Ik vind het niet vervelend, en die Epson-aanbieding is voor veelMF-ers wel interessant dacht ik zo.
johan de hoofdletterloze
Maar als je echt wil kan je het vast wel vinden.
Thomas
Ik heb alleen een hekel aan flikkerende reklames. Dat is alles.
@Timotheus; Zolang MacFreak bestaat hebben er banners gestaan van Euronet, Mac Support, Mail-a-Mac, Mac & PC Solutions, MegaProvider, en zo af en toe van onze hoofdsponsor van de MacFreak-dag, maar die verdwijnt in januari weer. Dus ik weet niet op welke site je al die tijd geweest bent (die site zonder banners), maar die zijn er dus vanaf dag-1 al. Zonder die banners zouden we de site niet kunnen laten bestaan, zouden jullie hier niet kunnen vertoeven, zouden we geen evenementen zoals de MacFreak-dag en LAN party kunnen organiseren, etc. etc. etc....
Die zijn overigens nooit te "onderdrukken" geweest, dus ik snap echt totaal niet waar dit om en over gaat.
Wanneer we die banners zouden laten vervallen moet iedereen bij elkaar het volgende bedrag ophoesten. Ga even zitten...
Even de kosten opsplitsen;
MacFreak-dag= 500 euro
HostingMF genereert 90GB!!! aan traffic per maand, beslaat ruim 250MB aan data en heeft onbeperkt e-mail adressen voor de donateurs. Zo'n hosting pakket kost ongeveer 500 a 750 euro per jaar, en dat is dus exclusief die extra traffic. Die 90GB aan data per maand kost ongeveer 450 euro per maand. Dit brengt het totaal aan jaarkosten voor hosting op:= 5.900 euro
moet ik doorgaan?! Dat zijn 590 donateurs alleen al voor het hosting deel. Dan heb ik het nog niet eens over alle andere kosten die we hebben. Het laten draaien van een site als deze kost op jaarbasis een kleine 7.500 euro, en dat kunnen de donateurs alleen niet opbrengen bij elkaar.
Dus, JA banners zijn absoluut nodig.
bij deze nogmaals leon bedankje toewerpen voor deze site!
Maar toch weet ik zeker dat ik tot voor kort maandenlang boven het nieuws en de forumberichten geen reklame heb gezien. De omkadering waar nu de reclame in staat was toen bij mij leeg.
Overigens kan het wel iets goedkoper, maar dan zal deze site vaak uit de lucht zijn, hebben we nagenoeg geen support wanneer er problemen zijn (nu is dat 24/7 bij MegaProvider!) en zou de site traag zijn. Kwaliteit kost nu eenmaal geld...
Nee hoor, zonder flauwe grappen: jullie doen goed werk met MacFreak en ik vind de reclame alles behalve irritant. Ga zo door!
En wat reclame in het algemeen betreft: ik heb gewoon een hekel aan om aandacht smekende reclame. Dat die in bepaalde gevallen economisch noodzakelijk is, soit, maar dat verandert mij nog niet in een tevreden reclame-happer. Ik behoor tot de categorie mensen die graag wat meer uitgeeft aan een provider om van reclame verschoond te blijven; een hotmail-account bv. is aan mij niet besteed.
En het is misschien vloeken in de kerk om zoiets te zeggen op een site die bezocht wordt door velen die actief zijn in de wereld van de grafische industrie en dus ook van de reclame, maar ik vind dat reclame inmiddels veel te nadrukkelijk aanwezig is in de openbare ruimte, ik bedoel in het straatbeeld. Maar dat is een andere discussie.
Het is elegant geïntegreerd, niet overdadig aanwezig (behalve die superaanbieding van Epson/mailamac). Dat is bij andere websites nog is anders...
Daarentegen kan ik me mateloos irriteren aan een blad als MacWorld... Daar heb je echt het idee dat je alleen maar reclame aan het lezen bent, en daarbij kost het blad ook nog eens 12,50 euro...
Maar dat is inderdaad off-topic...
Maar even ter aanvulling; reclame is helaas een noodzakelijk kwaad. Zonder reclame zouden commerciele TV zenders en radio stations geen bestaansrecht hebben, zouden de kranten en tijdschriften die wij lezen met z'n allen ongeveer 3x duurder zijn, en zouden de meeste gratis websites als sneeuw voor de zon verdwijnen... Dat is ook iets wat wij ons moeten realiseren natuurlijk. Natuurlijk is het aan een kant vervelend dat je overal en constant geconfronteerd wordt met reclame, maar er zit natuurlijk wel meer achter.
Dus, reclame is de prijs die wij betalen voor het gratis bezoeken van deze site (en vele anderen). Het is dus; of met z'n allen 7500 euri's ophoesten, of met z'n allen die banners slikken. Nou, laat mijn favoriete bladen en sites dan maar adverts bevatten, dan houdt deze jongen wat meer geld in z'n knip. Die adverts lees ik wel overheen...
Maar niet bescheiden is inmiddels de plaats die reclame in de openbare ruimte inneemt; en dat vind ik wèl storend. Als ik de bus neem naar het station tref ik in het bushokje 's zomers òf een levensgroot plakkaat aan van een altijd mooi model in weinig verhullende bikini, òf een plakkaat van een immer onappetijtelijk, puisterig jong koppeltje dat in de weer is met een condoom. Boodschap respectievelijk: 'koop die bikini, dan ben je even aantrekkelijk als zij', en 'gebruik dat condoom, want anders krijg je een SOA'. En bloot is er niet alleen in de zomer, maar eigenlijk zo'n beetje altijd: in de kersttijd tref ik in hetzelfde bushokje altijd een prachtig, seminaakt model aan, ditmaal in weinig verhullende lingerie gestoken.Vervolgens komt de bus, zowel opzij als van achteren helemaal volgeschilderd met van alles en nog wat. Dan kom ik op het station, en ook daar overal waar je kijkt reclame, vaak ook nog op de treinen zelf. Vervolgens kom ik op mijn werkplek, een overheidsinstelling, en ook daar tref ik sinds een paar jaar in de hal en op de gangen levensgrote plakkaten aan van Vodafone, van de ABN AMRO enzovoort. Kortom: ook de publieke ruimte is inmiddels volledig verzadigd van reclame.
Voor mij behoren zaken als bikini's, condooms, lingerie e.d. tot de privé-sfeer, en die houd ik het liefste daar; maar die wens wordt door het bedrijfsleven - en ook door de publieke instellingen zelf - inmiddels niet meer gerespecteerd. Er zijn inmiddels zelfs privé-personen die uitsluitend uit winstoogmerk het bedrijfsleven met camera's en al binnenlaten in hun slaapkamer. En dan houdt privé natuurlijk definitief op privé te zijn.
Kortom van een duidelijk onderscheid tussen privé en niet-privé, en tussen privé en publiek, is vaak geen sprake meer. En ik vind dat jammer, want ik denk dat een duidelijk onderscheid op dit gebied in ons aller voordeel is.
En het houdt geen steek om te zeggen: zonder die reclame worden je buskaartje, je treinkaartje, je gemeentebelastingen enzovoort duurder. Want die tarieven zijn het resultaat van een heel complex van veranderlijke factoren, waarvan de reclame-inkomsten er maar één zijn.
Ik durf zelfs te beweren, [niet boos worden, niet slaan, hoor] dat er nog een bannertje bijkan. Klinkt als vloeken in de kerk, maar als het ons extra mogelijkheden geeft, dan...
Ik vind reclame als fenomeen buitengewoon interessant en vaak zie je fantastische uitingen van creatief denken. Ahum, vaker niet dan wel, maar toch.Het is niet meer weg te denken uit de wereld, maarrrr, we willen met zijn allen steeds meer en meer, omhelzen meer en meer een bepaald maatschappelijk systeem, dus... moeten we af en toe even op de blaren zitten
Ik heb net nog eens even gekeken naar de reclame hier. Het past niet helemaal bij MacFreakhuisstijl, maar daar kan Leon waarschijnlijk geen invloed op uitoefenen. Ik kan me voorstellen dat mensen na een tijdje het geknipper vervelend gaan vinden.
Je kunt je natuurlijk er aan irriteren. Je kunt er ook voor kiezen om geen irritatie te ondervinden. Maak het een bewuste keus en je hebt er geen last meer van, althans zo werkt het bij mij.