Ik ga er even van uit dat je de betreffende handeling hebt bewaard. En voor het gemak zet je even een paar plaatjes in een mapje op je desktop en dat mapje noem je "map-in". Ik doe qua benaming even voor een engelstalige Photoshop maar dat kun je makkelijk omzetten naar NL.
1. Menu: File > Automate > Batch...
2. Selecteer in de bovenste rolmenu's de gewenste Action-set en de betreffende Action.
3. Selecteer bij Source... > Folder en klik op [Choose] om map-in te selecteren.
4. Als je het Open-commando hebt gebruikt moet je de optie [Override Action "Open' Commands] aanvinken
5. De opties daaronder lijken me wel duidelijk (of: RTFM)
6. Kies vervolgens bij[Destination] "Folder"
7. Klik op [Choose] en maak op je desktop een nieuwe map genaamd "map-uit", klik vervolgens op "Select"
8. Als het goed is heb je in je Action/Handeling een "bewaar als"-aktie opgenomen met de juiste instellingen qua file-formaat en eventuele compressie. Al dit zo is dan moet je de optie [Override Action "Save-As" Commands] aanvinken. Mocht je deze "Save As" aktie er nog niet in hebben zitten dan kun je die als nog invoegen. Dit doe je door een file te openen, de betreffende action te selecteren (en open klappen) en als laatste action een "Save As" toe te voegen door op de record-button te klikken en vervolgens de file zo op te slaan als jij dat wenst. Vergeet niet om op Stop-button te klikken!