Veelgestelde vragen in de MacFreak Shop
16 mei 2020 - 14:40   
geplaatst door: Robert
Sinds eind deze week hebben we een aparte pagina met Veelgestelde vragen in de MacFreak Shop.

De link daarnaar vind je onderaan iedere pagina, onder "Informatie en Service" (of via deze link).

De komende tijd zullen we die pagina waarschijnlijk verder uitbreiden, en daarbij hebben we graag ook jullie input. Dus als je een idee hebt voor een vraag die daar volgens jou ook hoort te staan, zet die dan hieronder s.v.p.
antw: Veelgestelde vragen in de MacFreak Shop
16 mei 2020 - 16:05    reactie #1
geplaatst door: W3tz
Wat ideeën:
- betalingsoptie PayPal, waardoor directe levering; of is PayPal net als de CC ook prijsverhogend?
- een track & trace van een bestelde Mac, of de bestelstatus in het webaccount?
- de garantie voorwaarden wat duidelijker op de site: 1 jaar Apple?; 2 jaar conform EU recht?; of de gemiddelde levensduur conform Nederlands consumentenrecht?

Ieder geval de complimenten voor de snelle reacties op vragen en de scherpe prijzen.
antw: Veelgestelde vragen in de MacFreak Shop
16 mei 2020 - 16:25    reactie #2
geplaatst door: zwap

geblokkeerd

Wat ideeën:
- de garantie voorwaarden wat duidelijker op de site: 1 jaar Apple?; 2 jaar conform EU recht?; of de gemiddelde levensduur conform Nederlands consumentenrecht?

Het is én, én want dit is de garantie van Apple voor de consumenten. Let alleen op dat dit is voor particulier aangeschafte goederen, niet voor zakelijke aankopen. Zie:
https://www.apple.com/legal/warranty/docs/Belgium_Dutch_Statutory_Warranty.pdf
antw: Veelgestelde vragen in de MacFreak Shop
16 mei 2020 - 16:26    reactie #3
geplaatst door: Robert
- de garantie voorwaarden wat duidelijker op de site: 1 jaar Apple?; 2 jaar conform EU recht?; of de gemiddelde levensduur conform Nederlands consumentenrecht?

Deze stond al klaar, maar had ik met m'n suffe kop niet aangezet. Bij deze gecorrigeerd (helemaal onderaan te vinden). En die zijn (natuurlijk) in lijn met wat peerzwart hierboven vermeldt.

Reactie op de andere suggesties komt later...
antw: Veelgestelde vragen in de MacFreak Shop
16 mei 2020 - 16:31    reactie #4
geplaatst door: Sypie
- betalingsoptie PayPal, waardoor directe levering; of is PayPal net als de CC ook prijsverhogend?

PayPal is prijsverhogend, zij moeten er ook iets aan verdienen. Plus dat er nog een enorm nadeel aan zit voor de verkoper: de koper kan een dispuut aanmaken en het geld terugkrijgen. Daarna komt PayPal bij de verkoper om het geld te incasseren. Als verkoper kan het dus zo zijn dat je én geen product meer hebt én geen geld. Dat lijkt me niet een wenselijke situatie.
antw: Veelgestelde vragen in de MacFreak Shop
16 mei 2020 - 22:06    reactie #5
geplaatst door: Robert
Even nagekeken en PayPal is inderdaad prijsverhogend en dus geen optie voor ons.

https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/paypal-fees

Daarbij lijkt me dat we met iDeal en Bancontact eigenlijk iedereen in Nederland en België bedienen, of heb ik het mis?
antw: Veelgestelde vragen in de MacFreak Shop
16 mei 2020 - 23:43    reactie #6
geplaatst door: W3tz
iDeal (NL) is prima.
Het enige is dat bij de langere levertijden van bijv. een wat duurdere Mac, vaak zal worden gekozen voor betaling bij levering en niet vooraf via iDeal. Hierdoor zal de levertijd iets toenemen?
En bij een rechtstreekse levering zal het eenvoudiger zijn om klanten te informeren met een track & trace, of de actuele levertijd?
antw: Veelgestelde vragen in de MacFreak Shop
17 mei 2020 - 02:24    reactie #7
geplaatst door: HEXDIY
Hee noorderburen: Bankcontact zou voor België ook uitstekend dienen te werken.
Ik ben gewend aankopen in Nederland te betalen met Bankcontact.
Een simpele IBAN code volstaat voor een vlekkeloze overschrijving.

En wat Paypal betreft: érg scherpzinnig opgemerkt van Sypie!
Ik heb wel Paypal, maar dat is dan voor aankopen in de US en zo, want ik bezit geen Visa.
Dat is toch steeds effe huiveren...

If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
antw: Veelgestelde vragen in de MacFreak Shop
16 november 2020 - 17:36    reactie #8
geplaatst door: PS-MacGek
Als ik een bestelling wil beoordelen, dan gebeurt er iets raars.
Je kunt 3 onderdelen beoordelen (sterren).
Item description, Communicatie en Snelheid bezorging.
Als ik een beoordeling geef bij Item description, dan gaat dat goed.
Geef ik vervolgens een beoordeling bij Communicatie, dan verdwijnt de beoordeling bij Item description.
Als ik dan weer bij Item description de beoordeling geef, dan verdwijnt de beoordeling bij Communicatie weer.
Een soortement infinite loop.
 :wacko:  :music:
MacBook Pro Retina 15" (Late 2013), Mac mini (2018), Mac mini (2012), iPhone 11. Avatar made by Dale Humphries
antw: Veelgestelde vragen in de MacFreak Shop
16 november 2020 - 18:06    reactie #9
geplaatst door: boiing
Een soortement infinity loop. :wacko:  :music:
Dat is met ópzet natuurlijk :biggrin:.

IMG_1279.jpegVeelgestelde vragen in de MacFreak Shop

(foto: boiing)
antw: Veelgestelde vragen in de MacFreak Shop
16 november 2020 - 20:18    reactie #10
geplaatst door: pjottervmr
Het is én, én want dit is de garantie van Apple voor de consumenten. Let alleen op dat dit is voor particulier aangeschafte goederen, niet voor zakelijke aankopen. Zie:
https://www.apple.com/legal/warranty/docs/Belgium_Dutch_Statutory_Warranty.pdf
?
Begrijp ik even niet? Garantie is van de verkopende partij, als die achterwegen blijf kun je nog terug vallen op de fabrikant maar die is altijd minder dan die van de leverancier (bij verkoop aan particulier)
antw: Veelgestelde vragen in de MacFreak Shop
17 november 2020 - 18:54    reactie #11
geplaatst door: PS-MacGek
Het beoordelen met de sterren werkt uiteindelijk wel.
Als je klikt op de 5e ster, dan wordt dat niet geregistreerd als de keuze.
Door eerst minder sterren te selecteren en dan 5 sterren te selecteren wordt de keuze wel geregistreerd.  :biggrin:
MacBook Pro Retina 15" (Late 2013), Mac mini (2018), Mac mini (2012), iPhone 11. Avatar made by Dale Humphries
antw: Veelgestelde vragen in de MacFreak Shop
17 november 2020 - 19:48    reactie #12
geplaatst door: Welldone
Het is jammer dat bij inruil blijkbaar alleen standaard configuraties worden ingenomen. Tegen een door de shop bepaalde prijs. Is dat niet te onderhandelen?
antw: Veelgestelde vragen in de MacFreak Shop
17 november 2020 - 19:51    reactie #13
geplaatst door: mvt
Tuurlijk. Mail maar naar shop@macfreak.nl