MacMettis om 9:40, 18-04-2016ik wil het scherm als extended gebruiken niet als gespiegeld.
Edit,: Sorry Pieterr, ik had je raad nog niet gelezen.
(Bewerkt door HEXDIY om 18:08, 18-04-2016)
MacMettis om 17:58, 18-04-2016Hoe kan ik checken of ik een M of H model heb? op de doos staat levensgroot U2515H, dus misschien zoek ik te ver en staat het voor mn neus? geen idee. tip?
Ik kon op mijn factuur van de u2415 terugvinden die een 16:10 verhouding heeft.
MacMettis om 17:58, 18-04-2016Hoe kan ik checken of ik een M of H model heb? op de doos staat levensgroot U2515H, dus misschien zoek ik te ver en staat het voor mn neus?
Dell U2515H heeft een 16:9, 2560x1440 scherm.
versus OSD menubeeld Dell U 2415M:
Nu vraag ik me af of deze bovenste menukeuze (aspect ratio) te verzetten is op zowel de U2415/ 2515 H als 2415/ 2515 M modellen.Even proberen zou ik zeggen.
https://support.apple.com/nl-nl/HT202763
LetterboxingPillarboxingWindowboxing
https://support.apple.com/nl-nl/ht204429
Grappig hoor, bovenstaand artikel is blijkbaar nog niet vertaald in het Nederlands, maar staat toch al op de Nederlandstalige Apple Support..
HEXDIY om 23:12, 18-04-2016OSD menubeeld Dell U 2515H:versus OSD menubeeld Dell U 2415M:Nu vraag ik me af of deze bovenste menukeuze (aspect ratio) te verzetten is op zowel de U2415/ 2515 H als 2415/ 2515 M modellen.Even proberen zou ik zeggen.
Bovenste plaatje is niet zichtbaar
Anyways, ik hoop nog steeds op een doorbraak met het scherm maar ook met jullie tips loopt het dood (helaas!) ik heb het Aspect ratio gecheckt, DP 1.1 en DP 1.2 geprobeerd, Displaymenu geïnstalleerd (idd handige app) maar deze geeft in de extended versie uitsluitend tot maximaal 16:9 verhoudingen. In de gespiegelde versie kan ik wel 16:10 aanzetten maar dan wordt de afstand tot de rand van het beeldscherm alleen maar groter (het effectieve scherm wordt kleiner).. Erg vreemd.
Ik denk dat ik morgen in elk geval even ga bellen met de winkel om te vragen of het evt mogelijk is hem te ruilen voor een M-suffix U2515H. Zou toch wel fijn zijn om het hele scherm te kunnen gebruiken, daar had ik m voor gekocht. Lijkt me heerlijk zo'n groot beeld
Mocht jullie nog wat te binnen schieten dan ben ik daar natuurlijk erg blij mee, tx iig voor het meedenken.
MacMettis om 23:03, 20-04-2016Nou, ik ben 2 avonden verder en pas nu tijd om weer achter de laptop naar oplossingen te zoeken. Sorry voor mijn late reactie, zit in een paar drukke weken op het werk en heb tussendoor een huis gekocht. Ik zie dat jullie snel kunnen reageren maar deze week lukt mij dat niet altijd. Anyways, ik hoop nog steeds op een doorbraak met het scherm maar ook met jullie tips loopt het dood (helaas!) ik heb het Aspect ratio gecheckt, DP 1.1 en DP 1.2 geprobeerd,
Anyways, ik hoop nog steeds op een doorbraak met het scherm maar ook met jullie tips loopt het dood (helaas!) ik heb het Aspect ratio gecheckt, DP 1.1 en DP 1.2 geprobeerd,
Laat die monitor op DP1.1 staan asjeblieft.
Displaymenu geïnstalleerd (idd handige app)
maar deze geeft in de extended versie uitsluitend tot maximaal 16:9 verhoudingen.
In de gespiegelde versie kan ik wel 16:10 aanzetten maar dan wordt de afstand tot de rand van het beeldscherm alleen maar groter (het effectieve scherm wordt kleiner).. Erg vreemd.
Ik denk dat ik morgen in elk geval even ga bellen met de winkel om te vragen of het evt mogelijk is hem te ruilen voor een M-suffix U2515H. Zou toch wel fijn zijn om het hele scherm te kunnen gebruiken, daar had ik m voor gekocht. Lijkt me heerlijk zo'n groot beeld Mocht jullie nog wat te binnen schieten dan ben ik daar natuurlijk erg blij mee, tx iig voor het meedenken.
Opmerking: jouw meegeleverde plaatjes zijn hier niet zichtbaar. Ze lijken niet gehost op een externe server zoals bv. die van Imgur.
Een zwart vierkant op het scherm: dat is wel bij mij gebeurd. Maar ik heb niet overal foto's van.
Ik ben gestopt met te reageren op deze mailtjes. Ik heb die monitor op 5 februari gekocht, dat is al lang geleden! Nadat AZERTY een paar keer mijn voorstel om de overeenkomst te ontbinden genegeerd heeft, heb ik heb een juridisch raadspersoon in de arm genomen en die heeft voor mij een brief naar AZERTY gestuurd. (Met wederom de vraag naar een ontbinding van de overeenkomst, met verwijzingen naar enkele wetsartikelen.)
(Bewerkt door Isaa om 21:33, 22-04-2016)
Ik ga even jouw tip hieronder proberen. De resoluties aanpassen aan je voorstel kan ik niet in de instellingen (gaat maar tot 1280x800 / 1024x640) dus wellicht via SwitchRex. ga ik maar eens installeren en dan verder zien.
Verder het probleem alvast maar bij de winkel gemeld zodat er nog een mogelijkheid open blijft om evt om te ruilen mocht het zover komen (en hopen dan maar dat ze een M model kunnen regelen). Maar idd: eerst verder uitproberen.
Ik hou jullie op de hoogte!
MacMettis om 20:52, 22-04-2016Ik ga even jouw tip hieronder proberen. De resoluties aanpassen aan je voorstel kan ik niet in de instellingen (gaat maar tot 1280x800 / 1024x640) dus wellicht via SwitchRex. ga ik maar eens installeren en dan verder zien.
My bad, MacMettis, ik draai nog Snow Leopard en ben dus niet al te goed bekend met de latere OSX versies.Blijkt dat vanaf de komst van Airplay onder Mt Lion de beeldschermopties in de menubalk enorm zijn verbouwd , en dat het daar dus niet meer mogelijk is om displayresoluties te kiezen.
De app Display Menu heb ik gevonden:
http://www.appletips.nl/display-menu-snel-toegang-tot-de-beeldschermvoorkeuren
Het lijkt een flauwe doorslag van wat ik tot onder Snow Leopard aldaar voorhanden had...Ga dus eerder eens experimenteren met Systeemvoorkeuren> Beeldschermen zelf, in plaats van met de keuzes die je in de menubalk nog voorhanden hebt:
Zet mirroring af, schik je monitorplaatsing via "arrangement", kies je externe Dell monitor, en ga "scaled" om een aparte resolutie te kiezen.
Dat zou het hem moeten doen denk ik. En wel met het gereedschap van OSX zelf. Succes!
@ MacMettis: offtopic: sorry dat mijn plaatje hogerop niet zichtbaar is, hier is het zelfs zichtbaar in jouw citaat van het plaatje. Waar dat weer aan ligt weet ik niet.
@ Isaa: dit kan jou mogelijk ook verder helpen. Welke settings heb je staan in het bovenstaande scherm, met de optie "best for display" aangevinkt?
En verder, tja dat is echt wel een bullshit mailtje van Azerty. Ze lezen blijkbaar jouw mails niet eens aandachtig. Sterkte!
(Bewerkt door HEXDIY om 23:37, 22-04-2016)
Anders identifieer ik me met dat nummer als journalist of klant en ga er zelf achter.In dat geval is het vitaal dat jullie me alle info van je Dell monitor doorspelen.
Tekstbody van de mail aan mezelf gericht:
Dear Valued Customer, Thank you for your recent contact to Dell Support regarding Case number: 928407597. At Dell we are committed to delivering the best Customer Experience to our customers. Valuable feedback regarding your experience with Dell Support will help us improve our internal processes and provide better service to you. To complete the survey, please click on the web address below by 05/02/2016. If that does not work, copy and paste the entire web address into the address field of your browser. https://r2.tns-online.com/s.asp?ID=5B0AF5FD6C884ADF8881F8E0E9640A56 This survey should take about 2 minutes to complete. We look forward to your feedback. Sincerely, The Dell Team Dell has asked TNS, a customer satisfaction research company in the IT industry, to help conduct a survey regarding your experience. To help ensure we are providing the best possible experience, we ask that you provide us with your feedback in this brief survey. NOTE: Some e-mail programs may have split the above URL onto two lines. If you are prompted for a PIN, please cut and paste the following into provided space: 5B0AF5FD6C884ADF8881F8E0E9640A56Results from this survey will not be used for sales purposes. Your individual responses will be combined with those from other customers and used only by Dell internal operations. It is Dell's ongoing policy to protect your privacy and personal information. For a copy of Dell's privacy policy, go to: www.dell.com/privacy Please do not respond to this e-mail. If you would like to contact Dell, please visit:http://support.dell.com
Thank you for your recent contact to Dell Support regarding Case number: 928407597. At Dell we are committed to delivering the best Customer Experience to our customers. Valuable feedback regarding your experience with Dell Support will help us improve our internal processes and provide better service to you.
To complete the survey, please click on the web address below by 05/02/2016. If that does not work, copy and paste the entire web address into the address field of your browser.
https://r2.tns-online.com/s.asp?ID=5B0AF5FD6C884ADF8881F8E0E9640A56
This survey should take about 2 minutes to complete.
We look forward to your feedback.
Sincerely, The Dell Team
Dell has asked TNS, a customer satisfaction research company in the IT industry, to help conduct a survey regarding your experience. To help ensure we are providing the best possible experience, we ask that you provide us with your feedback in this brief survey.
NOTE: Some e-mail programs may have split the above URL onto two lines. If you are prompted for a PIN, please cut and paste the following into provided space: 5B0AF5FD6C884ADF8881F8E0E9640A56
Results from this survey will not be used for sales purposes. Your individual responses will be combined with those from other customers and used only by Dell internal operations. It is Dell's ongoing policy to protect your privacy and personal information. For a copy of Dell's privacy policy, go to: www.dell.com/privacy
Please do not respond to this e-mail. If you would like to contact Dell, please visit:http://support.dell.com
NB: Het gaat hier blijkbaar om een extern IT bedrijf, TNS, dat voor Dell een rapport gaat opstellen.Blijkbaar voelt Dell dus nattigheid omtrent de Dell U24XX monitors, en laat een extern IT bedrijf dat onderzoeken.
In dat geval kan iedereen meedoen aan de enquete, feel free!
http://www.tnsglobal.com/who-we-are
HEXDIY om 23:15, 22-04-2016@ Isaa: dit kan jou mogelijk ook verder helpen. Welke settings heb je staan in het bovenstaande scherm, met de optie "best for display" aangevinkt?En verder, tja dat is echt wel een bullshit mailtje van Azerty. Ze lezen blijkbaar jouw mails niet eens aandachtig. Sterkte!
Dit is het enige wat ik heb aan opties:
En wat betreft dat mailtje van Azerty: Wat hebben ze eigenlijk gedaan de afgelopen tijd? Toen ik de eerste u2415 teruggestuurd heb, heb ik heel lang op mijn oude monitor moeten werken eer ik de tweede u2415 kreeg. Waar waren ze mee bezig in al die tijd? En waar zijn ze nu eigenlijk mee bezig?
En: zonet had de monitor een storing die nog niet eerder is voorgekomen: opeens is het hele beeld ruis, je ziet dus niets meer, alleen nog maar kleine kleurige spikkeltjes die bewegen. Na de monitor uit en aan te zetten was het over.
Tot nu toe heeft ie een keer per uur een storing van een fractie van een seconde, en ongeveer 2 keer per week begint hij te knipperen. Ook dan zet ik de monitor uit en aan en dan is het over.
Ondertussen wacht ik af wanneer Azerty reageert op de brief van de juridisch rechtspersoon. Die brief heeft ze op vrijdag 22 april gepost, dus op maandag 25 april moet Azerty die brief ontvangen hebben.
probeer nu eens op Geschaald te klikken met ingedruktals het goed is krijg je nu het volgende te zien.
zoek daar de goede resolutie en kijk of dat beter werkt.
Isaa om 11:47, 28-04-2016Nieuwe shit!! Vanochtend stond de monitor opeens uit. Ik dacht: ik zal hem wel uit hebben gezet zonder erbij na te denken. Wat me ook wel eens is opgevallen, dat was waarschijnlijk vandaag, dat het niet in een keer lukt om hem aan te zetten. Ik moest ongeveer 3 keer op die knop drukken.En: zonet had de monitor een storing die nog niet eerder is voorgekomen: opeens is het hele beeld ruis, je ziet dus niets meer, alleen nog maar kleine kleurige spikkeltjes die bewegen. Na de monitor uit en aan te zetten was het over.Tot nu toe heeft ie een keer per uur een storing van een fractie van een seconde, en ongeveer 2 keer per week begint hij te knipperen. Ook dan zet ik de monitor uit en aan en dan is het over.Ondertussen wacht ik af wanneer Azerty reageert op de brief van de juridisch rechtspersoon. Die brief heeft ze op vrijdag 22 april gepost, dus op maandag 25 april moet Azerty die brief ontvangen hebben.
Dit lijkt me toch echt een garantiegeval worden of in ieder geval een SUPPORT actie vanuit Azerty ipv heen en weer mailen...
Iemand in de buurt van haar wonend die haar daar in kan voorzien/ mee kan helpen om dat uit te testen?
@spooter: wat bedoel je met een support actie? Bedoel je dat ze hem gaan repareren? De eerste u2415 heb ik teruggestuurd. Die is toen bij Dell beland. Een maand later wist Azerty nog niet wat Dell met die monitor aan het doen was. Eigenlijk ben ik daar nooit achter gekomen. Ze hebben me toen een andere opgestuurd, die weer dezelfde kuren heeft, dus repareren helpt niet.
@spooter: ik heb nog altijd mijn oude monitor in huis, een philips. Die doet het goed op mijn computer.
Spooter om 10:34, 30-04-2016@Isaa: ben overigens wel benieuwd naar als je een andere monitor hangt aan je mac mini wat je dan te zien krijgt?Iemand in de buurt van haar wonend die haar daar in kan voorzien/ mee kan helpen om dat uit te testen?
Isaa om 10:56, 30-04-2016@macossie: daar heb ik al naar gekeken. Hij moet op 1920 x 1200 staan, en daar staat hij ook op.@spooter: ik heb nog altijd mijn oude monitor in huis, een philips. Die doet het goed op mijn computer.
Bovendien, vooral niet stressen over die hekele computerkwestie: voor ons is het een genoegen zulke problemen op te lossen; we komen er wel uit!
Bij systeemvoorkeuren staat hij ingesteld op 1920 x 1200, en ook in het menu van monitor zelf
Dells that niet echt bekend om hun geweldige support (zowel in de zakelijke als consumentenmarkt...)