geplaatst door: Hans020
Als ik een opname maak (in imovie/quicktime/photo boot) dan zijn beeld en geluid niet synchroon bij afspelen. Wie heeft hier ook last van? Apple heeft hier nog geen oplossing voor. Wil je zelf testen, maak dan een opname via de webcam en klap in je handen voor de camera. Speel het af in imovie en kijk of het geluid samen gaat met de handen. Bij mij zie je duidelijk dat de piek van het geluid eerder komt dan dat de handen samen komen.
-
geplaatst door: GeorgeM
Wat bedoel je met een "MacBook Pro Touch"?

En welke MacBook Pro en welke versie van macOS en de software hebben we het over?

Ik heb het nu net getest, en zie (en hoor) geen verschil.

Opgenomen in QuickTime Player 10.11.6, afgespeeld in QuickTime Player 10.11.6 en QuickTime Player 7.6.6. Mijn MacBook Pro is uit 2011 en er staat El Capitan (10.11.6) op.

geplaatst door: Hans020
GeorgeM, bedankt voor je reactie.

De MacBook Pro Touch is de nieuwste MacBook van Apple, ik heb deze gekocht in januari dit jaar met macOS Sierra.

Ouder versies van de MacBook hebben dit probleem niet (zelf ook getest).

Het probleem zag ik ook bij Mediamarkt en Apple in de winkel. Apple bood mij  (na drie maanden van contact over dit probleem) een nieuwe MacBook aan, maar na het uitpakken in de winkel en testen was het zelfde probleem aanwezig.

Ik ben dus benieuwd naar ervaringen van andere mensen met de nieuwste MacBook met touchbar.

Gr,
Hans

-
geplaatst door: het ModeratorTeam
Wij kenden de omschrijving "MacBook Pro Touch" ook nog niet, en hebben daarom de titel aangepast en er "MacBook Pro Touch Bar" van gemaakt.
met vriendelijke groet, het ModeratorTeam
geplaatst door: anraadts

Citaat
Hans020 om 20:15, 3-07-2017
Het probleem zag ik ook bij Mediamarkt en Apple in de winkel. Apple bood mij  (na drie maanden van contact over dit probleem) een nieuwe MacBook aan, maar na het uitpakken in de winkel en testen was het zelfde probleem aanwezig.

Vreemd dat Apple nog niet met een update hiervoor gekomen is. Het is natuurlijk makkelijk te corrigeren in een opname, maar dat lijkt me geen excuus.

Je schrijft dat bij het uitpakken in de Apple Store het vervangende examplaar er ook last van had. Heb je het ook op alle Touch Bar MacBook Pro modellen die daar op de tafels stonden uitgeprobeerd?

geplaatst door: Hans020
Hoi anraadts,

Bedankt voor je reactie. Inderdaad raar dat Apple nog geen update heeft gegeven.

Ik heb ook in de winkels getest op de modellen die daar staan. Ook in andere winkels. Helaas reageren de verkopers niet zo klant vriendelijk. Mijn ervaring is dat ze dan zeggen 'oké, raar ja.' of 'maar als je luistert dan hoor je het toch nauwelijks.'. Er was uiteindelijk iemand die het dan door zou geven aan zijn collega die contact heeft met Apple (dat was bij een andere winkel dan Apple).  

-