Date/Time: 2004-04-08 22:04:15 +0200OS Version: 10.3.3 (Build 7F44)Report Version: 2
Command: Generals DemoPath: /Games/Command & Conquer Generals™ Demo/Generals Demo.app/Contents/MacOS/Generals DemoVersion: 1.0 (1.0)PID: 482Thread: 0
Exception: EXC_BAD_ACCESS (0x0001)Codes: KERN_INVALID_ADDRESS (0x0001) at 0xc0000000
Je kunt anders eens proberen van een nieuwe gebruiker aan te makken en daarin het spel testen
Helpt soms.
JH om 22:44, 8-04-2004Waarschijnlijk een Radeon 9000 probleem :http://www.insidemacgames.com/news/story.php?ID=9399
Had ik nou maar een Radeon 9800 i.p.v. een 9000:dozingoff: Maar goed.... ik weet nu i.i.g. waar het aan ligt
(Bewerkt door Piwi de Pinguin om 22:48, 8-04-2004)
Wat mij betreft:
Henk Batelaan om 0:05, 9-04-2004Persoonlijk vind ik de game niet de moeite waard om te gaan troubleshooten Piwi. Niet omdat de game op zich zuigt maar voornamelijk om de systeem vereiste. Die vind ik namelijk te absurd voor een game like this. Op m'n iMac G4 1,25 Ghz, 1GB RAM 128MB VG is het gewoon niet te pruimen als het druk wordt.
Daar kan ik me inderdaad wel iets bij voorstellen, maar ik hoef me gelukkig niet echt druk te maken over systeemveriesten. Het is voor mij gewoon even wachten tot er een update komt, zelf is er toch niks aan te doen.
Wat me wel opvalt is dat er steeds meer games naar de Mac komen, maar aangezien het steeds sneller en goedkoper moet, is dat duidelijk in het programmeerwerk terug te vinden. Voorbeeldje: bv Halo..... zelfs met mijn systeem niet vooruit te branden op wat hoger detail.
Mijn vermoeden over de relatief hoge systeem eisen voor mac ports van spellen:1) Mac's hebben standaard geen echte geluidskaart zoals PC's en dus word al het geluid ook door de CPU afgehandeld. In spellen als Quake 3 kostte dat zo'n 10 procent van de CPU op hardware uit die tijd.
2) Games worden vaak ontwikkeld voor DirectX en niet voor OpenGL 3d. Dit betekend dat het spel bij het porten omgezet word naar OpenGL en hoewel ik neit veel weet van de details van zo'n omzeting heb ik wel eens gehoord dat het niet echt optimaal is voor de prestaties van zo'n spel.
G Force om 19:51, 14-04-2004Ik heb net nog even op de site gekeken die op de vorige pagina werd genoemd. Bij de reacties van het artikel staat dat iemand de optie "Draw Units Behind Buildings" uit heeft gezet. Ik heb dit natuurlijk ook geprobeerd aangezien ik ook elke 2 min opnieuw kan starten. Wat schets mijn verbazing het werkt Dus iedereen die problemen heeft met de demo moet deze optie uitschakelen en Generals loopt niet meer vast.
Waar kun je dit aan/uitzetten?
Hopelijk is C&C binnenkort in Nederland verkrijgbaar
Piwi de Pinguin om 20:50, 14-04-2004CitaatG Force om 19:51, 14-04-2004Ik heb net nog even op de site gekeken die op de vorige pagina werd genoemd. Bij de reacties van het artikel staat dat iemand de optie "Draw Units Behind Buildings" uit heeft gezet. Ik heb dit natuurlijk ook geprobeerd aangezien ik ook elke 2 min opnieuw kan starten. Wat schets mijn verbazing het werkt Dus iedereen die problemen heeft met de demo moet deze optie uitschakelen en Generals loopt niet meer vast. Waar kun je dit aan/uitzetten?
In je hoofdscherm heb je de button "Options". Dan krijg je een scherm met allemaal instellingen. Bij de grafische instellingen heb je de mogelijkheid uit vier verschillende opties en dan kies je voor Custom. Bij het rechterrijtje staat de optie "Draw Units behind buildings". Deze moet uit staan. De andere instellingen zijn afhankelijk van de snelheid van je systeem. Bovenstaande doe ik even uit mijn hoofd dus kan misschien niet helemaal kloppen, maar het is niet moeilijk om het te vinden.
Bij mij heeft het iig wel geholpen en draai op mijn iBook nu de demo zonder dat ik elke 20 seconden het spel weer opnieuw moet opstarten. Kan nu tenminste hele levels in een keer doorspelen.
Hier is de update te vinden : ftp://ftp.aspyr.com/pub/CCGDemo101Update.zip