Benchmarks van Doom 3 op een 2.5Ghz G5
5 maart 2005 - 16:06   
geplaatst door: jeanlouis
http://www.macworld.com/news/2005/03/02/doom3/index.php .Troost je in het feit dat de G5 op andere vlakken sneller is dan de meeste Windows processors.  :tounge:
Microsoft is a cross between The Borg and the Ferengi. Unfortunately they use Borg to do their marketing and Ferengi to do their programming.
MacbookPro - 2.16Ghz - 100GB 7200rpm - 2.0GB
Benchmarks van Doom 3 op een 2.5Ghz G5
7 maart 2005 - 14:44    reactie #1
geplaatst door: Reflex
Dr staat ook bij waarom hij langzamer is (veelal) namelijk het niet gebruiken van de vaak aanwezige 2e processor. Natuurlijk een absolute no-no bij dit soort games...
God has a hard on for Marines, because we kill everything we see. He plays His games, we play ours. To show our appreciation for so much power, we keep heaven packed with fresh souls. God was here before the Marine Corps, so you can give your heart to Jesus, but your ass belongs to the corps.
Benchmarks van Doom 3 op een 2.5Ghz G5
8 maart 2005 - 10:35    reactie #2
geplaatst door: Zorcky
Jah, bij games tellen dan toch duidelijk de Mhzen  :confused:
Benchmarks van Doom 3 op een 2.5Ghz G5
8 maart 2005 - 11:03    reactie #3
geplaatst door: jeanlouis
Jammer dat developers nog steeds een beetje huiverig zijn om een game specifiek voor de Mac te ontwikkelen. inderdaad zou het spel veel sneller kunnen draaien als er gebruik gemaakt werd van de tweede processor. Voordeel is nu wel dat je fatsoenlijk je tweede monitor kan gebruiken om verder te werken; ik denk niet dat dat nog kan als je het spel zou draaien op een Athlon of Intel processor.
Microsoft is a cross between The Borg and the Ferengi. Unfortunately they use Borg to do their marketing and Ferengi to do their programming.
MacbookPro - 2.16Ghz - 100GB 7200rpm - 2.0GB
Benchmarks van Doom 3 op een 2.5Ghz G5
8 maart 2005 - 13:35    reactie #4
geplaatst door: Thomas
Het enige wat deze benchmark zegt is dat Doom 3 op een 2.5 Ghz G5 minder hard loopt dan op een snelle PC. Over de rekenkracht van deze machines zegt dat helemaal niets.
De platforms zijn totaal anders, de OpenGL implementatie is anders, de geluidskaarten zijn totaal anders ( op de mac gebeurt er meer in software), het spel is wellicht veel meer geoptimaliseerd voor x86 architecturen etc etc.

Thomas

Wat ik hier uitkraam is puur mijn persoonlijke mening.