Snelheid van speeltjes
19 oktober 2008 - 09:31   
geplaatst door: Joop van Gemerden
Op het gevaar af dat dit niet in dit forum thuishoort toch even een vraag. Ik speel al jaren met lange tussenposen het spel Elite. Ooit gemaakt voor de BBC computer, deze had 64kbytes geheugen en de processorsnelheid van het ding ( ik heb hem nog steeds ) ken ik niet. Mijn vraag is heel simpel maar voor mij het antwoord niet: hoe kan het dat zoon oud spel het nog steeds doet op steeds snellere computers? ik bedoel je zou verwachten dat alle poppetjes als kanonskogels over het scherm zouden vliegen toch? Ik moet er wel even bij vermelden dat Elite al wat jaren geleden geport is naar de Mac. Maar in die tijd is de processor snelheid ook al weer flink wat toegenomen! Dus in het kort hoe kan het dat spellen zich onafhankelijk van de processorsnelheid gedragen???
Snelheid van speeltjes
19 oktober 2008 - 09:35    reactie #1
geplaatst door: RVW
My new computer's got the clocks, it rocks! But it was obsolete before I opened the box.
You say you've had your desktop for over a week? Throw that junk away, man, it's an antique!
Your laptop is a month old? Well, that's great. If you could use a nice, heavy paperweight...
Snelheid van speeltjes
19 oktober 2008 - 10:18    reactie #2
geplaatst door: Joop van Gemerden
Bedankt voor de snelle reactie en weer wat geleerd!