Command & Conquer generals
8 juni 2004 - 13:58    reactie #25
geplaatst door: drib
Dat is flauwekul! Nooit gehoord van de MegaHertzMythe?? Het is correct dat de bussnelheid een bottleneck is bij de G4, maar het aantal MHz'en zeker niet. Als ze een game van de grond af voor de mac zouden bouwen, dan zouden er veel minder hoge systeemeisen nodig zijn.
Command & Conquer generals
8 juni 2004 - 14:20    reactie #26
geplaatst door: Dave H

Citaat
drib om 13:58, 8-06-2004
Als ze een game van de grond af voor de mac zouden bouwen, dan zouden er veel minder hoge systeemeisen nodig zijn.

Balen voor mij dat ze dat niet doen  :happy:

Zit daar echt zoveel verschil in? Ik dacht altijd dat het met de compiler ofzo iets te maken had.  :wacko:

Command & Conquer generals
8 juni 2004 - 15:00    reactie #27
geplaatst door: JH
@drib :
Zeker geen flauwekul : Motorola levert nou eenmaal niet genoeg megahertzen en bussnelheid, punt uit. Dat games beter geschreven kunnen worden voor de Mac en daardoor beter zouden kunnen draaien, dat zal best : da's al met al dus dubbel pech voor ons : te weinig MHz'en en slechte gecodeerde games... :sad:
Hoe denk je dat recente games op een Pentium 4/800 MHz draaien ? Veel beter dan een G4 800 MHz ? Denk dat het nauwelijks verschil maakt....
Ik wil dus alleen maar zeggen, dat het jammer is dat velen van ons het met de huidige G4's moeten doen die de (al dan niet slecht geschreven) huidige games niet of nauwelijks aankunnen.

(Bewerkt door JH om 15:01, 8-06-2004)

Mac-musician
Command & Conquer generals
8 juni 2004 - 15:09    reactie #28
geplaatst door: buisman

Citaat
Nelis00 om 0:06, 8-06-2004

Ik heb C&C voor het laatst op een 486 gespeeld toen ik nog klein en onschuldig was...

Vind ik het eigenlijk maar teleurstellend wat het er grafisch gezien op vooruit is gegaan (wat mijn 1ghz iMacje aankan) ik bedoel zoveel beter ziet het er vergeleken met misschien wel 6 tot 8 jaar geleden nu ook weer niet uit...

Ik zeg slecht programmeerwerk... (of is dat onzin)  :blush:

Toen ik C&CG had uitgespeeld en ik merkte dat de uitbreidingspack Zero Hour nog niet voor Mac was, heb ik van de weeromstuit Command & Conquer Red Alert gespeeld op een PC. Er is wel degelijk een hoop veranderd hoor, waarschijnlijk herinner je je het alleen mooier.
Niet alleen de graphics, maar ook de AI en gameplay zijn vele malen leuker in C&CG; het veteraan-effect van je units bijvoorbeeld en het kunnen selecteren van alle units van een bepaald type in je blikveld door te dubbel klikken. Er is in die jaren heus wel iets gebeurd.
Wat ontegenzeggelijk is, is dat een PC port bijna altijd slechter loopt op een mac dan het oorspronkelijke PC spel. Uitzondering is bijvoorbeeld Halo, dat loopt op een Mac soepeler. Ik denk dat dat komt, doordat er nog oorspronkelijke Mac lowlevel code moet zijn geweest.

Ik hoop dat ZeroHour ook uitkomt. Dan koop ik een snellere machine voor dit. spel. Het loopt speelbaar op mijn iBook G3 800 640MB ram, maar minder moet je ècht niet hebben.

Do not use for the other use
Command & Conquer generals
8 juni 2004 - 15:17    reactie #29
geplaatst door: Dave H
@Buisman   :blink:  WOW!  Hoe heb je het in hemelsnaam speelbaar gekregen op je iBook? Op mijn powerbook 800 Mhz met 512 BM RAM en 32 MB videogeheugen zou die het dus blijkbaar ook moeten doen (zeker met 1 MB aan L3 cache)

Mag ik vragen hoe je je instellingen in hemelsnaam hebt staan dan?  :wink: