Het probleem is helaas van kwaad tot erger geworden.
Mijn Apple 24 inch LED-display leek na de bovenomschreven niet-Apple- update weer te werken. Maar na enkele dagen ging het scherm steeds vaker weer op zwart. Soms was er een soort gekleurde gespikkelde sneeuw te zien, maar meestal gewoon zwart. Het werd steeds erger, de zwarte schermen volgden elkaar al na enkele minuten op. Er was niet meer mee te werken.
Om mogelijke hardwareproblemen uit te sluiten heb ik het scherm nog op een Macbook aangesloten. Werkt perfect. Met het scherm als zodanig is er dus niks aan de hand. Dan de computer (Mac mini) op een ander scherm aangesloten. Werkt eveneens perfect. Videokaart is dus ook niet schuldig bevonden. Het is daarom vrijwel zeker geen hardwareprobleem, maar een software-kwestie in relatie met Thunderbolt en dit schermmodel, zijnde het Apple 24 inch LED-display. Net als toen de Thunderbolt-poort werd geïntroduceerd. Apple loste het probleem destijds op door een firmware-update voor het scherm. Na Mavericks werkt dat niet meer en zit ik met een prachtscherm dat in mijn setting onbruikbaar is geworden. Noodgedwongen werk ik nu tijdelijk op een ouder 20 inch cinemadisplay. Alsof je door een sleutelgat loert.
Wat nu? Het nieuwe oude Thunderbolt-display kopen? Daar wordt al meer dan een jaar een update van verwacht. Het lijkt niet aantrekkelijk om oude meuk aan te schaffen. Zou er binnenkort een nieuwe versie komen, wellicht als de Mac Pro goed leverbaar wordt?
Andere suggesties van forumleden?
Gek genoeg vind ik weinig op het web over deze kwestie. Kennelijk zijn er nog maar weinigen die deze wankele combinatie hebben van een Apple 24 inch LED-display aangesloten op een Thunderbolt-poort.