Alle tabellen en beelden en andere bijzonder onderdelen eruit,
apart opslaan, bestanden goed benoemen met nummers en zo
en dit ook in de tekst vermelden.
Dan alle 'normale' tekst samenvoegen/voorbereiden in Word:
compleet met voetnoten, structureel Word-stijlen doorvoeren
(betekent meestal alles kaal naar "Normal", opnieuw bouwen)
en loze ruimten zoals dubbele spaties/returns etc. eruit filteren.
Deze fase kan flink wat tijd kosten maar beslist minder dan in
InDesign ! En je hebt een beter bruikbaar bronbestand om aan
de klant te geven en de eventuele correcties in te verwerken.
Tot slot is dan het werken in InDesign (met goede stijlen etc.)
100x flexibeler ! Tekst in laten lopen, alle tabellen en beelden
voorbewerken en opnieuw invoegen. Variabele kopregel in de
stamienpagina en een inhoudsopgave maken a.h.v. de stijlen.
Kortom: InDesign gaat je dan veel tijd laten wìnnen !
Ik heb vaker met dit bijltje gehakt en ken de ellende.
Kost dagen in Word, maar daarna slechts uren in InDesign.
En anders zit je echt een veelvoud van die tijd in InDesign,
en als ze gaan corrigeren begint het verhaal weer opnieuw.