geplaatst door: 3400 4ever
Ik zit hier met mij iBoekie 700 mhz ati 7500 16mb, en Medal Of Honor Spearhead demo is speelbaar, maar vraag niet hoe. Alle instellingen laag enz.
Is het het de 16mb wat em nekt? Lijkt me wel toch? Is een radeon7500 met 32 mb veel sneller?
Kortom mensen met een iBook 800, hebben jullie spearhead relaxed draaien, of is het ook huilen met de pet op..

En wie heeft MOH echt springen van z'n beeldscherm (configuratie), zal een 1 ghz eMac het werk doen, want dan praat ik mijn pa om om er een aan te schaffen

alvast bedankt

Move along, nothing to see here people!
Spearhead demo, wie heeft em soepel draaien
6 mei 2003 - 23:41    reactie #1
geplaatst door: janveenstra
er zit een bugje in de demo, daardoor draait hij niet echt soepel  :confused:

t is ene bekend probleem dus .
de volledige game zou beter moeten draaien :)

"It's not easy being a penguin..."
Spearhead demo, wie heeft em soepel draaien
7 mei 2003 - 08:13    reactie #2
geplaatst door: 3400 4ever
aha, bedankt voor de reactie, maar heb jij em een beetje relaxed draaien daar op je eMac, Jan?
Move along, nothing to see here people!
Spearhead demo, wie heeft em soepel draaien
7 mei 2003 - 08:21    reactie #3
geplaatst door: Franky2002
Ik dacht dat die 16 MB inderdaad een beetje aan de krappe kant is 3400.
Voor MOH heb je een behoorlijk systeem nodig, vandaar dat ik em ook niet kan testen. DAMN :dozingoff:
Spearhead demo, wie heeft em soepel draaien
7 mei 2003 - 08:58    reactie #4
geplaatst door: ctMAX
Spearhead heb ik zelfs helemaal niet draaien crasht voortdurend.

Mijn systeem is:
867DP
GForce4MX 32
1,25Gb RAM

Zelfs Medal of Honor Allied Assault loopt voor geen meter. Die gasten daar kunnen gewoon echt niet programmeren. In huizen etc. loopt alles als een zonnetje, tot 100fps, maar als ik bijvoorbeeld ver vooruit kijk buiten dan stort het fps in en zit ik op zo'n 20fps of lager. Dat is echt heel lastig spelen. Ik dacht dat het eerst wel meeviel, volgens mij waren versies 1.0 tot 1.12 sneller dan 1.13 en 1.14. Anyway, Mohaa draait gewoon niet lekker op de mac. Ik ben bang dat het met spearhead in de final nog veel erger is dan bij assault.

Mijn sites host ik bij Site Hosting: http://www.sitehosting.nl
Spearhead demo, wie heeft em soepel draaien
7 mei 2003 - 09:33    reactie #5
geplaatst door: cbrouwer
 :angry:  ja MOH loopt soms beroerd, maar MOH 1.14 draait wel het best op mijn PowerMac :Pieken 50fps dalen 13 fps

Ik heb deze config:
G4 867
10.2.5
1,12 GB Ram
GeForce 2 MX 32
:thumbs-up:

Ik denk dat MOH geen dual processor ondersteund en daarom ook zo slecht loopt.
Overgens heb ik een netwerk verbinding met iMac G4 17" en netwerk gamen met MOH gaat erug vlot!!!!
Goed lopende Games voor OS X zijn er maar weinig, helaas.  :sad:
Maar nog even wat: 30fps = trilvrij wat moet je dan in vredesnaam met 100 fps.
Als de Mac (of PC) nou die 70 fps gebruikt voor het constant houden van 30 fps, dan heb er toch veel meer aan. Nu heb je last van pieken en dalen.....
Maar ja das mijn visie

Gr

Mac Pro 2x2,8 Xeon, 14GB ram, ATI Radeon HD 5770 , 2x HDD+ 1x SSD
23" cinema display iPod Touch '08 16GB iPhone 3GS 32 GB
Spearhead demo, wie heeft em soepel draaien
7 mei 2003 - 10:17    reactie #6
geplaatst door: macwarph
Citaat
cbrouwer om 9:33, 7-05-2003

 
Ik denk dat MOH geen dual processor ondersteund en daarom ook zo slecht loopt.

MOH:AA vanaf versie 1.13 ondersteunt wel degelijk DP. Alleen niet automatisch. Tik in de games console r_smp "1" en daarna vid_restart. Of zet /seta r_smp "1" in je cfg.

Bij mij (1.25 DP, 1GB RAM, GF4Ti) loopt ie als een zonnetje met alles (maar dan ook alles, ook r_lodbias en r_lodcurveerror trucs zoals bij QIIIA) aan. Hij crasht alleen altijd in de Noorse levels (in het begin) wanneer je een duikboot binnen gaat.
Van Spearhead weet ik het niet, maar dat zou dezelfde engine als AA versie 1.13 zijn.

Gr.
M

PS: JKII (ook Quake III engine) ondersteunt DP *niet*.

Spearhead demo, wie heeft em soepel draaien
7 mei 2003 - 11:11    reactie #7
geplaatst door: Boramor
Spearhead demo loopt ook hier als een zonnetje:

2 x 1 GHZ proccesor (dual dus)
512 MB RAM


Ow, geen wonder:  :tounge:

Spearhead demo, wie heeft em soepel draaien
7 mei 2003 - 13:32    reactie #8
geplaatst door: MacJunk
ik draai hem op mijn powerbook 667mhz, videoakaart is 16mb

draait erg goed, de instellingen staan gemiddeld, niet extreem hoog.

maar scpeelt haardstikke fijn

MacJunk

Spearhead demo, wie heeft em soepel draaien
7 mei 2003 - 14:02    reactie #9
geplaatst door: 3400 4ever
hmm, hij is toch wel redelijk te spelen hoor op mijn Boekie, maar ik was eigenlijk ook wel benieuwd hoe mooi het spel was op z'n mooist.
Ik heb het ook nog proberen te spelen op de iMac 600 van mijn pa, maar dat lukt niet eens, zelfs op de allerlaagste instellingen op de allerlaagste resolutie draait het crap
Move along, nothing to see here people!
Spearhead demo, wie heeft em soepel draaien
7 mei 2003 - 14:42    reactie #10
geplaatst door: Macceraar
Citaat
Maar nog even wat: 30fps = trilvrij wat moet je dan in vredesnaam met 100 fps.
Als de Mac (of PC) nou die 70 fps gebruikt voor het constant houden van 30 fps, dan heb er toch veel meer aan. Nu heb je last van pieken en dalen.....
Maar ja das mijn visie

Ten eerste kan je computer niet op rustige momenten voorspellen wat je gaat doen, en dus ook niet vooruit rekenen.
En ten tweede komen de dalen doordat-ie veel of complexe dingen moet renderen. En de pieken doordat het 'm juist makkelijk wordt gemaakt.

Ofwel: het kan niet beter. Jammer.:sad:

Games voor OSX moeten van mij trouwens OpenGL gebruiken. Als je dan een ATI Radeon of nieuwer, of een NVIDIA van ongeveer even oud werkt dat het snelst.

Dit is wel niet het eigenlijke onderwerp, maar je moet toch even antwoord geven aan mensen die een vraag stellen.:biggrin:

Spearhead demo, wie heeft em soepel draaien
7 mei 2003 - 17:19    reactie #11
geplaatst door: ctMAX
Het gekke is dat het bij mij niet veel uitmaakt of ik alles op zijn mooist zet of alles op zijn lelijkst. Op zijn mooist gaat ie niet heel veel langzamer dan op zijn slechtst. Ik praat hier trouwens wel over multiplayer games via internet. De pings zijn goed, daar ligt het dus niet aan. Het probleem is gewoon dat als je ver vooruit kunt kijken in de game dat je dan ook veel objecten ziet die allemaal gerenderd moeten worden. Toch geloof ik niet dat je zo'n game op de apple niet beter kan laten draaien. Volgens mij is het slecht programmeren.

Ik heb trouwens ook last van rode en groen vlekken als ik mohaa speel. Dat is gebeurd nadat apple openGL heeft ge-update.

@macwarph
wat is dit: r_lodbias en r_lodcurveerror en hoe zet je het aan?

Mijn sites host ik bij Site Hosting: http://www.sitehosting.nl
Spearhead demo, wie heeft em soepel draaien
7 mei 2003 - 18:10    reactie #12
geplaatst door: RVW
Als je Medal of Honor: Allied Assault hebt is het misschien een idee om de 1.14 update te installeren (mocht je dat nog niet gedaan hebben). Zijn een aantal bugs uitgehaald, en ook de SMP support is weer wat beter.

ftp://ftp.aspyr.com/pub/MedalOfHonor_1.14_Update.sit

My new computer's got the clocks, it rocks! But it was obsolete before I opened the box.
You say you've had your desktop for over a week? Throw that junk away, man, it's an antique!
Your laptop is a month old? Well, that's great. If you could use a nice, heavy paperweight...