Cinema 4D Particles probleem
3 januari 2009 - 10:56   
geplaatst door: Timmy
Hoi allen!

Ik zit nu met het volgende:
In de scene heb ik een particle emmitter
staan. Mijn doel is om de hele scene te
vullen met een soort van stofdeeltjes.
(dank aan marcone voor de hulp)

Het probleem is als volgt:
De stofdeeltjes komen niet vergenoeg
de scene in. ze verdwijnen, zo lijkt het
wel, na 1/3 van de totale breedte van
de scene.
Is de enige manier om particles verspreid
te krijgen een aanlooptijd te nemen?
Dus ik laat de particles bij F1 beginnen.
En laat de opname pas beginnen bij F200.

Hieronder een linkje om te tonen wat ik tot
nu toe heb. (heel ruw en snel in elkaar gezet)

Cinema 4D Particles probleem
3 januari 2009 - 11:12    reactie #1
geplaatst door: Marcel Verschuren
Hallo Timmy,

Ik ken Cinema niet zo goed, maar meestal is er ook soort van live-time voor particals.
Misschien staat deze te kort in jouw geval omdat ze na 1/3 verdwijnen.

Marcel

Cinema 4D Particles probleem
3 januari 2009 - 14:20    reactie #2
geplaatst door: marcone
heb je al geprobeerd om de lifetime van de emitter aan te passen naar een hoger aantal frames?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. - Mark Twain
Cinema 4D Particles probleem
3 januari 2009 - 14:24    reactie #3
geplaatst door: Sanius
Precies, meestal moet je de lifetime van de particles verhogen, zodat ze langer blijven bestaan. In dit geval heeft het verschuiven van de playhead weinig zin.

Je kunt er ook voor zorgen dat de particles een fade in en out hebben zodat het minder lijkt alsof je sterretjes staat af te steken in die gang...

Ook staan de particles nu stil, maar lijkt het me logisch als ze een beetje turbulentie hebben. (tenzij de tijd stil moet lijken te staan).

Anyway, ik gebruik geen cinema 4d, maar in feite is elk particle systeem vergelijkbaar. Ikzelf gebruik veel Trapcode Particular, een plugin voor After Effects.

Als je het echt professioneel wilt aanpakken dan render je eerst je scene uit zonder particles, en voegt ze later in via After Effects of Motion of iets dergelijks. Maar dan moet je wel je camera gegevens exporteren e.d. en kan wat lastiger zijn. Je hebt dan wel de eenvoud van de particle systemen die je via After Effects kunt draaien, want ikzelf vind die van 3d software programma's vaak lastig...

Veel succes in ieder geval!

I don't pray to God... I pray to Joe Pesci! Cause he's the kinda guy that can get shit done!!
Cinema 4D Particles probleem
4 januari 2009 - 13:21    reactie #4
geplaatst door: Timmy
Ik wil ze inderdaad hebben stil staan. Maar helaas bewegen ze alsnog.
Is er een manier om ze stil te hebben staan? (lijkt me lastig als ze
moeten ontstaan uit de emmitter)

Het aanpassen van de lifetime was inderdaad een probleem.