We hebben daar in ons team meerdere malen en uitputtend over gesproken,
maar om 2 redenen geloof ik niet sterk in het verwezenlijken en gebruiken
van zo'n onderdeel:
1. Een goeie FAQ is een krankjoreme hoeveelheid werk en "beknopte FAQs"
zijn een farce. Zoiets dekt slechts 't topje van de enorme ijsberg van vragen.
Zoiets is nóóit compleet en biedt nóóit het antwoord wat jij toevallig ff zoekt.
Als FAQs zó uitgebreid moeten worden dat ze werkelijk bruikbaar (willen) zijn,
dan heb je net zoveel informatie erin zitten (of nodig) als 100 forums samen.
2. Het daadwerkelijke gebruik ervan. De meeste mensen bezoeken een forum
omdat ze de vraag willen stellen en niet omdat ze een antwoord willen zoeken.
Huidige helpfuncties ten spijt (en honderdduizend websites die oplossingen via
Google zouden kunnen bieden), geloof ik niet in die geuite wens van mensen.
Men wil antwoorden, geen zoektocht. FAQs (hoe handig ook) initiëren in feite
toch weer een zoektocht. Een Forum geeft to-the-point een antwoord.
Dus, ik heb er een hard hoofd in...