geplaatst door: boni
Hey maccers,

kreeg net een email aan van een forum waar ik enkel voor windows support ga (onder bootcamp en parallels draaiende).
Dit vindt ik wel een mooie dienst.
misschien iets voor macfreak?

ontvangen email:

Beste boni,
Je hebt op Helpmij.nl de vraag gesteld met als titel cumulatieve beveiligingsupdate voor IE7 mislukt steeds,
Het is 14 dagen geleden dat het bericht geplaatst is.
Nu vragen we je om de status van je vraag aan te passen indien deze is opgelost.

Dat kun je doen op de volgende 2 manieren:

ga naar het volgende adres:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=366471

en klik daar onderaan de pagina op opgelost;

of je kunt ook direct op de onderstaande link klikken, de status wordt dan automatisch aangepast.
http://www.helpmij.nl/forum/postings'............' (heb ik dus op geklikt)


Is je vraag nog niet niet opgelost, reageer dan zelf even op je vraag. Deze wordt dan weer bij de mensen onder de aandacht gebracht.

Waarom is het zo belangrijk om de status aan te passen?
Dit doen we om aan te geven aan andere mensen met hetzelfde probleem dat ze daar de oplossing kunnen vinden.

Alvast bedankt voor je medewerking.

Met vriendelijke groet,

Het Helpmij.nl team.

(Bewerkt door boni om 0:22, 31-07-2008)

(Bewerkt door boni om 0:48, 31-07-2008)

MBA 13” M1-chip / 8 GB geh. / 512 GB SSD - Mac mini M1-chip / 8 GB geh. / 512 GB SSD - MBP 16” M1 PRO-chip / 16 GB geh. / 2TB SSD - MBA 15” M4-chip /  16 GB geh. / 1TB SSD.
 Mijn Mac en Synology NAS'en.
geplaatst door: Marnix Imac
Hé Merchtenaarke, ik snap zelfs niet waarover het gaat.
Groeten uit Adegem.
Marnix.
Je ne suis pas d’accord avec ce que vous dites, mais je me battrai jusqu’à la mort pour que vous ayez le droit de le dire.
Ik ben niet steeds akkoord met wat je zegt, maar ik zal het recht om het te zeggen tot de dood toe verdedigen. Naar Voltaire 1694-1778.
geplaatst door: boni
kheb speciaal voor jou men eerste posting een beetje  aangepast men belgische broeder uit een naburig dorp.  :wink:
Meer kan ik niet doen.

MBA 13” M1-chip / 8 GB geh. / 512 GB SSD - Mac mini M1-chip / 8 GB geh. / 512 GB SSD - MBP 16” M1 PRO-chip / 16 GB geh. / 2TB SSD - MBA 15” M4-chip /  16 GB geh. / 1TB SSD.
 Mijn Mac en Synology NAS'en.
geplaatst door: JPZ
Best een leuk idee,maar dat zou dan wel automatisch moeten gebeuren,ik zie ons niet ieder draadje doorlezen na 2 weken en mails versturen...... :wink:
300+ New Features! 50 or so might not be intended but they're still new!
geplaatst door: mvdg
Van wat ik lees is dat forum echt bedoeld als 'vraagbaak'. Waarbij een bericht dus ook een status 'opgelost' of 'niet opgelost' heeft. Zo werkt het op de Apple discussieforums ook.

MacFreak is wat dat betreft anders; het is niet per definitie zo dat elk bericht een vraag is die opgelost moet worden. Er is ook geen manier waarop het forum kan weten of iets wel of niet naar tevredenheid is opgelost.

Het is dus een andere opzet, en niet zo passend in hoe MF nu werkt denk ik.

Mitch Design : websites en interactieve toepassingen : http://www.mitchdesign.nl
geplaatst door: mug
Verplichting hoeft voor mij niet. (of "technische oplossing") Weet wel uit ervaring dat ik het heel erg op prijs stel als n.a.v. tips de starter tot een oplossing komt en dit komt vertellen. Draadjes die beginnen met een gerichte vraag voor een probleem , en waar je van de starter nooit weer wat hoort, is een beetje balen. Met name als je zelf een serieus inbreng hebt proberen te geven.
geplaatst door: boni
yep @mug, daar baal ik ook van. Heb al is email van mac eigenaars gekregen met specifieke vragen, waar ik dan veel tijd in steek om die zo goed mogelijk te beantwoorden en hoor er dan achteraf niks meer van; Geen bedankje, niets...
Idem met vragen op het forum hier.

maar inderdaad, @jpz, als het niet automatisch opgevolgd kan worden is niet te doen.

MBA 13” M1-chip / 8 GB geh. / 512 GB SSD - Mac mini M1-chip / 8 GB geh. / 512 GB SSD - MBP 16” M1 PRO-chip / 16 GB geh. / 2TB SSD - MBA 15” M4-chip /  16 GB geh. / 1TB SSD.
 Mijn Mac en Synology NAS'en.
geplaatst door: marksch
Inderdaad, Boni. Laatst schreef ik iemand een lange e-mail om uit te leggen hoe je eenstreaming server opzet en daar heb ik niets meer van gehoord. Dat is wel eens ergerlijk.

Wellicht zouden de reeds bestaande, enigszins technische sub-fora een speciale "vraagbaak" status kunnen krijgen. Als je een technische vraag hebt, kun je zo'n als vraagbaar gemarkeerd sub-forum gebruiken en krijg je enige tijd later het verzoek om aan te geven of je vraag afdoende is beantwoord.

Mark

geplaatst door: Okkie
En een zwarte lijst van ondankbare honden.....

:devil:  :devil:

"Beads flow echoes, can understand the power."
geplaatst door: boni
tja, als je zo 3 postings na elkaar ziet waarin zo graag helpende maccers het even hebben over 'ondankbaren',  kan je al snel de neiging krijgen te denken dat in dit draadje een manier gezocht wordt om een zwarte lijst voor ondanbare honden op te stellen. maar daar gaat het natuurlijk helemaal niet om.
ik startte het draadje enkel met een idee om het al fantastische macfreak forum nog perfecter te maken.
Niet uit een of andere frustratie ivm met 'ondankbare honden.'
@mug maakte vast gewoon effe een opmerking over iets waar hij soms is van baalde. ik en @Marksh herkenden  dat ook wel. En dat doen we allemaal wel is.
Je moet er dus verder niks achter zoeken @Okkie.

geniet van de zon verder allemaal Maccers.

MBA 13” M1-chip / 8 GB geh. / 512 GB SSD - Mac mini M1-chip / 8 GB geh. / 512 GB SSD - MBP 16” M1 PRO-chip / 16 GB geh. / 2TB SSD - MBA 15” M4-chip /  16 GB geh. / 1TB SSD.
 Mijn Mac en Synology NAS'en.
opvolg dienst voor onopgeloste vragen (draadjes) op macfreak?
2 augustus 2008 - 13:17    reactie #10
geplaatst door: Introducing imacs
Mensen kunnen goede redenen hebben om niet direkt te reageren, ze kunnen bijvoorbeeld op vakantie zijn. Ik kreeg laatst ook veel emails van iemand die steeds dringender vragen ging stellen, de laatste emails hadden hoofdletters en uitroeptekens  :wacko:  

(Bewerkt door Introducing imacs om 10:23, 5-08-2008)

opvolg dienst voor onopgeloste vragen (draadjes) op macfreak?
2 augustus 2008 - 13:36    reactie #11
geplaatst door: Okkie
@boni Er staan natuurlijk smileys bij.....
:biggrin:

En ja mensen kunnen op vakantie zijn, maar volgens mij wordt er een hoop vergeten.
En dat is gewoon niet leuk! Vraag het dan niet.

"Beads flow echoes, can understand the power."
opvolg dienst voor onopgeloste vragen (draadjes) op macfreak?
2 augustus 2008 - 14:33    reactie #12
geplaatst door: leonardo61
En vaak kunnen ze wel melden "Mensen bedankt,probleem opgelost".

Maar hoe het opgelost is is zeker net ff teveel moeite om te vermelden.

En het lijkt me sterk dat ze het hele jaar op vakantie zijn  :cool:

opvolg dienst voor onopgeloste vragen (draadjes) op macfreak?
4 augustus 2008 - 17:57    reactie #13
geplaatst door: Plexyglazz
Het proleem op MacFreak is natuurlijk de veelzijdigheid van de
gestelde vragen.

Sommige topics zullen nooit één oplossing hebben, maar meerdere.
Weer andere topics zijn geen vragen, maar tips, opmerkingen, e.d.
Om een reminderservice op MF in te voeren, zou je de structuur van
de website waarschijnlijk gedeeltelijk moeten aanpassen.

Ik zou het echter wel een heel prettige toevoeging vinden, omdat veel
berichten die ik plaats soms (ondanks in mijn ogen goede titels en omschrijvingen)
onvindbaar zijn via de zoekfunctie.

opvolg dienst voor onopgeloste vragen (draadjes) op macfreak?
4 augustus 2008 - 18:21    reactie #14
geplaatst door: Flix
Nog even over die emails:
Het verbaast mij ook dat er mensen zijn die denken dat je ook via prive mail oplossingen voor ze gaat aandragen. Alsof het forum niet genoeg is, of ze willen graag extra aandacht. Ik wimpel het dan ook direct af, ik begin er niet aan.