Ik ben het er mee eens dat macOS first game ontwikkeling nogal niche is. Je snijdt je als game ontwikkelaar nogal in de vingers als je alleen voor de Mac ontwikkelt (en dan dus niet voor iPhone, iPad / Apple Arcade), alleen zijn er genoeg studio's die bewijzen dat je makkelijk op dag 1 ook een versie voor macOS uit kan brengen.
In mijn bibliotheek zie ik dan titels als 'Fantasy Strike', 'Return to Monkey Island' en 'Across the Obelisk'. Nee, dat zijn geen grote titels, maar de ontwikkelaars daarachter willen gewoon dat zo veel mogelijk mensen hun games kunnen spelen, dus zorgen ze ervoor dat het op meerdere platformen uitgebracht wordt.
Zorg er in ieder geval voor dat ik 'Prince of Persia: The Lost Crown' op een wenslijst kan zetten in de Mac app Store, zodat ik het kan kopen wanneer het in de aanbieding is. (Ik heb het spel al voor de PS5, maar voor een leuk prijsje wil ik het best kopen voor mijn Mac mini, kan ik goed zien wat het verschil is.)