Dit hoeft niet perse; de oude truc met een alias werkt ook hier: plaats eenvoudigweg een alias van je iPhoto-library ( in je externe HD dus ) in de map afbeeldingen in je home-directory en het programma werkt ook.
Jan Pruis om 21:58, 9-07-2004"Wel is het me opgevallen dat je iPhoto-library in Afbeeldingen van je home-directory moet staan. Bij mij staat ie op een externe HD en dan werkt de iPhoto-functie niet."Dit hoeft niet perse; de oude truc met een alias werkt ook hier: plaats eenvoudigweg een alias van je iPhoto-library ( in je externe HD dus ) in de map afbeeldingen in je home-directory en het programma werkt ook.
Mijn iPhoto-library staat al in de map 'afbeeldingen' in mijn home directory, en toch doet 'ie het niet.Zie ik iets over het hoofd?
[ Ger ]
*edit* snel typen is niet mijn sterkste kant aan de spelling te zien*edit*
(Bewerkt door JPZ om 18:03, 10-07-2004)
Ik heb de Fotoservice van de AH opgebeld. Deze vroeg gelijk of ik een virus scanner aan had staan (nee). Het kon wel eens druk zijn op internet... bla bla bla. De meneer aan de telefoon liet mij een 'truuk' zien hoe je je order kan bekijken via de website van de AH.
1) Ga naar de Fotoservice website2) Klik rechts-midden op: 'Open mijn webalbum'3) Via het AH Fotoservice proggol had je je, misschien, al aan gemeld. Login met die gegevens op deze pagina.4) Klik hierna op 'Mijn gegevens', onderaan de pagina.5) Klik daarna weer op: 'Vorige opdrachten' bovenaan de pagina.
Volgens de meneer van de Fotoservice 'helpdesk' zou hier de order moeten staan die is verwerkt/aangekomen via de AH Fotoservice Mac OS X programma.
Ik heb het twee keer geprobeert om m'n foto te uploaden met het Mac programma, beide keren was alles succesvol verlopen maar tot nu toe geen 'opdrachten in behandeling' volgens bovenstaande site/procedure. Ook geen bevestigings email gekregen. Deze meneer adviseerde mij anders om maar een cd'tje te bakken en af te leveren bij de balie van de AH. Misschien toch maar wachten op de 1.1 versie?
Het is een mooi programma, het zou alleen nog moeten werken. Ik wil het zeker vaker gaan gebruiken. Al met al toch een goede stap in de Mac richting van de AH.
(Bewerkt door denn88 om 12:57, 12-07-2004)
Ben benieuwd of ik ook zo'n geweldig advies krijg..
Geachte mevrouw van der Kolk,Wij hebben het voor u nagekeken en het systeem werkt zoals het hoort. Wijwillen u adviseren om het opnieuw te proberen, na het afsluiten vanInternet Explorer en de internetverbinding. Mocht het dan nog niet werken,dan kan het ook liggen aan het feit dat u een firewall of een virusscanneraan heeft staan. Zet deze a.u.b. uit en probeer het dan nog eens.Kijkt u in dit geval eerst na of u een opdrachtnummer open heeft staan.U kunt uw opdrachtnummer terug vinden onder 'mijn gegevens' en dan onder'vorige opdrachten'. In stappen is dit ;Ga naar www.ah.nl en dan naar de AH fotoserviceKies voor open mijn webalbumInloggen met e-mailadres en wachtwoord en klik dan op verderU ziet dan mijn gegevens (links onderin), klik hieropEn dan op vorige opdrachten (midden bovenin) klikkenHier ziet u het overzicht van uw opdrachten en als het goed is ook destatus van uw geplaatste opdracht(en). Als u wel een opdrachtnummer maargeen mailbevestiging (hierin wordt het klantennummer vermeld) heeftontvangen en uw opdracht geeft als status 'in bewerking' aan dan is deopdracht wel bij ons in bewerking.Met vriendelijke groet,Albert Heijn digitale fotoservice
Wij hebben het voor u nagekeken en het systeem werkt zoals het hoort. Wijwillen u adviseren om het opnieuw te proberen, na het afsluiten vanInternet Explorer en de internetverbinding. Mocht het dan nog niet werken,dan kan het ook liggen aan het feit dat u een firewall of een virusscanneraan heeft staan. Zet deze a.u.b. uit en probeer het dan nog eens.
Kijkt u in dit geval eerst na of u een opdrachtnummer open heeft staan.U kunt uw opdrachtnummer terug vinden onder 'mijn gegevens' en dan onder'vorige opdrachten'. In stappen is dit ;Ga naar www.ah.nl en dan naar de AH fotoserviceKies voor open mijn webalbumInloggen met e-mailadres en wachtwoord en klik dan op verderU ziet dan mijn gegevens (links onderin), klik hieropEn dan op vorige opdrachten (midden bovenin) klikken
Hier ziet u het overzicht van uw opdrachten en als het goed is ook destatus van uw geplaatste opdracht(en). Als u wel een opdrachtnummer maargeen mailbevestiging (hierin wordt het klantennummer vermeld) heeftontvangen en uw opdracht geeft als status 'in bewerking' aan dan is deopdracht wel bij ons in bewerking.
Met vriendelijke groet,
Albert Heijn digitale fotoservice
Is trouwens leuk, want ik krijg verder geen advies wat te doen als het verder niet lukte.
Zucht...
(Bewerkt door Rwtje om 21:07, 12-07-2004)
Wij hebben wat problemen geconstateerd met de software.Uiteraard hopen wij de problemen zo snel mogelijk hersteld te hebben, wijadviseren u om het na een paar dagen weer te proberen. Bedankt voor uwbegrip.
Hopelijk gaat er nu echt iets gebeuren....
(Bewerkt door arnoudk om 13:06, 14-07-2004)
Ik moet er ook gelijk bij zeggen dat ik denk dat ze de 'klachtafhandeling' rond het probleem ook best netjes doen. Ze geven op redelijke termijn een keurig antwoord en durven zelfs hardop te zeggen dat ze een probleem hebben ontdekt. Dat zie ook wel een héél anders gebeuren. Nog even een opmerking over 'andere' fotocentrales: AH doet dit óók niet zelf. De foto's worden gewoon bij een derde partij verwerkt, net als via iPhoto, Kruidvat etc. Allemaal maken ze gebruik van de grote centrales van Kodak, Fuji etc. Albert Heijn werkt met deze club[/b], als ik de URL van de bestelroutines kan vertrouwen. Ik heb vooralsnog gewoon even geduld.
[ Ger ][/news]
Nu hopen dat het op de mac ook gaat werken en dan heb ik weer een reden meer op de wintendo uit te laten staan!
(Bewerkt door Benji om 15:54, 14-07-2004)
Geachte heer/mevrouw,Er is helaas een probleem met de software voor de mac hier wordt aangewerktdit op te lossen. Excuses voor het ongemakMet vriendelijke groet,Albert Heijn digitale fotoservice
Er is helaas een probleem met de software voor de mac hier wordt aangewerktdit op te lossen. Excuses voor het ongemakMet vriendelijke groet,
Helaas...... er ligt nu dus ergens een enorme berg foto's
Als de bestelling wel wordt verwerkt en geprint... hoe lang zal het dan duren voor de foto's er werkelijk zijn?