Geen geluid iMac desktop
26 oktober 2015 - 13:53   
geplaatst door: Claudine Roelens
Deze morgen iMac opgestart, helaas geen geluid meer.
Na googlen, PRAM herstart geprobeerd.  Geen resultaat.
Via systeemvoorkeuren naar geluid geweest, instellingen gecontroleerd, geen resultaat.
ook via Audi/midi gecontroleerd, nog steeds niets opgelost.
Ik heb versie OS X 10.9.5 Maverick

Iemand nog een optie voor mij voordat ik ermee naar een hersteldienst moet?

Claudine

Groetjes
Claudine
Geen geluid iMac desktop
26 oktober 2015 - 14:46    reactie #1
geplaatst door: jtk
Ik neem even aan dat je probeert geluid te krijgen uit de ingebouwde luidsprekers.

Je hebt toch niet het geluid op "stil" ("mute") gezet met de F10-toets?

Hoor je wel de gong bij het starten van het systeem?

Deze tips van Apple allemaal gevolgd: http://support.apple.com/nl-nl/HT203186? Zie je het rode licht?

Gebruik je (niet-Apple) software om bijvoorbeeld audio naar meerdere apparaten te sturen (bv. Soundflower)?

Je iMac heeft een aansluiting voor externe luidsprekers/oordopjes. Al je het plugje daar insteekt stuurt OS X het geluid naar het externe apparaat en de ingebouwde luidsprekers blijven stil.

Zit er een audio-kabel aangesloten op de geluid uitgang?

Het kan een enkele keer gebeuren dat de iMac niet detecteert dat de audio-kabel is losgemaakt. Dat is mogelijk te herstellen door (voorzichtig) de kabel weer aan te sluiten (geeft het externe ding dan wel geluid?) en voorzichtig weer te verwijderen. Eventueel een paar keer herhalen.

Nog een exotische: je kunt ook een microfoon aansluiten op de audio-aansluiting. Zie http://discussions.apple.com/thread/1626177?start=15: my headphone has 2 jacks (the other one is for the microphone) I tried to insert the mic jack to the speaker hole and pressed VOlume up and VOILA! the sound is back.

Uit http://discussions.apple.com/message/10384803#10384803: "But the internal speakers were not working or showing up in sound pref and so I fixed it by blowing into the hole (where the headphone jack goes in). Worked instantly."

Ook komt het voor dat de uitgang voor geluid vervuild is. Samengeperste lucht (bijvoorbeeld via conrad.nl) of een tandenstoker of staafje van een wattenstaafje (dus: zonder de watjes) kunnen helpen. Niet forceren! Of koop "contact cleaner" (ook conrad.nl) en spuit wat van dat spul op de audio plug van een hoofdtelefoon en maak zowel de plug als de audio-poort van de mac daarmee schoon.

Natuurlijk, vervuiling kan ernstiger zijn: kauwgom of boetseerklei van de kinderen.
Of, gewoon, kapot. :mad:

jtk
Geen geluid iMac desktop
26 oktober 2015 - 15:25    reactie #2
geplaatst door: Claudine Roelens
Ik probeer inderdaad geluid te krijgen uit de ingebouwde luidsprekers.
Nee het geluid staat niet op stil via de F10 toets.
Ik hoor de gong bij het opstarten, dat wel.
De tips van Apple opgevolgd.  Geen flauw idee waar ik het rode licht moet zien!
Er is geen audio kabel aangesloten op de geluidsuitgang.
Je exotische tip heb ik ook uitgeprobeerd, maar nog steeds geen geluid.
Krijg ook geen geluid in een headset.
Ik stuur geen geluid naar andere apparaten; Als ik kijk dan is er wel soundflower geïnstalleerd.  
Groetjes
Claudine
Geen geluid iMac desktop
26 oktober 2015 - 17:51    reactie #3
geplaatst door: jtk
Probeer Soundflower te verwijderen. Zie http://support.shinywhitebox.com/hc/en-us/articles/202751790-Uninstalling-Soundflower (ik hoop dat dat werkt, anders verder zoeken op soundflower uninstall). Denk er aan na verwijderen je systeem uit en weer aan te zetten om Soundflower echt weg te krijgen.

Mocht dat geen effect hebben, maak dan een Etrecheck rapport (download Etrecheck app bij http://www.etresoft.com/etrecheck) en publiceer het (anonieme) rapport, bij voorkeur als een link naar een cloud-locatie waar je het rapport hebt geparkeerd. In dat rapport is wellicht te zien of er andere software draait die er met je geluid vandoor gaat.

PS. Het rode licht zit diep in de audio-poort achterop de iMac. Meer op http://www.techtorque.com.ng/how-to-solve-macbook-redlight-audio-port/.

jtk
Geen geluid iMac desktop
26 oktober 2015 - 22:36    reactie #4
geplaatst door: Claudine Roelens
Als ik soundflower verwijder, moet ik dan niet iets anders installeren voor het geluid?
Groetjes
Claudine
Geen geluid iMac desktop
27 oktober 2015 - 00:20    reactie #5
geplaatst door: HEXDIY
Nee hoor. Apple Core Audio beheert dat voor je. Maar wat anders: kijk toch nog eens in systeemvoorkeuren>geluid>uitvoer. Daar staat een tickbox "geluid uit", en ik heb het hier ook al gehad dat die zichzelf had aangezet. Verder staat daar ook een volumeregeling. Staat die volledig aan?
Succes!
If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
Geen geluid iMac desktop
27 oktober 2015 - 12:04    reactie #6
geplaatst door: Claudine Roelens
Heb ik dus nog eens bekeken. Geluid staat aan. Als ik naar systeemvoorkeuren<geluid<uitvoer ga, dan zie ik twee apparaten staan. Soundflower 2ch en Soundflower 16ch
Groetjes
Claudine
Geen geluid iMac desktop
27 oktober 2015 - 17:11    reactie #7
geplaatst door: Claudine Roelens
Soundflower is verwijderd. Gevolg, nog steeds geen geluid. i Tunes speelt niets meer af, youtube filmpjes kunnen ook niet meer bekeken worden.  
Groetjes
Claudine
Geen geluid iMac desktop
27 oktober 2015 - 17:26    reactie #8
geplaatst door: Claudine Roelens
Er staat nu : geen uitvoerapparaten gevonden en geen invoerapparaten gevonden. Dus is er nu geen mogelijkheid meer om geluid af te spelen.  Is El Capitan downloaden een mogelijkheid om het terug in orde te krijgen?
Groetjes
Claudine
Geen geluid iMac desktop
27 oktober 2015 - 18:11    reactie #9
geplaatst door: jtk
Er blijven twee mogelijke categorieën van fouten over: defecte hardware of een corrupte systeemconfiguratie. In dat laatste geval helpt El Capitan alleen als je een "schone" installatie doet, anders is er een goede kans dat de foute configuratie doorgegeven wordt. Je zou ook via Recovery mode je huidige OS X versie kunnen her-installeren.

Heb je al geverifieerd of het geluid ook weg blijft als je een nieuwe gebruiker aanmaakt (via Systeemvoorkeuren) en inlogt op dat nieuwe account? Als de audio-storing door software wordt veroorzaakt is er een goede kans dat dat bij een nieuwe gebruiker wel goed gaat.

We hebben ook de Etrecheck optie nog open staan.

Nog een simpele check: Safe Boot. Dat (langdurige) process start alleen originele Apple OS X software en verifieert ondertussen diverse instellingen. Zie http://support.apple.com/nl-nl/HT201262.

Deze al gezien: http://support.apple.com/kb/PH18958?locale=nl_NL ?

Misschien ook nog een extra PRAM reset (volg instructies heel precies, anders werkt het niet).
Ik vermoed dat een SMC reset niets zal opleveren maar 't is een kleine moeite. http://support.apple.com/nl-nl/HT201295.

Ik weet zo niet of  de Mac hardware test / diagnostic test audio problemen detecteert. Hier voor system van vóór 2013: http://support.apple.com/nl-nl/HT201257 of deze: http://support.apple.com/nl-nl/HT202731 voor meer recente Macs.

Mocht de conclusie worden dat de audio HW het begeven heeft dan is een reparatie mogelijk (te) duur. Alternatief: Audio via USB. Zoek bv op USB audio os x voor opties.

Schoonblazen audio poort etc. uit eerdere post al gedaan?

jtk
Geen geluid iMac desktop
27 oktober 2015 - 19:11    reactie #10
geplaatst door: Claudine Roelens
Etrechek.  Zal het rapport hier plaatsen:

EtreCheck version: 2.6.1 (221)
Report generated 27/10/15 19:04
Runtime 2:49
Download EtreCheck from http://etresoft.com/etrecheck

Click the [Click for support] links for help with non-Apple products.
Click the [Click for details] links for more information about that line.

Hardware Information: (What does this mean?)
   iMac (27-inch, Mid 2010)
   [Click for Technical Specifications]
   [Click for User Guide]
   iMac - model: iMac11,3
   1 2.93 GHz Intel Core i7 CPU: 4-core
   8 GB RAM Upgradeable
   [Click for upgrade instructions]
       BANK 0/DIMM0
           2 GB DDR3 1333 MHz ok
       BANK 1/DIMM0
           2 GB DDR3 1333 MHz ok
       BANK 0/DIMM1
           2 GB DDR3 1333 MHz ok
       BANK 1/DIMM1
           2 GB DDR3 1333 MHz ok
   Bluetooth: Old - Handoff/Airdrop2 not supported
   Wireless:  en1: 802.11 a/b/g/n

Video Information: (What does this mean?)
   ATI Radeon HD 5750 - VRAM: 1024 MB
       iMac 2560 x 1440

System Software: (What does this mean?)
   OS X Mavericks 10.9.5 (13F1134) - Time since boot: about one hour

Disk Information: (What does this mean?)
   SAMSUNG HD103SJ disk0 : (1 TB) (Rotational)
       EFI (disk0s1) <not mounted> : 210 MB
       Macintosh HD (disk0s2) / : 999.35 GB (622.50 GB free) - 28 errors
Drive failure!
       Recovery HD (disk0s3) <not mounted>  [Recovery]: 650 MB

   HL-DT-STDVDRW  GA32N   ()

USB Information: (What does this mean?)
   SMA Technologie AG Sunny Beam
   HP Photosmart 6520 series
   Apple Inc. Built-in iSight
   Apple Computer, Inc. IR Receiver
   Apple, Inc. Keyboard Hub
       Apple, Inc Apple Keyboard
   Apple Inc. BRCM2046 Hub
       Apple Inc. Bluetooth USB Host Controller
   Apple Internal Memory Card Reader

Gatekeeper: (What does this mean?)
   Mac App Store and identified developers

Kernel Extensions: (What does this mean?)
       /Applications/Elgato Video Capture.app
   [not loaded]    com.elgato.driver.Pluto2 (1.1) [Click for support]

       /Incompatible Software/Parallels Service.app
   [not loaded]    com.parallels.kext.prl_hid_hook (6.0 12106.692267) [Click for support]
   [not loaded]    com.parallels.kext.prl_hypervisor (6.0 12106.692267) [Click for support]
   [not loaded]    com.parallels.kext.prl_netbridge (6.0 12106.692267) [Click for support]
   [not loaded]    com.parallels.kext.prl_usb_connect (6.0 12106.692267) [Click for support]
   [not loaded]    com.parallels.kext.prl_vnic (6.0 12106.692267) [Click for support]

       /System/Library/Extensions
   [not loaded]    com.echofx.videoglide.kext (1.0.0) [Click for support]
   [not loaded]    com.tomtom.driver.UsbEthernetGadget (1.0.0d1) [Click for support]

       /System/Library/Extensions/VideoGlide.kext/Contents/PlugIns
   [not loaded]    com.echofx.videoglide.kext.audio (1.0.0) [Click for support]
   [not loaded]    com.echofx.videoglide.kext.noseize.appleusbaudio (1.0.0) [Click for support]
   [not loaded]    com.echofx.videoglide.kext.noseize.classic (1.0.0) [Click for support]

Startup Items: (What does this mean?)
   ProTec6: Path: /Library/StartupItems/ProTec6
   VideoGlide Startup: Path: /Library/StartupItems/VideoGlide Startup
   Startup items are obsolete in OS X Yosemite

Launch Agents: (What does this mean?)
   [loaded]    com.adobe.AAM.Updater-1.0.plist [Click for support]
   [running]    com.brother.LOGINserver.plist [Click for support]
   [running]    com.hp.productresearch.plist [Click for support]
   [loaded]    com.teamviewer.teamviewer.plist [Click for support]
   [loaded]    com.teamviewer.teamviewer_desktop.plist [Click for support]

Launch Daemons: (What does this mean?)
   [loaded]    com.adobe.fpsaud.plist [Click for support]
   [loaded]    com.microsoft.office.licensing.helper.plist [Click for support]
   [loaded]    com.teamviewer.teamviewer_service.plist [Click for support]
   [loaded]    org.opensc.pcscd.autostart [Click for support]

User Launch Agents: (What does this mean?)
   [loaded]    com.adobe.AAM.Updater-1.0.plist [Click for support]
   [loaded]    com.adobe.ARM.[...].plist [Click for support]
   [running]    com.spotify.webhelper.plist [Click for support]

User Login Items: (What does this mean?)
   MyDriveConnect    Programma  (/Applications/MyDriveConnect.app)
   AdobeResourceSynchronizer    Programma Hidden (/Applications/Adobe Reader.app/Contents/Support/AdobeResourceSynchronizer.app)
   Spotify    Programma Hidden (/Applications/Spotify.app)

Other Apps: (What does this mean?)
   [running]    [0x0-0x38038].com.etresoft.EtreCheck
   [running]    com.brother.ControlCenter.48960
   [running]    com.brother.utility.NETserver.10240
   [running]    com.brother.utility.USBserver.10064
   [running]    com.hp.devicemonitor
   [running]    com.hp.scanModule3.49136.0B52A9B9-9663-4A4B-B75C-8E142263166C
   [running]    com.microsoft.Outlook.39104
   [running]    com.microsoft.alerts.daemon.39984
   [running]    com.microsoft.autoupdate.fba.67792
   [running]    com.microsoft.outlook.databasedaemon.40512
   [running]    com.spotify.client.36640
   [running]    com.tomtom.mytomtomsa.10768
   [running]    jp.co.canon.cijscannerregister.10416

Internet Plug-ins: (What does this mean?)
   Flip4Mac WMV Plugin: Version: 2.4.4.2 [Click for support]
   FlashPlayer-10.6: Version: 19.0.0.226 - SDK 10.6 [Click for support]
   AdobeAAMDetect: Version: AdobeAAMDetect 1.0.0.0 - SDK 10.6 [Click for support]
   Flash Player: Version: 19.0.0.226 - SDK 10.6 [Click for support]
   CANONiMAGEGATEWAYDL: Version: 3.1.0.2 [Click for support]
   Default Browser: Version: 537 - SDK 10.9
   QuickTime Plugin: Version: 7.7.3
   RL Secure Plug-In Layer: Version: Unknown - SDK 10.5 [Click for support]
   SharePointBrowserPlugin: Version: 14.5.7 - SDK 10.6 [Click for support]
   Silverlight: Version: 5.1.10411.0 - SDK 10.6 [Click for support]
   iPhotoPhotocast: Version: 7.0

User internet Plug-ins: (What does this mean?)
   CitrixOnlineWebDeploymentPlugin: Version: 1.0.26 [Click for support]

3rd Party Preference Panes: (What does this mean?)
   Flash Player  [Click for support]
   Flip4Mac WMV  [Click for support]
   MacFUSE  [Click for support]

Time Machine: (What does this mean?)
   Skip System Files: NO
   Mobile backups: OFF
   Auto backup: YES
   Volumes being backed up:
       Macintosh HD: Disk size: 999.35 GB Disk used: 376.84 GB
   Destinations:
       Time Machine-reservekopieën [Local]
       Total size: 499.76 GB
       Total number of backups: 17
       Oldest backup: 18/08/14 15:14
       Last backup: 3/10/15 15:08
       Size of backup disk: Too small
           Backup size 499.76 GB < (Disk used 376.84 GB X 3)

Top Processes by CPU: (What does this mean?)
       39%    mds
       12%    mdworker(6)
        2%    fontd
        1%    WindowServer
        0%    Spotify Helper(2)

Top Processes by Memory: (What does this mean?)
   650 MB    kernel_task
   287 MB    Spotify Helper(2)
   287 MB    com.apple.WebKit.WebContent(2)
   287 MB    Safari
   221 MB    mds_stores

Virtual Memory Information: (What does this mean?)
   4.11 GB    Free RAM
   3.88 GB    Used RAM (1.77 GB Cached)
   0 B    Swap Used

Diagnostics Information: (What does this mean?)
   Oct 27, 2015, 05:25:21 PM    Self test - passed

Groetjes
Claudine
Geen geluid iMac desktop
27 oktober 2015 - 19:25    reactie #11
geplaatst door: Claudine Roelens
Extra PRAM gedaan.
Andere opties ook geprobeerd.  Als ik naar systeemvoorkeuren ga, dan staan daar geen geluidsinstallaties meer, geen interne, niets meer nadat ik soundflower verwijderd heb.  
Groetjes
Claudine
Geen geluid iMac desktop
27 oktober 2015 - 20:21    reactie #12
geplaatst door: DomP
Wat staat erin het systeemoverzicht? (over deze mac - systeemoverzicht)

Blow your mind, smoke gunpowder
Geen geluid iMac desktop
27 oktober 2015 - 20:30    reactie #13
geplaatst door: MacFrankie
Ik zie HP, Canon en Brother services actief zijn. Kan daar al iets van weg worden gegooid?

Probeer altijd printers en scanners zonder software te installeren, OS X heeft heel veel drivers ingebouwd.

Verder zie ik een incompatibele versie van Parallels. Draai je nog Windows software? Verwijder dit ook als je het niet meer nodig hebt.

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Geen geluid iMac desktop
27 oktober 2015 - 23:23    reactie #14
geplaatst door: jtk
Nog niet alles in detail bekeken maar er is meer dan alleen een geluidsprobleem: je HD heeft fouten. Voorzover nog nodig: backup maken van je data en via Recovery proberen of je de HD gerepareerd kunt krijgen. http://support.apple.com/nl-nl/HT201314
jtk
Geen geluid iMac desktop
27 oktober 2015 - 23:52    reactie #15
geplaatst door: Claudine Roelens
Windows ga ik verwijderen. Gebruik ik niet meer.
Ik heb een recovery gedaan via time machine.  Versie van paar weken terug geïnstalleerd.
Geluid werkt weer.  Harde schijf geeft al een tijdje problemen.  
Straks even zien of ik dat nog in orde kan krijgen.  
Maar hoe dan ook, alvast al bedankt voor alle hulp die ik hier kreeg.

Claudine

Groetjes
Claudine
Geen geluid iMac desktop
28 oktober 2015 - 00:08    reactie #16
geplaatst door: Claudine Roelens
Nog eens etrecheck gedaan. Krijg nu nog 1 error op de harde schijf, ipv 28.  Windows parallels is verwijderd.  
Groetjes
Claudine
Geen geluid iMac desktop
28 oktober 2015 - 00:46    reactie #17
geplaatst door: HEXDIY
Op je vorige Etrecheck zag ik een héél erge:
Macintosh HD (disk0s2) / : 999.35 GB (622.50 GB free) - 28 errors
Drive failure!
Dat is op je opstartpartitie, dus op je OSX, niet op je Parallels! Is die er nog steeds?
Edit= bold.
Bekijk het eens met bv. SmartReporter:
https://www.corecode.at/smartreporter/
Gratis trial beschikbaar.
Ik denk dat je HDD corrupt is. Sterkte.
And back up while you still can!

(Bewerkt door HEXDIY om 1:06, 28-10-2015)

(Bewerkt door HEXDIY om 1:12, 28-10-2015)

If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
Geen geluid iMac desktop
28 oktober 2015 - 09:08    reactie #18
geplaatst door: Claudine Roelens
Die ga ik vanavond eens doen na het werk. Alvast bedankt. Zal ook de etrecheck dan nog eens publiceren.  Parallels is nu weg.  Zal ook nog een back up doen, die heeft mij in dit geval alvast gered.  
Groetjes
Claudine
Geen geluid iMac desktop
28 oktober 2015 - 18:52    reactie #19
geplaatst door: Claudine Roelens
Smart reporter (trial versie) vindt niets op de HDD.
Etrecheck ziet er ook goed uit nu.
Apple wil updates uitvoeren.  De geluidsproblemen kwamen net na de laatste update.  Moet ik die update nu wel of niet uitvoeren?
Upgraden naar El Capitan of niet?


EtreCheck version: 2.6.1 (221)
Report generated 28/10/15 18:53
Runtime 1:47
Download EtreCheck from http://etresoft.com/etrecheck

Click the [Click for support] links for help with non-Apple products.
Click the [Click for details] links for more information about that line.

Hardware Information: (What does this mean?)
   iMac (27-inch, Mid 2010)
   [Click for Technical Specifications]
   [Click for User Guide]
   iMac - model: iMac11,3
   1 2.93 GHz Intel Core i7 CPU: 4-core
   8 GB RAM Upgradeable
   [Click for upgrade instructions]
       BANK 0/DIMM0
           2 GB DDR3 1333 MHz ok
       BANK 1/DIMM0
           2 GB DDR3 1333 MHz ok
       BANK 0/DIMM1
           2 GB DDR3 1333 MHz ok
       BANK 1/DIMM1
           2 GB DDR3 1333 MHz ok
   Bluetooth: Old - Handoff/Airdrop2 not supported
   Wireless:  en1: 802.11 a/b/g/n

Video Information: (What does this mean?)
   ATI Radeon HD 5750 - VRAM: 1024 MB
       iMac 2560 x 1440

System Software: (What does this mean?)
   OS X Mavericks 10.9.5 (13F1112) - Time since boot: about 11 hours

Disk Information: (What does this mean?)
   SAMSUNG HD103SJ disk0 : (1 TB) (Rotational)
       EFI (disk0s1) <not mounted> : 210 MB
       Macintosh HD (disk0s2) / : 999.35 GB (625.96 GB free)
       Recovery HD (disk0s3) <not mounted>  [Recovery]: 650 MB

   HL-DT-STDVDRW  GA32N   ()

USB Information: (What does this mean?)
   Apple, Inc. Keyboard Hub
       Apple, Inc Apple Keyboard
   Apple Internal Memory Card Reader
   Apple Inc. BRCM2046 Hub
       Apple Inc. Bluetooth USB Host Controller
   SMA Technologie AG Sunny Beam
   HP Photosmart 6520 series
   Apple Inc. Built-in iSight
   Apple Computer, Inc. IR Receiver

Gatekeeper: (What does this mean?)
   Mac App Store and identified developers

Kernel Extensions: (What does this mean?)
       /Applications/Elgato Video Capture.app
   [not loaded]    com.elgato.driver.Pluto2 (1.1) [Click for support]

       /System/Library/Extensions
   [loaded]    com.Cycling74.driver.Soundflower (1.5.1) [Click for support]
   [not loaded]    com.echofx.videoglide.kext (1.0.0) [Click for support]
   [not loaded]    com.tomtom.driver.UsbEthernetGadget (1.0.0d1) [Click for support]

       /System/Library/Extensions/VideoGlide.kext/Contents/PlugIns
   [not loaded]    com.echofx.videoglide.kext.audio (1.0.0) [Click for support]
   [not loaded]    com.echofx.videoglide.kext.noseize.appleusbaudio (1.0.0) [Click for support]
   [not loaded]    com.echofx.videoglide.kext.noseize.classic (1.0.0) [Click for support]

Startup Items: (What does this mean?)
   ProTec6: Path: /Library/StartupItems/ProTec6
   VideoGlide Startup: Path: /Library/StartupItems/VideoGlide Startup
   Startup items are obsolete in OS X Yosemite

Launch Agents: (What does this mean?)
   [loaded]    com.adobe.AAM.Updater-1.0.plist [Click for support]
   [running]    com.brother.LOGINserver.plist [Click for support]
   [running]    com.hp.productresearch.plist [Click for support]
   [loaded]    com.teamviewer.teamviewer.plist [Click for support]
   [loaded]    com.teamviewer.teamviewer_desktop.plist [Click for support]

Launch Daemons: (What does this mean?)
   [loaded]    com.adobe.fpsaud.plist [Click for support]
   [loaded]    com.microsoft.office.licensing.helper.plist [Click for support]
   [loaded]    com.teamviewer.teamviewer_service.plist [Click for support]
   [loaded]    org.opensc.pcscd.autostart [Click for support]

User Launch Agents: (What does this mean?)
   [loaded]    com.adobe.AAM.Updater-1.0.plist [Click for support]
   [loaded]    com.adobe.ARM.[...].plist [Click for support]
   [running]    com.spotify.webhelper.plist [Click for support]

User Login Items: (What does this mean?)
   MyDriveConnect    Programma  (/Applications/MyDriveConnect.app)
   AdobeResourceSynchronizer    Programma Hidden (/Applications/Adobe Reader.app/Contents/Support/AdobeResourceSynchronizer.app)
   Spotify    Programma Hidden (/Applications/Spotify.app)

Other Apps: (What does this mean?)
   [running]    com.adobe.PDApp.AAMUpdatesNotifier.34000.18194FB5-5C3D-4C14-8771-49F04B79ABDD
   [running]    com.brother.ControlCenter.34880
   [running]    com.brother.utility.NETserver.34528
   [running]    com.brother.utility.USBserver.34176
   [running]    com.corecode.SMARTReporter-DEMO.54592.EDBB6D56-B8AD-48A6-ADCE-F922BD03A597
   [running]    com.etresoft.EtreCheck.51776
   [running]    com.microsoft.Outlook.11120
   [running]    com.microsoft.alerts.daemon.26080
   [running]    com.microsoft.autoupdate.fba.40160
   [running]    com.microsoft.outlook.databasedaemon.26608
   [running]    com.spotify.client.11296
   [running]    com.tomtom.mytomtomsa.19040
   [running]    jp.co.canon.cijscannerregister.10768

Internet Plug-ins: (What does this mean?)
   Flip4Mac WMV Plugin: Version: 2.4.4.2 [Click for support]
   FlashPlayer-10.6: Version: 19.0.0.226 - SDK 10.6 [Click for support]
   AdobeAAMDetect: Version: AdobeAAMDetect 1.0.0.0 - SDK 10.6 [Click for support]
   Flash Player: Version: 19.0.0.226 - SDK 10.6 [Click for support]
   CANONiMAGEGATEWAYDL: Version: 3.1.0.2 [Click for support]
   Default Browser: Version: 537 - SDK 10.9
   QuickTime Plugin: Version: 7.7.3
   RL Secure Plug-In Layer: Version: Unknown - SDK 10.5 [Click for support]
   SharePointBrowserPlugin: Version: 14.5.7 - SDK 10.6 [Click for support]
   Silverlight: Version: 5.1.10411.0 - SDK 10.6 [Click for support]
   iPhotoPhotocast: Version: 7.0

User internet Plug-ins: (What does this mean?)
   CitrixOnlineWebDeploymentPlugin: Version: 1.0.26 [Click for support]

3rd Party Preference Panes: (What does this mean?)
   Flash Player  [Click for support]
   Flip4Mac WMV  [Click for support]
   MacFUSE  [Click for support]

Time Machine: (What does this mean?)
   Skip System Files: NO
   Mobile backups: OFF
   Auto backup: YES
   Volumes being backed up:
       Macintosh HD: Disk size: 999.35 GB Disk used: 373.39 GB
   Destinations:
       Time Machine-reservekopieën [Local]
       Total size: 499.76 GB
       Total number of backups: 18
       Oldest backup: 18/08/14 15:14
       Last backup: 28/10/15 09:30
       Size of backup disk: Too small
           Backup size 499.76 GB < (Disk used 373.39 GB X 3)

Top Processes by CPU: (What does this mean?)
        9%    com.apple.WebKit.WebContent
        3%    Safari
        3%    fontd
        3%    WindowServer
        1%    Microsoft Outlook

Top Processes by Memory: (What does this mean?)
   646 MB    kernel_task
   639 MB    Safari
   475 MB    Spotify Helper(2)
   319 MB    Finder
   262 MB    mds_stores

Virtual Memory Information: (What does this mean?)
   921 MB    Free RAM
   7.09 GB    Used RAM (2.73 GB Cached)
   0 B    Swap Used

Diagnostics Information: (What does this mean?)
   Oct 28, 2015, 07:14:17 AM    Self test - passed


Groetjes
Claudine
Geen geluid iMac desktop
28 oktober 2015 - 20:09    reactie #20
geplaatst door: jtk
Dat is heel goed nieuws van Smart reporter: je HDD hardware lijkt OK te zijn. Gefeliciteerd.

Blijft de veronderstelling dat de voorbije storingen veroorzaakt zijn door fouten
in systeembestanden/applicaties of in het bestandssysteem (bijvoorbeeld map structuur).

Je zou nog met Schijfhulpprogramma (gestart vanuit recovery mode) een inspectie en zo nodig herstel van je systeemschijf (lees: bestandssysteem, "Macintosh HD") kunnen uitvoeren.

Apple stelt je in staat te upgraden naar El Capitan en je iMac met 8GB kan dat draaien maar
er is geen verplichting. Als je applicaties gebruikt die niet met OS X worden meegeleverd is
het aan te bevelen nog even te wachten of goed uit te zoeken of die applicaties gekwalificeerd
zijn voor El Capitan. Daar tegenover staat dat El Capitan stabieler en minder zwaar is dan Mavericks.

Je hebt, volgens het laatste Etrecheck rapport nog verouderde (niet eens geschikt voor Mavericks)
software staan. Loop eens langs de [not loaded] regels. Mocht je naar El Capitan overgaan blijven die staan, tenzij je een "clean install" doet.

Loop ook nog een keer langs alle lopende applicaties. Niets aan de hand als je die apps nodig hebt maar misschien belasten ze je systeem onnodig.

jtk
Geen geluid iMac desktop
28 oktober 2015 - 23:18    reactie #21
geplaatst door: Claudine Roelens

Citaat
jtk om 20:09, 28-10-2015
Dat is heel goed nieuws van Smart reporter: je HDD hardware lijkt OK te zijn. Gefeliciteerd.

Blijft de veronderstelling dat de voorbije storingen veroorzaakt zijn door fouten
in systeembestanden/applicaties of in het bestandssysteem (bijvoorbeeld map structuur).

Je zou nog met Schijfhulpprogramma (gestart vanuit recovery mode) een inspectie en zo nodig herstel van je systeemschijf (lees: bestandssysteem, "Macintosh HD") kunnen uitvoeren.

Apple stelt je in staat te upgraden naar El Capitan en je iMac met 8GB kan dat draaien maar
er is geen verplichting. Als je applicaties gebruikt die niet met OS X worden meegeleverd is
het aan te bevelen nog even te wachten of goed uit te zoeken of die applicaties gekwalificeerd
zijn voor El Capitan. Daar tegenover staat dat El Capitan stabieler en minder zwaar is dan Mavericks.

Je hebt, volgens het laatste Etrecheck rapport nog verouderde (niet eens geschikt voor Mavericks)
software staan. Loop eens langs de [not loaded] regels. Mocht je naar El Capitan overgaan blijven die staan, tenzij je een "clean install" doet.

Loop ook nog een keer langs alle lopende applicaties. Niets aan de hand als je die apps nodig hebt maar misschien belasten ze je systeem onnodig.

Bedankt ! Ik zal je raad opvolgen.  Hopelijk blijft het geluid nu zoals het hoort en kan ik met je tips mijn computer wat opschonen.  

Groetjes
Claudine
Geen geluid iMac desktop
29 oktober 2015 - 03:52    reactie #22
geplaatst door: HEXDIY
Wellicht hebbes, de schuldige: alle systeemcomponenten van EchoFX/Videoglide. Niet meer compatibel met Mavericks. Hardware = obsolete, restanten van de software verlammen je systeem.
Citaat
Audio support for older devices such as the DVC-100 has been permanantly disabled in Mac OS 10.9.
Ongetwijfeld gaat Videoglide niet meer correct om met Core Audio.
Bron: https://www.echofx.com/
Launched(aemon) kan de volgorde waarin je systeemcomponenten worden geladen niet langer bepalen. Daarom krijg je steeds ander systeemgedrag, en andere Etrechecks.
Hier de uninstaller, recht van de dev:
https://www.iboostup.com/app/com.echofx.videoglide.application.uninstall
Ik neem aan dat de dev hiermee zeer bonafide is.
Best is om al die oude soft te verwijderen; om nieuwere EchoFX hardware aan te drijven kan je wellicht nieuwere soft vinden.
Succes!

(Bewerkt door HEXDIY om 4:30, 29-10-2015)

(Bewerkt door HEXDIY om 4:35, 29-10-2015)

(Bewerkt door HEXDIY om 4:38, 29-10-2015)

If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
Geen geluid iMac desktop
30 oktober 2015 - 10:32    reactie #23
geplaatst door: Claudine Roelens
Valt alvast te proberen; zal het later vandaag allemaal eens bekijken en uitproberen.  Bedankt voor je hulp. Ik laat nog weten hoe het ging.
Groetjes
Claudine