(Bewerkt door Paul Sondervan om 22:02, 16-04-2010)
Totaal niet mee eens. Zeker niet opgelost in de titel van de pagina.Miss. onder of aan het einde van de eerste post een regel toe te voegen.
Maar wat heeft het van nut?Ik zie veel meer negatieve kanten eraan.
Ten eerste zijn er vaker meer wegen naar Rome, dus zullen er ook meer problemen bij één vraag kunnen passen. Een oplossing voor persoon A is nog niet de oplossing voor meneer B.Dus zeker nooit sluiten en-/of titels gaan aanpassen.. Ik hoop dat de meeste mensen nog altijd eerst zoeken voordat ze zomaar een nieuw topic openen. En dus ook verder gaan op een topic met het zelfde probleem. Dit is ook veel beter, oude berichten omhoog trekken is veel beter dan gewoon maar steeds een nieuw onderwerp beginnen.
TitleAls we overal opgelost in de titel van elk topic gaan plaatsen hoe denk je dat dit gaat uitzien bij Google? In elk topic staat straks opgelost in de titel. (ja in elke titel, want wij hebben slimmerds hier die alles oplossen)Google zal dit gaan zien als een vorm van spammen met steeds het zelfde keyword te gebruiken "opgelost" (in dit geval) in de titel. En de titels zijn juist het belangrijkst. Daar worden wij hier steeds op gevonden. Binnen 3 uur staat een topic van dit forum in Google.Dat is stoer en superb. Dat moet je niet gaan weg gooien met dit soort acties.We moeten verder bouwen en deze kwaliteit.
Het zou het makkelijker maken om anderen te helpen. Als vrijwilliger kan je op een vrij moment kijken welke draadjes nog open staan en daar proberen te benatwoorden.
Bijv. veel terug komende vragen als "hoe zet ik spraakfunctie uit" en mijn Mighty Mouse scroll probleem.Allemaal van dit soort support vragen komen steeds weer terug, lijkt me goed om daar een soort support pagina voor te maken. Volgens mij hoef je dat maar een beetje te copy-pasten van Apple.com.
- vooral 'Vragen: software OSX' mag flink worden opgeplitst.
- Hardware: intel en pre-intel mag zeker gesplists; eventueel computer los van randapparatuur
- bij Lifestyle lijkt het me niet verkeerd om de iPad een aparte sector te geven. Straks worden we overspoeld met vragen en opmerkingen.
- Wellicht kan netwerken ook los komen van datacomm.
Overigens ben ik van mening dat MF een prettig en ijzersterk forum is.
Als ik namelijk nu aan het tikken ben kan ik wel terug naar de beginpagina van het forum, dmv het logo [Macfreak support forum], maar terug naar de homepage is niet mogelijk.
En dat is volgens mij toch wel regen nr 1, overal in een website moet je in klik terug kunnen naar de homepage.
Ik bedoel met het forum natuurlijk dit:
En met de homepage dit:
Dit heb ik al eens eerder aangekaart en toen wat de reactie van velen dat er andere manieren zijn om dat te doen. Dat weet ik natuurlijk ook wel, maar toch lijkt het me handig om daar een knopje voor te maken.
My two cents
DNA om 16:57, 17-04-2010Bijv. veel terug komende vragen als "hoe zet ik spraakfunctie uit" en mijn Mighty Mouse scroll probleem.Allemaal van dit soort support vragen komen steeds weer terug, lijkt me goed om daar een soort support pagina voor te maken.
Ja zeker een goed idee. Ik zou hiervoor best geschreven/video tutorials voor willen maken.
Mijn stem heb je.
(Bewerkt door Jeroendv om 21:43, 27-04-2010)
Tevens @Sypie deze controle heb ik nu ingebouwd, dus topics leeg of met een spatie kunnen niet meer.
Administrator om 20:16, 27-04-2010@Toco: voor direct naar de homepage klik je op de knop rechtsboven "voorpagina" of bij ander thema "nieuws site".
Is het dan wellicht een goed idee om dat tot 'home' te hernoemen?
Jeroendv om 21:43, 27-04-2010CitaatDNA om 16:57, 17-04-2010Bijv. veel terug komende vragen als "hoe zet ik spraakfunctie uit" en mijn Mighty Mouse scroll probleem.Allemaal van dit soort support vragen komen steeds weer terug, lijkt me goed om daar een soort support pagina voor te maken.Ja zeker een goed idee. Ik zou hiervoor best geschreven/video tutorials voor willen maken.
In principe is MacWiki.nl hier ooit ingesprongen. Helaas heb ik er weinig/geen tijd meer voor. Op zich is dit prima te integreren in een website als deze.
Top, ben ik slechts 7 jaar naar op zoek geweest........