Ik had deze week nog hetzelfde voor. Elke keer ik iets (een fotokaart, een album) wilde bestellen via de Apple Online Store, kreeg ik bovengenoemde melding, en dit zowel op mijn iMac als op mijn vrouw haar MBP.
Vanmorgen gebeld met Apple Support, maar het enige dat de man aan de telefoon kon suggereren was dat ik elders moest proberen om een verbinding te maken (om op die manier een Firewall-probleem uit te sluiten). Ik was van plan om vanmiddag naar de Applewinkel te gaan, om van daaruit te proberen (omdat ik niet direct een buur ken met draadloos internet).
Toch nog maar even googlen, en onmiddellijk op dit forum gestoten.
Inderdaad: instellen van een bepaald land onder iPhoto/Voorkeuren/Advanced/Winkel voor Drukwerk (en daar België ingevoerd), en probleem was opgelost.
Ik heb de oplossing ook doorgegeven aan Apple Support, waar ze er blijkbaar nog niet van gehoord hadden.
Zou dit een gevolg van een recente update van iPhoto kunnen zijn? In het verleden heb ik namelijk nooit het probleem gehad, dat er bij "Winkel voor Drukwerk" "Geen" stond aangeduid.