Fotoservice bij Albert Heyn
9 juli 2004 - 21:58    reactie #25
geplaatst door: Jan Pruis
"Wel is het me opgevallen dat je iPhoto-library in Afbeeldingen van je home-directory moet staan.
Bij mij staat ie op een externe HD en dan werkt de iPhoto-functie niet."

Dit hoeft niet perse; de oude truc met een alias werkt ook hier: plaats eenvoudigweg een alias van je iPhoto-library ( in je externe HD dus ) in de map afbeeldingen in je home-directory en het programma werkt ook.

Fotoservice bij Albert Heyn
9 juli 2004 - 22:22    reactie #26
geplaatst door: MacFreakGirl

Citaat
Jan Pruis om 21:58, 9-07-2004
"Wel is het me opgevallen dat je iPhoto-library in Afbeeldingen van je home-directory moet staan.
Bij mij staat ie op een externe HD en dan werkt de iPhoto-functie niet."

Dit hoeft niet perse; de oude truc met een alias werkt ook hier: plaats eenvoudigweg een alias van je iPhoto-library ( in je externe HD dus ) in de map afbeeldingen in je home-directory en het programma werkt ook.

Mijn iPhoto-library staat al in de map 'afbeeldingen' in mijn home directory, en toch doet 'ie het niet.
Zie ik iets over het hoofd?

Fotoservice bij Albert Heyn
9 juli 2004 - 23:41    reactie #27
geplaatst door: MacFanSan
Helaas lukt het bestellen bij mij niet.
Alles lijkt goed te gaan. Ik ontvang na verzenden alleen geen bevestigings email en bij mijn gegevens is ook geen order terug te vinden...
Heb inmiddels al een mailtje hierover gestuurd met de vraag wat er aan de hand is, maar misschien kan iemand hier mij eerder helpen.. :cry:  Ben nu al 2 dagen bezig en ik wordt er een beetje moedeloos van.... :dozingoff:
Fotoservice bij Albert Heyn
10 juli 2004 - 12:40    reactie #28
geplaatst door: Ger Nijkamp
Nu je het zegt: ik heb wel die korting per mail binnengekregen, maar nooit een
bevastigingsmail gezien. Heb dus ook maar 'ns een mailtje gestuurd...

[ Ger ]

Website: gernijkamp  
Linkedin: gernijkamp
Fotoservice bij Albert Heyn
10 juli 2004 - 18:02    reactie #29
geplaatst door: JPZ
Programma ziet er gelikt uit,net even wat foto's besteld als test,ben benieuwd of ik wel een bevestigingsmail krijg...ik houd jullie op de hoogte. :smile:


*edit* snel typen is niet mijn sterkste kant aan de spelling te zien*edit*

(Bewerkt door JPZ om 18:03, 10-07-2004)

300+ New Features! 50 or so might not be intended but they're still new!
Fotoservice bij Albert Heyn
12 juli 2004 - 12:54    reactie #30
geplaatst door: denn88
Ik ondervind dezelfde problemen. Prachtig programma, werkt goed en simpel. Uploaden gaat goed, krijg boodschap dat het allemaal succesvol verstuurd is. Vervolgens geen bevestigings mail.

Ik heb de Fotoservice van de AH opgebeld. Deze vroeg gelijk of ik een virus scanner aan had staan (nee). Het kon wel eens druk zijn op internet... bla bla bla. De meneer aan de telefoon liet mij een 'truuk' zien hoe je je order kan bekijken via de website van de AH.

1) Ga naar de Fotoservice website
2) Klik rechts-midden op: 'Open mijn webalbum'
3) Via het AH Fotoservice proggol had je je, misschien, al aan gemeld. Login met die gegevens op deze pagina.
4) Klik hierna op 'Mijn gegevens', onderaan de pagina.
5) Klik daarna weer op: 'Vorige opdrachten' bovenaan de pagina.

Volgens de meneer van de Fotoservice 'helpdesk' zou hier de order moeten staan die is verwerkt/aangekomen via de AH Fotoservice Mac OS X programma.

Ik heb het twee keer geprobeert om m'n foto te uploaden met het Mac programma, beide keren was alles succesvol verlopen maar tot nu toe geen 'opdrachten in behandeling' volgens bovenstaande site/procedure. Ook geen bevestigings email gekregen. Deze meneer adviseerde mij anders om maar een cd'tje te bakken en af te leveren bij de balie van de AH. Misschien toch maar wachten op de 1.1 versie?

:confused: Het is een mooi programma, het zou alleen nog moeten werken. Ik wil het zeker vaker gaan gebruiken. Al met al toch een goede stap in de Mac richting van de AH.

(Bewerkt door denn88 om 12:57, 12-07-2004)

Atlantisdesign.nl - webDesign en de Mac. Bezig met webdesign / webdevelopment? Je eigen Mac als lokale webserver?
iPhone 4, 16 GB (black) | MacBook Pro 15", 2.44Ghz Intel Core 2 Duo,  4GB Ram | Airport Extreme | MacMini Intel Core 2 Duo, 4GB Ram | PowerMac G4 MMD Dual 1Ghz.
Fotoservice bij Albert Heyn
12 juli 2004 - 13:06    reactie #31
geplaatst door: MacFanSan
Ik zit nog te wachten op antwoord van Appie, ik had namelijk vrijdag een mail gestuurd...
Waarschijnlijk zit ie thuis in de inbox...

Ben benieuwd of ik ook zo'n geweldig advies krijg..

Fotoservice bij Albert Heyn
12 juli 2004 - 14:06    reactie #32
geplaatst door: MacFanGuy
Wat denk je??

Citaat
Geachte mevrouw van der Kolk,

Wij hebben het voor u nagekeken en het systeem werkt zoals het hoort. Wij
willen u adviseren om het opnieuw te proberen, na het afsluiten van
Internet Explorer en de internetverbinding. Mocht het dan nog niet werken,
dan kan het ook liggen aan het feit dat u een firewall of een virusscanner
aan heeft staan. Zet deze a.u.b. uit en probeer het dan nog eens.


Kijkt u in dit geval eerst na of u een opdrachtnummer open heeft staan.
U kunt uw opdrachtnummer terug vinden onder 'mijn gegevens' en dan onder
'vorige opdrachten'. In stappen is dit ;
Ga naar www.ah.nl en dan naar de ‘AH fotoservice’
Kies voor ‘open mijn webalbum’
Inloggen met e-mailadres en wachtwoord en klik dan op verder
U ziet dan ‘mijn gegevens’ (links onderin), klik hierop
En dan op ‘vorige opdrachten’ (midden bovenin) klikken

Hier ziet u het overzicht van uw opdrachten en als het goed is ook de
status van uw geplaatste opdracht(en). Als u wel een opdrachtnummer maar
geen mailbevestiging (hierin wordt het klantennummer vermeld) heeft
ontvangen en uw opdracht geeft als status 'in bewerking' aan dan is de
opdracht wel bij ons in bewerking.

Met vriendelijke groet,

Albert Heijn digitale fotoservice

Huh? Wat is dat, een PixelFreak?
Fotoservice bij Albert Heyn
12 juli 2004 - 14:33    reactie #33
geplaatst door: MacFanSan
En lezen kunnen ze ook al niet, want ik heb ik in de mail naar de Appie aangegeven dat ik ook al onder mijn gegevens heb gekeken.....

Is trouwens leuk, want ik krijg verder geen advies wat te doen als het verder niet lukte.
:withstupid:

Fotoservice bij Albert Heyn
12 juli 2004 - 14:40    reactie #34
geplaatst door: MacFanGuy
Omdat ze dat waarscijlijk zelf niet eens weten...  :shutup:

Zucht...  :sigh:

Huh? Wat is dat, een PixelFreak?
Fotoservice bij Albert Heyn
12 juli 2004 - 15:10    reactie #35
geplaatst door: rgfoto
K'heb ook dezelfde ervaring met AH fotoservice programma werkt niet zoals het hoort.
Heb een bestelling gedaan en nu nagekeken, blijkt dat ik niets heb ingestuurd althans volgens AH. :devil:
Eén beeld zegt meer dan duizend woorden.
http://www.glastrafoto.nl
Fotoservice bij Albert Heyn
12 juli 2004 - 21:00    reactie #36
geplaatst door: Ger Nijkamp
Zelfde situatie hier. Verstuurd, programma zegt: okay. Maar niks bevestigd
of als bestelling online zichtbaar. Zelfde advies van de fotoservice. Nog maar
een keer geupload en weer afwachten. Lijkt toch ergens duidelijk iets nog mis
te gaan... Jammer, want ik woon welgeteld drie minuten van een AH en het
zou toch wel erg makkelijk zijn als dit goed werkt. Maar goed, het is allemaal
nog erg vers. Voorlopig krijgen ze wat mij betreft het voordeel van de twijfel
en hoop ik maar dat het euvel er snel uitgehaald wordt. Het moet wel een
beetje betrouwbaar werken allemaal... Ik zal nog even wachten met het schrijven
van de recentie...

:sad:

[ Ger ]

Website: gernijkamp  
Linkedin: gernijkamp
Fotoservice bij Albert Heyn
12 juli 2004 - 21:06    reactie #37
geplaatst door: Rwtje
Ook geen bevestiging gehad...geen openstaande orders...dus geen foto's..jammer, het programma werkt niet :thumbs-down:

(Bewerkt door Rwtje om 21:07, 12-07-2004)

Fotoservice bij Albert Heyn
12 juli 2004 - 21:43    reactie #38
geplaatst door: michelvdb
Grootgrutters? Zucht... Naar de hel met hen!
Zijn er geen fotolabs die een goede online digitale service aanbieden?
Of: "schoenmaker, blijf bij je leest".
Fotoservice bij Albert Heyn
13 juli 2004 - 20:05    reactie #39
geplaatst door: JPZ
Dus toch maar weer naar Colormailer....werkt wel met OS-X.
300+ New Features! 50 or so might not be intended but they're still new!
Fotoservice bij Albert Heyn
14 juli 2004 - 11:49    reactie #40
geplaatst door: Benji
Na een intensieve correspondentie met AH, vol met belachelijke "oplossingen" kwam vandaag het hoge woord eruit:
Geachte heer Benji,

Wij hebben wat problemen geconstateerd met de software.
Uiteraard hopen wij de problemen zo snel mogelijk hersteld te hebben, wij
adviseren u om het na een paar dagen weer te proberen.  Bedankt voor uw
begrip.

Met vriendelijke groet,

Albert Heijn digitale fotoservice

Hopelijk gaat er nu echt iets gebeuren....

Fotoservice bij Albert Heyn
14 juli 2004 - 12:32    reactie #41
geplaatst door: MacFanSan
Wij wachten geduldig af... :music:  :music:
(ben trouwens benieuwd of ik zo'n mooi antwoord heb ontvangen..)
Fotoservice bij Albert Heyn
14 juli 2004 - 13:04    reactie #42
geplaatst door: arnoudk
Dit was het antwoord wat ik kreeg:

Wij hebben wat problemen geconstateerd met de software. Uiteraard hopen wij de problemen zo snel mogelijk hersteld te hebben. Onze excuses voor het ongemak.

Ben benieuwd hoe lang het duurt... Die paar dagen staan er bij mij niet bij :cheesy:

(Bewerkt door arnoudk om 13:06, 14-07-2004)

Fotoservice bij Albert Heyn
14 juli 2004 - 13:59    reactie #43
geplaatst door: Ger Nijkamp
[news]Zelfde situatie hier. Weer verstuurd maar nog nooit een bevestiging gezien. We wachten even geduldig af. Laten we ze wel even de kans geven de problemen op te lossen; niet is zo erg als een dienst in de lucht te hebben, een probleem te ontdekken en die met de hete adem van de mopperende consument in de nek op te moeten lossen. Ze steken hun nek uit door een (op zich) keurig Mac OS X programma te maken en daarmee verdienen ze minimaal de het vertrouwen dat dit over een tijdje keurig op de rails zal komen. Ze doen dit namelijk om ons van dienst te zijn en hebben daar zelf logischerwijs het volste belang bij.

Ik moet er ook gelijk bij zeggen dat ik denk dat ze de 'klachtafhandeling' rond het probleem ook best netjes doen. Ze geven op redelijke termijn een keurig antwoord en durven zelfs hardop te zeggen dat ze een probleem hebben ontdekt. Dat zie ook wel een héél anders gebeuren. Nog even een opmerking over 'andere' fotocentrales: AH doet dit óók niet zelf. De foto's worden gewoon bij een derde partij verwerkt, net als via iPhoto, Kruidvat etc. Allemaal maken ze gebruik van de grote centrales van Kodak, Fuji etc. Albert Heijn werkt met deze club[/b], als ik de URL van de bestelroutines kan vertrouwen. Ik heb vooralsnog gewoon even geduld.

[ Ger ][/news]

Website: gernijkamp  
Linkedin: gernijkamp
Fotoservice bij Albert Heyn
14 juli 2004 - 14:31    reactie #44
geplaatst door: Buibkier
Had wat foto's via de wintendo geupload, vandaag opgehaald en ik moet zeggen dat de kwaliteit wat mij betreft prima is! Ik ben geen pro, maar ik vind de afdrukken uitstekend!!

Nu hopen dat het op de mac ook gaat werken en dan heb ik weer een reden meer op de wintendo uit te laten staan!  :thumbs-up:

"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon  (iMagine)
Fotoservice bij Albert Heyn
14 juli 2004 - 15:52    reactie #45
geplaatst door: Benji
@ Ger, als je een dienst lanceert, die nadrukkelijk geen beta-versie is, dan verwacht je toch dat die dienst getest is voor dat hij publiekelijk toegankelijk wordt? Los van het feit dat ik het zeer waardeer dat aan ons cluppie wordt gedacht vind ik het zeer slordig staan.  :thumbs-down:
Maar dankzij de hete adem van de kritische consument wordt er nu wel aan gewerkt.. In eerste instantie werd ik een beetje beschouwd als een digibeet die eerst maar eens moest kijken of ik  alles wel goed deed, terwijl ik in mijn schrijven steeds duidelijk uitlegde waar de schoen wrong.
Hopelijk komt alles goed en hebben zij een prachtig product in handen met een zeer concurrerend prijsnivo! :sigh:

(Bewerkt door Benji om 15:54, 14-07-2004)

Fotoservice bij Albert Heyn
14 juli 2004 - 17:03    reactie #46
geplaatst door: yoz
IK had het ook geprobeerd en geklaagd, kreeg vanmiddag een kort mailtje

Geachte heer/mevrouw,

Er is helaas een probleem met de software voor de mac hier wordt aangewerkt
dit op te lossen. Excuses voor het ongemak
Met vriendelijke groet,

Albert Heijn digitale fotoservice

Helaas...... er ligt nu dus ergens een enorme berg foto's

Fotoservice bij Albert Heyn
15 juli 2004 - 14:09    reactie #47
geplaatst door: John Kleerebezem
Afgelopen vrijdag heb ik ook besteld en zou een klant- en bestelnummer toegezonden krijgen. Niet dus. Zonet tel. contact gehad met de klantenservice van AH-foto en die vertelde dat er idd een probleem is en dat Mac gebruikers hierdoor geen klant- & bestelnr. kunnen ontvangen, maar dat de bestellingen wèl ontvangen worden en verwerkt.
Fotoservice bij Albert Heyn
15 juli 2004 - 14:49    reactie #48
geplaatst door: Sambal
ik had inderdaad ook na het versturen van de bestelling, vorige week woensdag, nooit een bevestiging gehad of een nr van wat voor soort ook... gister voor de zekerheid naar de AH geweest en daar konden ze mijn foto's (gezocht op naam) nog niet vinden.

Als de bestelling wel wordt verwerkt en geprint... hoe lang zal het dan duren voor de foto's er werkelijk zijn?

iMac 233 Mhz / iMac 266 Mhz / iMac DV 400 Mhz / iBook 500 Mhz / iMac DV 600 Mhz SE / iMac 1 Gh 17'' / What's next? TheBigMove
Fotoservice bij Albert Heyn
15 juli 2004 - 16:36    reactie #49
geplaatst door: Ger Nijkamp
Hoe moet je bij de balie naar foto's vragen waarvan je geen refentie hebt
ontvangen..? Die AH zit bij mij aan het eind van de straat dus ik wil wel
even gaan kijken zaterdag...

[ Ger ]

Website: gernijkamp  
Linkedin: gernijkamp