Allereerste bedankt voor de reacties! Toch heb ik nog wat vragen over het overzetten van de bestanden en het efficient gebruik maken van back-ups in de toekomst.
Ik heb 2 WD elements schijven gekocht van 2TB, omdat het toch een A-merk schijnt te zijn (samen met Lacie) De timecapsule of NAS vond ik toch net te duur met 2 schijven erbij. (500,-)
Nu heb ik mijn kapotte WD schijf 1 aan een andere PC laptop gehangen, om alle bestanden eraf te halen. Zo goed en zo traag als het gaat. Helaas moet dit in delen omdat de laptop snel vol zit. Vervolgens heb ik de nieuwe WD schijf "2" aan de laptop gehangen, om daar alle informatie op te verzamelen.
Ondertussen heb ik WD schijf 3 geformateerd met structuur MAC OS uitgebreid, zodat deze klaar is voor gebruik. Dan schrijf ik straks alles over van schijf 2 naar schijf 3. Dan moet ik schijf 3 formateren voor Mac. En dan alles van schijf 3 op schijf 2 zetten als reserve back-up.
Hoop dat dit nog te volgen is. 
Nu wil ik graag weten wat de meest efficientste manier van werken met back-ups is.
Voorheen gebruikte ik mijn externe harde schijf eigenlijk als basis voor al mijn bestanden. Ik haalde een bestand van mijn schijf, bewerk het en safe het daar. Nu met de nieuwe schijven heb ik Time Machine aangezet. Maar hoe werkt dat precies? Sychroniseert hij dan je macbook bestanden of schrijft hij nieuwe bestanden bij op die schijf? Kan ik dan nog steeds een bestand van mijn schijf halen, bewerken en dan? Wil ik het wel saven, maar dan heb ik geen reserve kopie. Dus hoe krijg ik een automatische reserve kopie op mijn schijf 3?
Hoe doen jullie dat?