Doom 3
18 augustus 2006 - 10:31   
geplaatst door: blabber84
Ik heb zeer recentelijk een Mac Pro gekocht en na het installeren van Doom 3 en het spelen ZONDER update doet Doom 3 het in principe goed ondanks dat hij de volledige snelheid niet behaalt. Maar aangezien er een universal update voor is heb ik deze gedownload, maar na het downloaden en installeren van deze update heeft mijn muis behoorlijke vertraging, als ik naar links ga achtervolgt de cursor de beweging als het ware, dit is in-game maar ook in het menu, het werkt alleen als ik telkens  "default settings" activeer en daarna een standaard "Doom 3 mod" activeer, probeer is alleen dat ik dan echt Doom 3 speel op hele lage specificaties en dat is natuurlijk jammer met zo een spel. Ik heb ook andere muizen geprobeerd, zelfde probleem!

Herkent iemand dit probleem?

Mac Pro 2.66 Ghz, 2 GB Ram, 256 MB Vram, 500 GB HD, 20" Cinema Display
Doom 3
30 augustus 2006 - 13:41    reactie #1
geplaatst door: imacgek
Vraagje: had je voordat je de update installeerde al een of meerdere games gesaved? En zo ja ben je na de update op die saved games verder gaan spelen? Dat zou wellicht de oorzaak kunnen zijn. Eigenlijk moet je na zo'n update met schone lei beginnen, omdat de saved games beschadigd kunnen zijn. Lees de Readme bij de update er maar eens op na. Als het dat niet is zou ik niet weten waar je probleem vandaan komt. Ik heb een iMac Intel 1,8 met 1Ghz ram en Doom speelt als een trein bij mij.
iMac 17" Core Duo 1.83 Ghz, MacBook Core 2 Duo 2,16 Ghz Zwart, iMac DV 400 Mhz (R.I.P.), iPod 5 GB (1st gen.), iPod Photo 60 GB (4th gen.), iPhone 3G (8 GB), iPhone 4 (16 GB), iPhone 4s (16 GB)
Doom 3
8 september 2006 - 09:57    reactie #2
geplaatst door: blabber84
Ik heb hem schoon geinstalleerd en daarna de updates er meteen op gegooid. Het rare is dat hij zonder de update geen problemen geeft maar fps is dan wel lager omdat hij extra code moet schrijven zoals bekend. Voorlopig speel ik het maar zonder update want ik kan de verklaring niet vinden, er zit wel een standaard Doom 3 mod bij die ik kan activeren maar dit gebeurt niet standaard en het probleem daarvan is dat als ik de MOD activeer dat hij altijd automatisch terug gaat naar de default instellingen (640 x 480 op een Mac Pro, je zou er bijna om gaan lachen) en als je dan de grafische kwaliteit gaat aanpassen dan krijg je de heerlijke melding van dat het pas de volgende keer als je het spel opstart effect heeft (bij CoD2 gaat dat ingame (HEERLIJK), beetje het verhaal van wat eerder kwam, het kip of de ei.....maar ik heb nu geen kip hehe

(Bewerkt door blabber84 om 10:02, 8-09-2006)

Mac Pro 2.66 Ghz, 2 GB Ram, 256 MB Vram, 500 GB HD, 20" Cinema Display
Doom 3
8 september 2006 - 13:46    reactie #3
geplaatst door: BelgianBull
 Doom 3 via iMac 128mb 7300GT 76fps vs Mac Pro 256mb 7300GT 44fps, Mac Pro is trager terwijl die 128mb meer heeft. IK heb zelf de Mac Pro en toch snap ik die verschillen niet...
..:: Switcher ::..
> Commodore Amiga > PC > Mac
Doom 3
8 september 2006 - 13:49    reactie #4
geplaatst door: Spooter
Tsja het blijft natuurlijk aanklooien met een MacPro

:biggrin:

Adobe heeft gisteren officieel verklaard dat ze met CS-II suite geen service verlenen als je het op een MacPro draait (dat terwijl er zwermen mensen een meerderjarig service contract afsluiten)

Wat dat dan nog inhoud....

Wat ik wil zeggen is dat die machine gewoon te anders/nieuw is dat dezeop dit moment al goed ondersteund zou worden (getuige ook dat Parallels gisteren pas met een update kwam die ook geschikt was voor de MacPro : niet alle MacIntels zijn het zelfde...)

(Bewerkt door Spooter om 13:53, 8-09-2006)

(Bewerkt door Spooter om 13:54, 8-09-2006)

Doom 3
8 september 2006 - 13:53    reactie #5
geplaatst door: blabber84
Oke, dat is maf, ik ga ervan uit dat die test is gedaan op een Mac Pro zonder de universal update van Doom 3 anders zou het wel iets TE krom zijn. En dan nog, dat verklaard niet het probleem met de muis wat voor de rest gaat alles ingame zoals het moet. En aanklooien moet je altijd met een nieuw model, maar dat is ook niet voor lang en de Mac Pro is een fantastische machine
Mac Pro 2.66 Ghz, 2 GB Ram, 256 MB Vram, 500 GB HD, 20" Cinema Display
Doom 3
8 september 2006 - 14:44    reactie #6
geplaatst door: BelgianBull
Update of niet, maakt toch helemaal niets uit... die iMac is ook een 64 bit intel met 128 Vram en de Mac Pro met 256 Vram... En toch is iMac sneller?
    iMac vs MacPro
    * Duo vs Quad,
    * Sata1 vs Sata2,
    * Gewone DDR2 vs FB DDR2,
    * 128VRam vs 256VRam,
    * 667Mhz FSB vs 1,33Ghz FSB,
    * L2 cache=2Mb vs L2 cache=4Mb

Leg mij dat eens eventjes uit?
..:: Switcher ::..
> Commodore Amiga > PC > Mac
Doom 3
9 september 2006 - 17:12    reactie #7
geplaatst door: BelgianBull
Blijkbaar niemand die het weet...
..:: Switcher ::..
> Commodore Amiga > PC > Mac
Doom 3
9 september 2006 - 22:33    reactie #8
geplaatst door: Daredevil
geen idee.. misschien verkeerde toppic?
 “To create a new standard, it takes something that’s not just a little bit different, it takes something that’s really new and really captures people’s imagination and the Macintosh, of all the machines I’ve ever seen, is the only one that meets that standard.” — Bill Gates
Doom 3
9 september 2006 - 22:58    reactie #9
geplaatst door: BelgianBull
Het gaat om de snelheid van Mac Pro en deze vergeleken met iMac. En wat deze presteren met Doom 3. Ja, onder welke topic moet deze vraag dan gesteld worden?
..:: Switcher ::..
> Commodore Amiga > PC > Mac
Doom 3
20 september 2006 - 11:41    reactie #10
geplaatst door: MACINIZE
Van wat ik weet van DOOM is dat ID software niet echt goed is te werk gegaan met de Port van DOOM naar de MAC.  Onderstuining van Resoluties voor Apples Cinema Displays zijn ook niet aanwezig.  Ik heb Doom op tien talen Macs gezet en het was niet echt om mee naar huis te nemen.  Denk ook dat VideoDrivers van het spell zelf ook niet echt alles uit je MAC haalt.  Hiet is een link,,,  meschien hebben jullie daar wat aan:
http://www.barefeats.com/doom3.html

Grts

MACINIZE
Menno Rietmeijer
www.macinize.com