Vanaf donderdag is ondergetekende twee en een halve week op vakantie, en zal ik dus geen nieuwsberichten schrijven. De bedoeling is dat SteefJoops weer de nieuwsberichten gaat waarnemen, maar omdat die het altijd erg druk heeft zal het waarschijnlijk even wat rustiger zijn hier.
Geniet van de zon, ik wens jullie ook allemaal een heerlijke zomer..!
Juul
Robert om 10:52, 21-07-2015De bedoeling is dat SteefJoops weer de nieuwsberichten gaat waarnemen, maar omdat die het altijd erg druk heeft zal het waarschijnlijk even wat rustiger zijn hier.
Dat laatste bleek geen understatement, SteefJoops heeft het zo druk gehad dat het hij geen enkel nieuwsbericht geschreven heeft, en het hier op MacFreak de afgelopen weken dan ook erg rustig geweest.
Tenminste, wat het nieuws betreft, want het forum werd nog steeds goed bezocht.
Voor iedereen die het nieuws gemist heeft is er goed nieuws, want ik ben weer terug en zal de komende dagen proberen het belangrijkste nieuws van de afgelopen weken in te halen..!
Diagnose van de AA (wegenwacht in de UK) is een kapotte elektronische ontsteking, de komende twee dagen wordt duidelijk of ze dat hier kunnen repareren, of dat de auto op transport naar Nederland gaat.
Hopelijk morgen weer nieuws, in de tussentijd vraag ik aan jullie allemaal even geduld a.u.b.
anraadts om 0:25, 19-07-2016Een kort bericht om te melden dat het nieuws op MacFreak de afgelopen week vanuit Engeland tot jullie gekomen is, maar dat er vandaag even geen nieuws was omdat m'n trouwe Volvo 740 (uit 1988 met meer dan 526.000 op de teller) er middenin het Peak District er mee kapte.Diagnose van de AA (wegenwacht in de UK) is een kapotte elektronische ontsteking, de komende twee dagen wordt duidelijk of ze dat hier kunnen repareren, of dat de auto op transport naar Nederland gaat. Hopelijk morgen weer nieuws, in de tussentijd vraag ik aan jullie allemaal even geduld a.u.b.
Bummer, anraadts, ik voel met je mee!
Ik heb al vaak zware ( antieke voorruit, starters, alternator, wiellager, drukgroep, radiator) autopanne gehad in het buitenland, maar dat heb ik steeds zelf kunnen oplossen.Met de sympathieke hulp van lokale autokerkhoven/ onderdelenhandelaars weliswaar...Nou ja, lokaal? Voor die voorruit heb ik 400 KM moeten zoeken. Dat rollager ook al een end, met een busje waar het voorwiel haast vanaf liep.
Maar een electronische onsteking is kwaad, zoals ik al heb ondervonden met de black box van een Citroën Visa vroeg jaren 90...
Misschien kan deze link helpen?http://www.swedishbricks.net/700900FAQ/Electrical-Ignition1.html
Dat is een aftiklijstje dat de 1ste beste oen van een mechanieker kan volgen.
Het hoeft niet zo ingrijpend of duur te zijn, ik denk maar aan een defecte Hallsensor
Waar zit je juist, dan zoek ik naar autokerkhoven in je buurt zo je wil.
Probeer nou ook nog maar wat te genieten van je vakantie hee!
Ben je hier iets mee?http://www.huddersfieldvolvobreakers.co.uk/
(Bewerkt door HEXDIY om 1:50, 19-07-2016)
Ik had een mailadres van anraadts en heb aan hem gevraagd om het hier te zetten, hij heeft alleen letterlijk mijn tekst neergezet zonder erbij te zeggen dat het van mij kwam.
Hopelijk zo allemaal weer helemaal duidelijk...
Robert mailde gisteren dit tekstje, ik had weinig tijd en zette het hier en heb er helemaal niet aan gedacht dat ik de afzender er even bij moest zetten. Maar gelukkig nu allemaal duidelijk.
De auto is inmiddels door maar liefst drie wegenwachten bekeken, de diagnose varieerde van elektronische ontsteking tot een kapotte bobine. Inmiddels is de Volvo naar een Volvo garage gesleept, hopelijk kunnen ze hem daar repareren.
Met dit weer is blijven hangen in NL trouwens ook geen straf.
Robert om 0:32, 20-07-2016Ik denk dat de eerdere problemen om MacFreak op te komen puur kwamen door de slechte connectie hier tussen de (hoge) heuvels. Een webpagina laden lukte niet, een mailtje glipte er kennelijk nog net doorheen. De auto is inmiddels door maar liefst drie wegenwachten bekeken, de diagnose varieerde van elektronische ontsteking tot een kapotte bobine. Inmiddels is de Volvo naar een Volvo garage gesleept, hopelijk kunnen ze hem daar repareren.
Heb je mijn links gelezen? Mogelijk snappen de Volvo wreckers beter wat er aan de hand is.
Laat ze vooral het aftiklijstje systematisch nagaan... http://www.swedishbricks.net/700900FAQ/Electrical-Ignition1.html
This reads like solid info. In their native language as well.And I'm positive: have them check hall sensor (connections) on the distributor (housing).
Success, man! Overmorgen bol je weer.
(Bewerkt door HEXDIY om 5:06, 20-07-2016)
(Bewerkt door HEXDIY om 5:12, 20-07-2016)