Ik had mijn resolutie naar 300DPI gezet.
Wat blijkt, de kwaliteit van het boek is mooi afgewerkt maar de kwaliteit van de fotos laat duidelijk de wensen over. De kleuren komen niet echt overeen met de genomen fotos en op grotere fotos is duidelijk een rolpatroon te zien (alsof de fotos door een transportrol zijn gelopen).
Echt bedroevend en zeker zijn geld niet waard (72 euro voor 44 paginas).
Wat mij betreft is dit de eerste maar ook de laatste keer dat ik een fotoboek bij Apple heb besteld.
Dat kleuren niet goed overeen komen zal altijd moeilijk blijven, aangezien jij uitgaat van je beeldscherm. Als jouw beeldscherm niet goed ingesteld staat of gewoon niet goed in staat is de juiste kleuren weer te geven zal het eindresultaat er altijd anders uitkomen. Hier kunnen zij niet echt veel aan doen. Het kan uiteraard ook zijn (gezien je andere problemen) dat het apparaat gewoon niet in orde was en dat dit ook de kleuren heeft beïnvloed, maar dit is erg moeilijk te bewijzen.
foto's op groot formaat:http://users.telenet.be/sonic_dx/Apple/Photobook001.jpghttp://users.telenet.be/sonic_dx/Apple/Photobook002.jpghttp://users.telenet.be/sonic_dx/Apple/Photobook004.jpghttp://users.telenet.be/sonic_dx/Apple/Photobook005.jpg
PS: de strepen zijn niet afkomstig van de flash
(Bewerkt door WVY om 17:35, 7-03-2006)
Vraagje: heb je het in iPhoto6 gemaakt of in een eerdere versie?
Ondertussen antwoord van Apple. Ik mag het boek ter kwaliteitscontrole opsturen naar Ierland. Het moet met registered mail Moet ik nu ook nog opdraaien voor de verzendkosten naar Ierland en ben ik mijn fotoboek kwijt en mijn euro's ?
heb gemaild voor een refund
Is dit een alleenstaand geval of zijn er meer mensen die na ontvangst van hun fotoboek hebben gezegd: "%$@^&!!!, dat was eens maar nooit meer!" ?
Ik stop maar even tot ik wat reacties van jullie heb gelezen...
Het boek is sinsds vorige week verstuurd naar Apple Ierland ter controle, ik wacht op antwoord. Op andere forums lees ik over hetzelfde probleem met telkens de standaardmail van Apple als antwoord: boek ter controle opsturen ....
Afwachten dus ... goedkoop is het in elk geval niet.
greets
Ik heb zelf nu drie keer een album gemaakt, eerste keer zonder de "hack" naar 300 dpi, de twee keren daarna mét. Alle drie de keren was het resultaat erg goed. Erg goed zelfs. En het verschil tussen lage en hoge resolutie heb ik niet kunnen ontdekken wat opmerkelijk is, want ik heb er nog met een loupe op gestaan.
De banding in dit fotoboek lijkt me niet toelaatbaar. De Apple-boeken zijn inderdaad al duur genoeg, al moet ik zeggen dat de bewonderende reacties van anderen altijd erg veel goedmaken. En kleur: tja, dat blijft lastig. Alleen als je zelf werkt met gecalibreerde monitor en printer, en je foto's met een ICC-profiel hebt opgestuurd, kan je daar hard bezwaar maken. Anders is het te veel afhankelijk van je eigen instellingen. Helaas.
Als ik mijn loep erop zet kan ik alleen een inkt diffuusraster ontdekken, het is dus geen digitaal tonerdrukwerk maar met een of andere inktjetsysteem gefabriceerd.
Op mijn werk (drukwerk/printbedrijf voor degene die niet heeft opgelet) komt een systeem waar we dit soort inbindsels ook mee kunnen maken, maar het is dan zelfs nog moeilijk om onder de prijs van Apple door te komen.
Op zich dus een goede service wel jammer dat ze niet toegeven dat de kwaliteit inderdaad slecht was, enkel dat ik een nieuw boek krijg.
dit is het antwoord:
Thank you for contacting Apple. Just to advise quality review is now complete. We apologize that the prints you ordered did not come out as you had expected. A new order has been placed for you using the same image file. The new order number is *******. A credit request in the amount of £65.75 has also been entered to refund the charge for your original order. The credit to your account should be generated within the next five business days. Once the credit is sent to your credit card, it will be posted to your account according to the issuing bank's procedures. Please note I will arrange a separate credit for postage costs. Please accept my sincere apologies for the inconvenience caused.
Just to advise quality review is now complete. We apologize that the prints you ordered did not come out as you had expected. A new order has been placed for you using the same image file. The new order number is *******. A credit request in the amount of £65.75 has also been entered to refund the charge for your original order. The credit to your account should be generated within the next five business days. Once the credit is sent to your credit card, it will be posted to your account according to the issuing bank's procedures.
Please note I will arrange a separate credit for postage costs. Please accept my sincere apologies for the inconvenience caused.
(Bewerkt door WVY om 15:37, 22-03-2006)
[ Ger ][/news]
WVY om 11:28, 7-03-2006Ik heb gisteren mijn eerste fotoboek ontvangen.Ik had mijn resolutie naar 300DPI gezet.Wat blijkt, de kwaliteit van het boek is mooi afgewerkt maar de kwaliteit van de fotos laat duidelijk de wensen over. De kleuren komen niet echt overeen met de genomen fotos en op grotere fotos is duidelijk een rolpatroon te zien (alsof de fotos door een transportrol zijn gelopen).Echt bedroevend en zeker zijn geld niet waard (72 euro voor 44 paginas).Wat mij betreft is dit de eerste maar ook de laatste keer dat ik een fotoboek bij Apple heb besteld.