije toekomst geen gebruik meer ga maken van, wat ik dacht, een prachtige service van Apple was...  :confused:

http://www.jeti.be
iMac 20" 2,16 GHz Intel Core 2 Duo
een serieus iPhoto-order probleem?
26 augustus 2005 - 09:25    reactie #6
geplaatst door: zen
Eventuele tip voor de volgende keer het kruidvat heeft bestelsoftware voor os X, niet echt intuitief, maar het werkt wel. en je hebt een paar dagen later in de bus of bij het kruidvat om de hoek. :thumbs-up:
"Fatalists experience interventionists as crazy. Interventionists experience fatalists as deluded. Both are right ." Halcolm
een serieus iPhoto-order probleem?
26 augustus 2005 - 10:40    reactie #7
geplaatst door: Tomorrowstand
Ik heb ondertussen enkele albums besteld bij Apple, en bij allemaal was het resultaat prachtig, maar de verwerkingstijd bijzonder (tot ontoelaatbaar) lang. Eenmaal kwam pas na ongeveer drie weken (!) de melding dat de bestelling in behandeling was genomen … absurd, ik zat ondertussen te verwachten dat het album elk moment binnen kon komen. Dit was voor een bruiloft bedoeld, ik was ruim zes weken van tevoren begonnen met het projectje, uiteindelijk kwam het album op de dag van de bruiloft binnen…
Op zich had Apple toen teogezegd dat als het die dag niet binnekwam, we een nieuwe zouden krijgen  - dat was dan wel te laat geweest, eigenlijk onbruikbaar dus. Maar de eerlijkheid gebood me toen toch om niet dat tweede gratis album af te laten leveren … hoewel ik 'm best ook zelf had willen hebben.

Overigens heb ik wel elke keer netjes antwoord gehad op het formulier, zelfs in het nederlands, maar kennelijk hebben ze dat afgebouwd ondertussen. Jammer. En voor gewone foto-afdrukken is het toch wat raar dat het zo ontzettend veel langer duurt dan allerlei andere services die je wel in de buurt kan krijgen. Volgens mij zou ik voor "gewone" foto-afdrukken een in Nederland gevestigde afdrukker kiezen …

Ik heb trouwens met andere online bestelservices ook wel eens problemen gehad: een grote zending was naar een ander huisnummer in mijn straat gestuurd … daar nooit aangekomen, maar wel mijn geld kwijt. En zij een klant minder …

voor alles is een tijd - en hier besteed ik de rest
een serieus iPhoto-order probleem?
26 augustus 2005 - 12:54    reactie #8
geplaatst door: iVin
www.colormailer.com

prima afdrukken, goede osx software (offline en/of online)

regelmatig aanbiedingen voor gratis afdrukken

 :thumbs-up:  :thumbs-up:

In a world without walls or fences,
Who needs Windows or Gates...?
een serieus iPhoto-order probleem?
26 augustus 2005 - 14:25    reactie #9
geplaatst door: Ger Nijkamp
[news]Of de Albert Heijn Fotoservice, die hebben ook een keurig programma voor Mac OS X.

[ Ger ][/news]

Website: gernijkamp  
Linkedin: gernijkamp