reclame voor een nieuwe zaak
26 augustus 2005 - 16:14   
geplaatst door: BMAN
Ola,

Ik heb net een huisstijl en site gemaakt voor een zaak in badkamerbenodigdheden.
De zaak ligt in landelijk gebied en opent eind september.
Men vraagt mij op welke manier ik t beste reclame kan maken.

Nu laat ik al een 4tal weken een advertentie zetten in een plaatselijk krantje.
Daar zou ik een bon aanhangen voor een gratis geschenk. Is dit een goed idee...
Zijn er nog communicatie middellen die ik kan gebruiken of heeft iemand tips en ervaringen...
Qua budget mag er wel wat uitgegeven worden maar geen duizenden euro's

Alvast bedankt
:cool:  :worship:  :cool:

GRAPHIC DESIGN & MULTIMEDIA
http://www.b-studio.be
http://www.b-man.be
reclame voor een nieuwe zaak
26 augustus 2005 - 16:28    reactie #1
geplaatst door: Rolade
Tja, communicatie is een vak...

Vraag je eigen (of beter de klant) wat zijn doelgroep is en wat zijn spreidingsgebied is. Hoe wil hij zich als  bedrijf prodileren en wie wil hij bereiken. (Dit kan overigens heel breed). Maar wil hij bijvoorbeeld de luxe klant met luxe producten of de doorsnee klant.

Vakbladen/tijdschriften over het onderwerp zijn meestal de eerst aangewezenen. Huis-aan-huis kranten kunnen een uitkomst bieden.

Als het zeer regionaal is, kun je denken aan een eiegen huis-aan-huis mailing of meelopen met de huis-aan-huis krant (insteken). Het rendement hieruit is niet bepaald hoog, maar doet wel mee met de naamsbekendheid.

Als het misschien ook wat landelijker kan, zou je kunnen denken aan bijvoorbeeld tijdschriften als Eiegen huis & Tuin, Elegance, etc. Helaas schrikt de klant dan meestal van de kosten voor de advertentie...!

Ik ben van mening dat reclame bij regionale radio/tv meestal alleen goed werken in dicht bevolkte regio's, maar dat kan ik mis hebben. Het zou een keuze kunnen zijn.

Om klanten naar de zaak te halen met acties etc. is ook een idee. In ieder geval voor de eerste kennismaking. Waar ik op zou staan is een goede bedrijfsvoering. Daar kun je als ontwerper niet veel aan doen, maar service is een terugkomer. Geeft een bedrijf een goede service en persoonlijke benadering, hebben ze bijv. kinder-vriendelijke faciliteiten, gehandicapten-faciliteiten, parkeerterrein, goede documentatie en vergelijkingen, dan gaat dat meestal als een vuurtje rond... Dat is altijd de beste reclame...

Een hulpmiddel bij goede serviceverlening is een zeer doorgevoerde service-gerichte site. Een site niet alleen met informatie over zijn bedrijf en producten, maar ook over de producten in het algemeen. Verregaande informatie over zijn vakgebied zodat mensen hem gaan zien als icoon van wijsheid voor badkamer-benodigdheden. Bijvoorbeeld: als ik product X zoek, waar moet ik dan in het algemeen op letten, waar krijg ik mee te maken en wat heb ik bijvoorbeeld nog meer nodig.

Heel langzaam zullen steeds meer mensen hem gaan vinden omdat hij op de site al informatie geeft die men niet in de winkel hoeft te vragen. Natuurlijk zullen mensen deze informatie gebruiken en bij een ander gaan halen, maar meestal trekt het de klant automatisch naar de winkel.

Nou ja, ik hoop dat je hier iets aan hebt...

(Bewerkt door Rolade om 16:37, 26-08-2005)

...
G5 dual 2.0 - G4 450 - iBook G4 -  iPod 20Gb - ipod shuffle
reclame voor een nieuwe zaak
26 augustus 2005 - 16:36    reactie #2
geplaatst door: marcia
laat ook even aan een paar aannemers/architecten/... in de regio weten dat het bedrijf bestaat
zij kunnen hun klanten ook doorverwijzen naar de zaak om even te gaan kijken wat hen bevalt en hoe hun badkamer er uit moet komen te zien.

verder, hang wat mooie reclame op in supermarkten, er zijn altijd wel mensen die even op zo'n prikbord blijven kijken... (of is dat alleen voor particulieren? weet ik niet eigenlijk)

nog iets wat altijd werkt: vertel het op verjaardagen, vooral in landelijke gebieden is dat een ideale methode om veel mensen te bereiken in zo kort mogelijke tijd.
en wat dacht je van de kapper?

suc7! groetjes, marcia.


(Bewerkt door marcia om 16:37, 26-08-2005)

><>walk by faith, not by sight <><
reclame voor een nieuwe zaak
26 augustus 2005 - 16:48    reactie #3
geplaatst door: muntmacman
Gouden tip: laat de klant een aanhangwagen met daarop groot zijn naam en wat ie doet neerzetten in een nieuwbouwgebied in de buurt (Nieuwe badkamer nodig: kom naar baderie Jansen in de Hoofdstraat).
reclame voor een nieuwe zaak
26 augustus 2005 - 16:52    reactie #4
geplaatst door: BMAN
Bedankt voor de snelle reacties,

Ik merk dat ik s moet praten met de klant om duidelijk t gebied & doelgroep te bepalen, en van daaruit vertrekken om dingen te ondernemen.

Ik denk persoonlijk dat een advertentie in een vaktijdschrift wel kan. Maar ja tis zoals Rolade zegt, de klant  vind dit meestal een dure bedoening.

[citaat] hulpmiddel bij goede serviceverlening is een zeer doorgevoerde service-gerichte site. Een site niet alleen met informatie over zijn bedrijf en producten, maar ook over de producten in het algemeen. Verregaande informatie over zijn vakgebied zodat mensen hem gaan zien als icoon van wijsheid voor badkamer-benodigdheden. Bijvoorbeeld: als ik product X zoek, waar moet ik dan in het algemeen op letten, waar krijg ik mee te maken en wat heb ik bijvoorbeeld nog meer nodig.
[/citaat]

Dit vind ik een hele goeie tip, je profileren als baken van wijsheid.

Kortom ik heb voldoende om in't weekend samen met de klant over te breinstormen.

Bedankt

GRAPHIC DESIGN & MULTIMEDIA
http://www.b-studio.be
http://www.b-man.be
reclame voor een nieuwe zaak
5 september 2005 - 20:59    reactie #5
geplaatst door: Duke
en voor je site......
volg deze instructies en je doelgroep zal je vinden: http://www.meerbezoekers.com/nieuwsbrief1.htm

succes.