serious error
11 januari 2007 - 08:56   
geplaatst door: Lotte
Sinds een paar dagen heb ik op mijn werk een nieuwe Imac.
Na alle software geinstalleerd te hebben dacht ik lekker aan de slag te kunnen gaan..
Na 1 document bewerkt te hebben sloot indesign CS2 spontaan af en ik kreeg het vervolgens niet meer aan de gang. Vanalles geprobeerd, uiteindelijk heb ik Indesign en Illustrator CS2 opnieuw geinstalleerd (illustrator heeft hetzelfde probleem) toen werkte het gister weer even, maar nu starten beide programma's gewoon niet op en krijg ik de volgende error:

'A serious error has been detected. To continue using adobe creative suite please reinstall the application'

Ik weet niet meer wat ik moet doen. want opnieuw installeren werkt dus ook niet.
Wie kan mij verder helpen?

groetjes Lotte

serious error
11 januari 2007 - 08:59    reactie #1
geplaatst door: Franky2002
Lijkt me een probleem tussen de IntelMac en de nog niet voor Intel geoptimaliseerde CS2.
serious error
11 januari 2007 - 09:04    reactie #2
geplaatst door: Lotte
Maar het kan toch niet zo zijn dat niemand met een Intell mac deze software niet kan draaien?
Ik heb thuis ook een Imac staan en daar werkt het wel op, oke niet zoals het hoort want Indesign en Illustrator samen, werkt voor geen meter. Maar los van elkaar werkt het prima.

Ik heb er gister al een complete dag ingestoken en dat was ik vandaag eigenlijk niet van plan.
dus alle hulp blijft welkom.

serious error
11 januari 2007 - 09:29    reactie #3
geplaatst door: Buibkier
Wat is de configuratie van je iMac? Hoeveel RAM zit er bijvoorbeeld in?
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon  (iMagine)
serious error
11 januari 2007 - 09:59    reactie #4
geplaatst door: Lotte
2,16 GHz Intell Core 2 Duo

2GB 667 Mhz DDR2 SDRAM

Ik heb zojuist even contact gehad met adobe.. het zou ook aan een beschadigd font kunnen liggen volgens hun. we gebruiken suitcase als font-programma iemand ervaringen mee of daar misschien een fout kan zitten? (misschien in conflict met het eigen font-programma van apple?)

serious error
11 januari 2007 - 11:28    reactie #5
geplaatst door: Lotte
oke, het werkt weer!  :thumbs-up:  (voor hoelang...?)
Het lag toch aan de fonts.. hoewel ik geen fout erin heb kunnen ontdekken werken de programma's weer! Voor iedereen met hetzelfde probleem >>

de oplossing:

Troubleshoot fonts.
A system error can occur if InDesign accesses a damaged font. You can troubleshoot fonts to determine if they cause the problem.

To troubleshoot fonts:

1. Drag the contents of the Library/ Fonts folder to a new folder on the desktop. (If you manually added fonts to the Library/ Application Support/ Adobe/ Fonts folder, also drag those fonts to the new folder.)

2. At the Finder, choose File > Find.

3. Type AdobeFnt.lst , select the system drive, and then press Return.

4. Delete all AdobeFnt.lst files found (for example, AdobeFnt10.lst).

5. Restart the computer.

6. Restart the Adobe application. The Adobe application creates new AdobeFnt.lst files.

7. Try to re-create the problem. Then, do one of the following:

-- If the problem doesn't recur, move one font back to the Library/Fonts folder, and then repeat steps 5-6 until you identify the problematic font.

-- If you have a font management utility, restart it and activate fonts in small groups or individually to identify the problematic font.

-- If the problem recurs, move the contents of the new folder on the desktop back to the Library/Fonts folder.

To troubleshoot fonts if you use Font Book:

1. Quit Font Book and all other open applications.

2. Navigate to Home/Library/Preferences and remove the following files:

-- com.apple.fontbook.plist

-- com.apple.ATS.plist

Note: The first file is the preferences file for Font Book. The second file specifies the fonts you disabled in Font Book. After you delete com.apple.ATS.plist, all previously-disabled fonts will load when you next log in. If you installed hundreds or thousands of fonts, many of which were disabled with Font Book, the performance of your system may be slow when all previously-disabled fonts are loaded.

3. Delete your font cache. To delete your font cache, do the following:

a. Open the Library/Caches/ATS folder.

b. Locate and delete your font cache folder. For example, if you are the first user defined on your Mac, you will find a folder named 501; if you are the second user, you will find a folder named 502.

Note: If you use Fast User Switching, there may be several 501.xxx, 502.xxx folders within the ATS folder that you need to trash.

c. If requested to authenticate trashing any of these folders, provide your Administrator password.

4. Restart your Mac.

5. Log in to your account and empty the Trash.

Important: Do not empty the Trash before this step.


voor mij was stap 1 t/m 7 voldoende :)


groetjes Lotte