Extra gebouwen in Sim City 3000
16 juli 2003 - 14:12   
geplaatst door: Appleidee
Sommige gebouwen in Sim City 3000 krijg iik niet zoals een Universiteit.
In andere saves heb ik hem al lang.
Mijn landwaarde is bijna op zijn hoogst (Very High of zelfs Astronomical).
Ik heb al een code daarvoor geprobeerd, maar die werkte niet.
Wanneer krijg je de Universiteit (en volgens mij mis ik er nog een paar) ik heb de uitgaven voor school etc. al op 100% staan dus dat kan niet mis zijn. Iemand ene idee?

(Bewerkt door Appleidee om 22:14, 18-07-2003)

Extra gebouwen in Sim City 3000
16 juli 2003 - 14:17    reactie #1
geplaatst door: RVW
De University krijg je als je Sims een EQ (Education Quotient) van gemiddeld meer dan 105 hebben.

zie: http://www.simpage.net/simcity3/tips/957214989.shtml

Je moet dus wat meer scholen/colleges bouwen, zorg ervoor dat de dekking van die scholen goed is. Bouw ook wat bibiliotheken/musea hier en daar zodat de EQ niet daalt nadat de Sims van school af komen.

My new computer's got the clocks, it rocks! But it was obsolete before I opened the box.
You say you've had your desktop for over a week? Throw that junk away, man, it's an antique!
Your laptop is a month old? Well, that's great. If you could use a nice, heavy paperweight...
Extra gebouwen in Sim City 3000
16 juli 2003 - 14:35    reactie #2
geplaatst door: EvD
De dekking van de scholen/colleges moet goed zijn in SC3k? Errr ik gooide ze de laatste tijd gewoon op 1 grote hoop.  :music:

Je moet idd gewoon voldoende scholen hebben en dit goed in de gaten houden en voor de ouderen moet je idd musea en bibliotheken neerplanten.

Maar een goede spreiding is niet echt nodig. Ik heb daar nooit iets van gemerkt omdat ze geen werkgebied hebben zoals de politie, brandweer en ziekenhuis.

In SC4 moet je daarentegen wel goed op de spreiding van de scholen letten en dat maakt het allemaal veel moeilijker (soms veels te moeilijk :thumbs-down: ), maar wel leuk :smile:

EvD

"You can't give up hope just because it's hopeless. You gotta hope even more, and cover your ears and go 'bla bla bla bla bla bla bla bla!'" - Fry
Extra gebouwen in Sim City 3000
16 juli 2003 - 17:26    reactie #3
geplaatst door: Appleidee
@EvD, nooit alles op een hoop gooien, want dan krijg je rijke en hele arme buurten, als je ze verspreid krijg je overal rijke buurten (zien er ook wat mooier uit vind ik.)

@RVW, bedankt (voor de link).

Extra gebouwen in Sim City 3000
16 juli 2003 - 18:52    reactie #4
geplaatst door: Appleidee
Nou ik zit op al ± 45 jaar op 116 - 120 en er is nog niks gebeurd, misschien is het een bug waardoor die niet meer komt.
Extra gebouwen in Sim City 3000
16 juli 2003 - 18:59    reactie #5
geplaatst door: janveenstra
dan is je stad al ouder dan jezelf joh :P
"It's not easy being a penguin..."
Extra gebouwen in Sim City 3000
18 juli 2003 - 22:19    reactie #6
geplaatst door: Appleidee
Nou heb ik nog een vraagje: Hoe kom je aan boeren, ik heb hele blokken lite residental, maar er komen alleen huizen en speeltuinen te staan, iemand een idee?

Verder heb ik nog geen Universiteit mijn EQ ligt inmiddels op 121 :mad:  :thumbs-up:  :wink:
Misschien komt het wel doordat mijn Landvalue te hoog is. Mijn Dence Commercial heeft als waarde Astronomical en de Dence Residental Zeer hoog, mijn industrie daarintegen wil maar niet rijker worden: Low.

Extra gebouwen in Sim City 3000
18 juli 2003 - 23:12    reactie #7
geplaatst door: MAS
Boeren:
Maak een groot stuk zone light industrial (12*7 ofzo) zorg dat de zone power heeft, maar geen water. En een beetje schone lucht, afgezonderd van de zwaardere industry.

Industrial zones wil je graag low value hebben. Elke waarde hoger dan low (zelfs medium) is slecht voor de industry, de grote bedrijven vestigen zich dan in goedkopere steden. (het gerucht dat "high tech" industry het beter doet op hogere landwaarden is een fabeltje)

Even nog een opmerking:
Dit "spel" is een simulator, je hebt niet een doel dat je moet berijken zoals in de meeste andere spellen, je bent niet een betere speler als je veel geld op de bank hebt staan of als alle tegels de hoogste landwaarden hebben. Of als je het hoogste aanal inwoners hebt.
Als er eenigsinds een doel is dan is dat wel om mooie doch realistische steden te maken.
zorg ervoor dat het er een beetje leuk uitziet, dat "modale sim" ook in je stad kan wonen en dat er ongeveer net zoveel geld binnen komt als je nodig hebt. (Ik ken geen enkele gemeente hier in NL die 2 keer zoveel inkomsten heeft als uitgaven.)
(probeer een beetje te rol spelen als je je stad maakt, bedenk er een zogenaamde history bij ofzo, of bedenk je hoe rijsgidsen over je stad schrijven, dat helpt)

Hier is een link naar  "De" SimCity fansite, en het bijbehorende forum. Er zijn daar genoeg mensen die je nog verder willen helpen.
http://www.sc3000.com/
http://www.sc3000.com/forums/

____________________________________________
Power to the M.A.S. (ses)
Hi, I'm a signature virus, plz put me in your signature and help me spread!